Hirdetés

"Hard Fought Victory" - Az R6S bukása és felemelkedése!

A fejlesztők merőben eltértek a korábbi Tom Clancy's Rainbow játékokban látott sémától, viszont az indulásnál úgy tűnt nem jó irányban haladtak tovább.

Hirdetés

A Rainbow Six Siege végül, mint kiderült a Ubisoft legsikeresebb játéka lett. Az 5v5 taktikai shooter a Steamen ott van a legjátszottabb címek között, de konzolon is hatalmas rajongótáborral rendelkezik. A professzionális e-sport piacon pedig az egyik legjelentősebb versenyjátékká nőtte ki magát - gondoljunk csak a februári 3 millió dolláros Six Invitational 2020 eseményre. Mindezek ellenére a Siege koránt sem volt sikersztori a rajtnál, sőt nagyon távol állt ettől a jelzőtől. A 2015-ös indulása több sebből vérzett, technikai és strukturális problémák hadával kellett megküzdenie a fejlesztőknek, és az igazság, hogy nem állt messze a bukástól sem, csak ezt kevesen tudják. A sok negatív kritika és a közönbösség ellenére a Ubisoft Montreal csapata nem hagyta játékuk elbukását. A hónapok és évek során a rengeteg odafigyelés és a végnélküli energia befektetése hihetetlen mód megtérült számukra, hiszen a szenvedésből egy briliáns cím bontakozott ki.

Az R6S mostanra a világ egyik legjobb multiplayer shooterévé vált, de az út bizony rögös volt. 

 Új dizájn a legendának

A Rainbow Six egy elképesztő múltra visszatekintő sorozat, melynek a Siege - mára - méltó örököséve lépett elő. A legelső alkotás 1998-ban látta meg a napvilágot és, ha csak a PC-s fő vonalat nézzük, akkor ez a 8. rész. Az inspirációt Tom Clancy világhírű és nagy példányszámban eladott novellája adta, ezek alapján pedig egy egyjátékos kampányra fókuszáló kommandós shooter játékot alkottak meg a fejlesztők. A Vegas 2 után viszont a Rainbow 6: Patriots következett volna a sorban, ahol egy anti-terrorista csoport élén kellett volna különböző küldetéseket teljesíteni, viszont ezt a rengeteg probléma miatt végül elkaszálták.

Rájöttek a montreáli stúdióban, hogy a szkriptelt egyjátékos kampányokba kezdenek beleunni a játékosok, ezért egy interaktív és intenzív multi címben kezdtek gondolkozni. Ezzel akarták lehetővé tenni, hogy maguk a rajongók írhassák a saját történetüket, és minden momentum számítson. A korai szakaszban az első elnevezése a Rainbow Six Unbreakable volt, de ez a fejlesztés alatt Siege-re módosult. 

"Személy szerint hihetetlenül örültem, hogy végre a PvP-re kezdtük el fókuszálni. Abszolút meg voltam győződve, hogy ez lehet a videojátékok jövője, ennél a brandnél pedig különösen igaz volt. Magabiztosak voltunk és egyöntetűen hoztuk meg a döntést erről az irányról. Azt gondolom, hogy ha egy nagy kampányt és mellé némi multit alkottunk volna meg, akkor nem tartanánk ott, ahol most." - mondta Jean-Baptiste Hallé, a játék vezető dizájnere.

Az E3 debütálás

2014-ben az E3-on mutatták be először az R6 új elképzeléseit. A túszos küldetést bemutató videó azonban nem volt olyan átütő siker, mint azt ők várták. Az R6S egyik legnépszerűbb figurája és kommentátora, Michael "KiXStAr" Stockley így emlékezett vissza:

"Megláttam a trailert és azt mondtam ez egy sz*r. Néztem és arra gondoltam, hogy ezt képtelenség lesz optimalizálni. Nem olyan volt a gameplay, ami bejött volna, szóval elég sokáig nem foglalkoztam vele."

Sokan azzal vádolták még meg a gyártót, hogy ez csak egy előre legyártott gameplay trailer volt, és ezzel akarták eladni a játékot. Mint kiderült nem volt fake a dolog, tényleg a játék motorjával hozták létre a bemutatót. Ezt követően gőzerővel ráfeküdtek a világításra, a jobb rombolhatóságra, a láthatóságra és folyamatosan fejlesztették, javították a játékot.

A cikk a következő oldalon folytatódik!

Hirdetés
7 db hozzászólás
  • Nikeboy 1 hónapja
    kiváncsi vagyok a végére
    0 0 Válasz
  • Puki 1 hónapja
    Minek a végére?
    0 0 Válasz
  • Hector 1 hónapja
    Erre kiváncsi leszek.
    0 0 Válasz
  • fules 1 hónapja
    0 0 Válasz
  • JungleM41N 1 hónapja
    0 0 Válasz
  • zsola0806 1 hónapja
    0 0 Válasz
  • Glace 29 napja
    .
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?