Természetesen megérkezett az új térkép és az új karakter is a harcmezőkre!
Eljött a nap, amit annyian vártak az elmúlt héten, a VALORANT szerverek feléledtek, és mostantól bárki játszhat, aki csak szeretne, hiszen a játék szabadon elérhető. Ám frissítés után mindig érdemes megnézni, hogy pontosan mi is változott a játékban, nehogy kellemetlen meglepetés érjen bennünket. Íme a VALORANT patch notes 1.0 magyarul:
Összefoglaló áttekintés:
Játékmenet és egyensúly
Ügynökök
Reyna
- Új ügynökként megjelent a játékban
Sage
- A Healing Orb töltési idejét 35-ről 45 mp-re növelték
- A Barrier Orb szegmensenkénti életerejét 1000-ről 800-ra csökkentették
- A Barrier Orb hatóidejét 40 másodpercről 30 másodpercre csökkentették
- A szövetségesünk Barrier Orbja mostantól látszódik a térképen
Raze
- A Blast Pack sebzésének hatóköre 2 méterről 1 méterre csökkent
Jett
- A Cloud Burst hatóidejét 4 mp-ről 7-re növelték
- A Tailwind képesség mostantól automatikusan széttöri Cypher Trapwire képességét
Phoenix
- A Blaze hatóidejét 6 mp-ről 8-ra növelték
- A Blaze sebzését 15/0,25 másodpercről 1/0,033 másodpercre változtatták
- A Blaze gyógyítását 3/0,25 mp-ről 1/0,16-ra változtatták
- A Hot Hands gyógyítása 3/0,25 mp-ről 1/0,08 mpre változott
- A Curveball maximális vakítási ideje 0,8 mp-ről 1,1 mp-re nőtt
- A Run it Back automatikusan újratölt minden fegyvert a visszatéréskor
Omen
- A Paranoia cast típusa változott, illetve javult a találat regisztrációja is különösen kis range-ben
- Dark Cover: Omen belép egy "phaser" worldbe, ahol a falakon át láthatja, hogy hova akarja elhelyezni a füstjeit, a reload gombbal pedig választhat a régi és az új nézet között
- A Dark Cover irányítása frissült, Omen most már az elsődleges tüzelési gombbal növelheti, a másodlagossal csökkentheti a füst távolság, a képesség gombbal pedig elsütheti
- Shrouded Step: Omen most már megnézheti a térképen, hogy hova teleportál és kap egy jelzőt arra, hogy hova céloz, amikor a rálátása csökken
- A From the Shadow képesség a Shade formában mostantól megszakítható, Omen viszont elveszíti az összes ulti pontját
Hang vizualizáció
A fejlesztők a mini térképen vizuális formában is megjelenítik az ügynökök egyéb hangjait, úgy, ahogy az volt eddig a lépéshangokkal is. Ebbe beletartoznak képességek hangjai, az újratöltés és a spike interakciók. Ezt azért csinálták, hogy egyszerűbb legyen megérteni, miért hallottak meg minket az ellenfelek.
Térkép frissítések
Megjelent egy új térkép, Ascent. Ez a térkép Olaszországot eleveníti meg, és egy nagy, nyílt mid résszel rendelkezik. Az első néhány napon az Ascent megnövelt prioritást kap a matchmaking rendszerben, többször fogunk rajta játszani.
Split
Spliten megváltoztatták a mid rész felépítését, így a támadók kicsit könnyebben átjuthatnak ezen a részen.
Régi mid
Új mid
- A vasútállomás karbantartói kicserélték a tönkrement bemondórendszert (Feltehetően most már egyéb hangok is lesznek a pálya ezen részén)
Haven/Bind/Split/Ascent
- A rendszert, amely megöli a játékteret elhagyó játékosokat kiterjesztették az összes térképre
- Befejezték a draw call funkció optimalizálását
- Továbbra is folytatják a munkálatokat, hogy Cypher kameráját sehol ne lehessen a játéktéren kívül elhelyezni
Competitive
- A competitive mód az induláskor még nem elérhető
- A fókusz jelenleg a stabilitáson van, a competitive mód néhány patch múlva tér vissza, amikor már a kezdő játékosok is megismerkedtek kicsit a játékkal, valamint a fejlesztők is beépítettek olyan módosításokat a játékmódba, amiket a közösség javasolt
Teljesítményt érintő frissítések
Számos olyan hibát javítottak, amelyek csökkentették a játék teljesítményét, ezekről részletes lista itt.
Fontosabb quality of life módosítások
- Mostantól nem jár ultimate pont olyan halálért, amit nem ellenfél okozott, például halál a Spike körében, lezuhanás, csapattárs képessége
- A Community Code (A Riot VALORANTra vonatkozó közösségi irányelvei) az új játékosoknak ajánlásként felugrik
- Behozták a chat és voice chat korlátozásokat, 72 órás blokkolást kapnak a rossz magaviseletű játékosok
- Ha valaki ilyen büntetést kap, azt ki is jelentkezteti a játék. A Riot azt kéri, hogy ebben az esetben mindenki tartson egy kis szünetet, és nyugodjon le
- A büntetés az 'all' és 'team' chatre és voice chater vonatkozik, a 'party' chat továbbra is elérhető lesz
- Vizuális frissítést kaptak a collection és contract oldalak
- Kényelmesebbé tették az Observer mód használatát
- Kivették a buy phase elejéről azt az átmeneti bénítást, amikor a rendszer várta, hogy minden játékos becsatlakozzon, és addig semmit sem lehetett csinálni
HUD és UI
- Új animációkat kapott a killfeed és az Ace, Clutch, stb. feliratok
- Frissítették a Spkie ikonját az Inventory-ban
- Frissítették a pajzs ikonját a boltban
- Frissítettek a karakter portrékon
Végül pedig bő 40 bugot javítottak a játékhoz és a klienshez köthetően, köztük a korábban tapasztalt hit reg problémákat, illetve Viper Toxic Screen "boost képességét".
A Battle Pass tartalmait láttad már?
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!