A Riot Games nem tétlenkedett az elmúlt két hétben, komoly változtatások érkeztek a fegyverek működéséhez, illetve az ügynökök is több szempontból módosultak.
Hajszálpontosan két hete érkezett meg a VALORANTba a 0.49-es frissítés, ami elhozta a ranked módot a játékosok számára, most pedig a 0.50-et köszönthetjük, ami egy tonnányi balance változtatást, finomhangolást tartogat a közösségnek. Nézzük is meg, hogy miről van szó!
Fegyverek frissítése
- Többé nem kapjuk meg a "séta pontosságot", ha futásból hirtelen megállunk
- Cserébe a maximális mozgási sebesség 25%-a helyett már 30%-nál pontosak a fegyverek
Minden Rifle
- Az összes Rifle esetében frissítették a recovery időt, vagyis azt, amíg a fegyver egy sorozatlövés után ismét pontossá válik. Ezzel a változtatással a pötyögtetés és a burst sorozatok hatékonyabbá válnak
- A séta közbeni pontosság 0.6°-ról 0,8°-ra változik
- A fejlesztők úgy érzik, hogy séta közben pontosabbak voltak a fegyverek, mint azt ők eredetileg akarták, így csökkentenek ezen a pontosságon
- Vandal:
- A horizontális visszarúgása a fegyvernek 15%-kal csökken guggoló, valamint álló helyzetben használva
- A fegyver pontossága 0,4 helyett 0,375 másodperc alatt áll vissza
- Tap Efficiency: Az az érték, ami meghatározza a fegyver pontatlanság halmozódását még azelőtt, hogy a fegyver visszatérne a legpontosabb, kezdeti állapotba. Ez 4-ről 6-ra nő a Vandal esetében
- Phantom:
- Javítottak egy hibát, ami miatt a fegyver recovery ideje nagyobb volt a kelleténél
- A fegyver recovery ideje 0,55-ről 0,35 mp-re csökken
- A Tap Efficiency a Phantom esetében 3-ról 4-re nő
- Bulldog automata lövés:
- Javítottak egy hibát, ami miatt a fegyver recovery ideje nagyobb volt a kelleténél
- A fegyver recovery ideje 0,55-ről 0,35 mp-re csökken
- Guardian
- Javítottak egy hibát, ami miatt a fegyver recovery ideje nagyobb volt a kelleténél
- A fegyver recovery ideje 0,4 másodpercről 0,35 másodpercre csökken
Nehézfegyverek
A fejlesztők szeretnék, ha a játékosok többször használnák a nagyágyúkat, de ezt nem egyszerű elérni, révén, hogy egy Vandal egy golyóval képes bárkit padlóra küldeni, míg az Aresnek és az Odinnak ehhez kell pár töltény.
- Ares:
- Az ára 1700-ról 1600-ra csökken
- Változnak a fegyver Firing Error értékei is (A Firing Error egy görbe, ami a töltények közötti eltérésekre utal)
- Bullet 1: 1.0° >> 0.8°
- Bullet 5: 0.85° >> 0.75°
- Bullet 10: 0.75° >> 0.7°
- Csökkent az első 8 golyó utáni horizontális visszarúgás
- Odin:
- Csökkent az első 8 golyó utáni horizontális visszarúgás
Ügynök változások
- Sage
- A Slow Orb zóna időtartamát 9-ről 7 másodpercre csökkentették
- A zóna 65% helyett 50%-os lassítással bír
- Cypher
- A Cyber Cage nem lassítja le többet a rajta áthaladó ellenfeleket
- A Spy Camera töltési ideje elpusztulása esetén 30 másodpercről 45 másodpercre nőtt
- Omen
- A Dark Cover smoke ideje 12 másodpercről 15 másodpercre nőtt
- A Dark Cover haladási sebessége nőtt
- A Dark Cover képesség töltési ideje 30-ról 35 másodpercre nőtt
- Viper
- A Snake Bite képesség hatóköre 350-ről 450-re nőtt
- Brimstone/Phoenix/Viper
- A játékosok ezen karakterek területre ható képességeit (Incendiary, Fireball, Snake Bit) bunny-hoppal maximálisan kikerülték, sokszor sebzést sem kaptak belőlük, a fejlesztők pedig nem akarják megszüntetni ezt a trükköt, de csökkenteni akarják a hatékonyságát
- A képesség sebzésének elkerüléséhez 80 egység helyett 120 egység magasra kell ugrani
- A fent említett három képesség sebzésének tick sebességét növelték, a teljes sebzés másodpercenként viszont nem változik
- A játékosok ezen karakterek területre ható képességeit (Incendiary, Fireball, Snake Bit) bunny-hoppal maximálisan kikerülték, sokszor sebzést sem kaptak belőlük, a fejlesztők pedig nem akarják megszüntetni ezt a trükköt, de csökkenteni akarják a hatékonyságát
Karakterek képességeinek pénzértéke
- A fejlesztők úgy érzik, hogy néhány képesség ára nem tükrözte a valódi ráhatását a mérkőzésre, ezért néhol módosulnak a Credit mennyiségek:
- Sage Barrier Orbja 300-ról 400-ra nő
- Raze Blast Packja 100-ról 200-ra nő
- Phoenix Curveballja 100-ról 200-ra nő
- Brimstone Incendiary értéke 200-ról 300-ra nő
- Jett Updraft képessége 200-ról 100-ra csökken
Páncélok
Az előző körből az új körbe átvitt páncélok új páncél vásárlása esetén már nem tűnnek el, így téve lehetővé, hogy az új páncél eladása után visszatérjünk a régihez, ha meggondolnánk magukat a vásárlás kapcsán.
Credit maximum
- A maximum felhalmozható Credit mennyiség 12 ezerről 9 ezerre csökken
Karakter frissítés
- Sova Owl Drone-ja kapott egy rotor hangot
A következő oldalon átvesszük a térkép változásokat, a HUD módosításait, valamint a Quality of Life frissítéseket.
Térkép változások
Split
A támadóknak ezen a térképen nagyon nehéz volt fogást találnia a védőkön, ezért a fejlesztők hoztak néhány változtatást, amelyek könnyítenek A Main, Mid Top és B Tower elfoglalásán.
- A kezdő akadályok (kék falak) elhelyezkedését úgy módosították, hogy a támadók nagyobb területet lássanak be
- A védők B Mid falát hátrébb húzták, és új falakat helyeztek el Ventnél és B Towernél
- A védők A rámpán lévő falát hátrébb tették
- A támadók A Main falát előrébb tették
- A támadók B Main falát kicsit előrébb tették
- A Radianite ládát B lerakón fémre cserélték, hogy nagyobb védelmet biztosítson
Haven
- Egy új exploit rendszer működik a térképen, ami megbünteti azokat a játékosokat, akik elhagyják az alap játékteret
- Több padlóelem hangját korrigálták a nyersanyaghoz megfelelően
Split/Haven/Bind
- Számos Cypher Spy Camera exploitot javítottak ezeken a térképeken
- A Spike automatikusan leesik olyan helyekről, ahova csak boosttal lehet feljutni (például Jett ugrás)
- Javítottak több olyan pontot is, ahol Sova Recon Dartja túl jól használta ki a térkép geometriai tulajdonságait
HUD & UI
- A társak páncélja mostantól látható a scoreboardon
- Ha a Spike-ot élesítették, akkor a középen felbukkanó UI most már pulzál a pittyegéssel összhangban
- Frissítettek a pingek megjelenésén, hogy könnyebb legyen észrevenni őket
- A karakterportrék visszakerültek a minimapra
- Némileg növelték az armor törés szövegét, hogy könnyebb legyen észrevenni
- A Leave Match gombot közelebb tették az Exit gombhoz a menüben
- Az Exit gomb mellett most már van egy Logout gomb is
- A Skip gomb helyét áttették az MVP képernyőn, így a játékosok nem fognak véletlenül rányomni a Play Again gombra
Quality of Life
- A csalókat többé nem Hackereknek nevezi a felület
- Káromkodás szűrőt helyeztek el a chaten
- Viper Poison Cloud képessége cd nélkül jelenik meg a shop vásárlás után
- Az ellenséges Sova Hunter's Fury képessége eltérő színnel jelenik meg
- Contract szintlépés animáció készült az ingyenes karakterek feloldásához és a contractot szintjeinek vásárlásához
- Tippeket adtak hozzá az új játékosok első contract megtekintéséhez
- A nem feloldott skin szintek most már írják, hogy mennyi Radianite pontba kerülnek
- Teljesítmény optimalizálást csináltak az FPS dropok csökkenésére, amikor a játékos, vagy a csapattársai lőnek
- Több panel segíti az error üzenetek kezelését
- Az observer nézetben a halott játékosok szürkére váltanak az eltűnés helyett
- Térfél váltásnál a csapat színe változik és nem a két csapat cserél helyet az observer felületen
Végül pedig tucatnyi hibajavítás érkezett a játékmenethez, és jó néhány a klienshez, ezeket részletesen itt olvashatjátok át.
Abszolút tartalmas frissítést kaptunk, amely jó pár helyen alaposan megváltoztatja a játék menetét, de nem véletlenül mondták a fejlesztők, hogy bármit hajlandóak átformálni, ha arra szükség van.
A szerverek már mennek, a patch éles, ideje próbálgatni a változtatásokat. Jó játékot mindenkinek!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!