5 ügynök és Split egyik kulcsfontosságú pontja változott a VALORANT 1.0-s frissítésében

Természetesen megérkezett az új térkép és az új karakter is a harcmezőkre!

Eljött a nap, amit annyian vártak az elmúlt héten, a VALORANT szerverek feléledtek, és mostantól bárki játszhat, aki csak szeretne, hiszen a játék szabadon elérhető. Ám frissítés után mindig érdemes megnézni, hogy pontosan mi is változott a játékban, nehogy kellemetlen meglepetés érjen bennünket. Íme a VALORANT patch notes 1.0 magyarul:

Összefoglaló áttekintés:

Játékmenet és egyensúly

Ügynökök

Reyna

  • Új ügynökként megjelent a játékban

Sage

  • A Healing Orb töltési idejét 35-ről 45 mp-re növelték
  • A Barrier Orb szegmensenkénti életerejét 1000-ről 800-ra csökkentették
  • A Barrier Orb hatóidejét 40 másodpercről 30 másodpercre csökkentették
  • A szövetségesünk Barrier Orbja mostantól látszódik a térképen

Raze

  • A Blast Pack sebzésének hatóköre 2 méterről 1 méterre csökkent

Jett

  • A Cloud Burst hatóidejét 4 mp-ről 7-re növelték
  • A Tailwind képesség mostantól automatikusan széttöri Cypher Trapwire képességét

Phoenix

  • A Blaze hatóidejét 6 mp-ről 8-ra növelték
  • A Blaze sebzését 15/0,25 másodpercről 1/0,033 másodpercre változtatták
  • A Blaze gyógyítását 3/0,25 mp-ről 1/0,16-ra változtatták
  • A Hot Hands gyógyítása 3/0,25 mp-ről 1/0,08 mpre változott
  • A Curveball maximális vakítási ideje 0,8 mp-ről 1,1 mp-re nőtt
  • A Run it Back automatikusan újratölt minden fegyvert a visszatéréskor

Omen

  • A Paranoia cast típusa változott, illetve javult a találat regisztrációja is különösen kis range-ben
  • Dark Cover: Omen belép egy "phaser" worldbe, ahol a falakon át láthatja, hogy hova akarja elhelyezni a füstjeit, a reload gombbal pedig választhat a régi és az új nézet között
  • A Dark Cover irányítása frissült, Omen most már az elsődleges tüzelési gombbal növelheti, a másodlagossal csökkentheti a füst távolság, a képesség gombbal pedig elsütheti
  • Shrouded Step: Omen most már megnézheti a térképen, hogy hova teleportál és kap egy jelzőt arra, hogy hova céloz, amikor a rálátása csökken
  • A From the Shadow képesség a Shade formában mostantól megszakítható, Omen viszont elveszíti az összes ulti pontját

Hang vizualizáció

A fejlesztők a mini térképen vizuális formában is megjelenítik az ügynökök egyéb hangjait, úgy, ahogy az volt eddig a lépéshangokkal is. Ebbe beletartoznak képességek hangjai, az újratöltés és a spike interakciók. Ezt azért csinálták, hogy egyszerűbb legyen megérteni, miért hallottak meg minket az ellenfelek.

Térkép frissítések

Megjelent egy új térkép, Ascent. Ez a térkép Olaszországot eleveníti meg, és egy nagy, nyílt mid résszel rendelkezik. Az első néhány napon az Ascent megnövelt prioritást kap a matchmaking rendszerben, többször fogunk rajta játszani.

Split

Spliten megváltoztatták a mid rész felépítését, így a támadók kicsit könnyebben átjuthatnak ezen a részen.

Régi mid

Új mid

  • A vasútállomás karbantartói kicserélték a tönkrement bemondórendszert (Feltehetően most már egyéb hangok is lesznek a pálya ezen részén)

Haven/Bind/Split/Ascent

  • A rendszert, amely megöli a játékteret elhagyó játékosokat kiterjesztették az összes térképre
  • Befejezték a draw call funkció optimalizálását
  • Továbbra is folytatják a munkálatokat, hogy Cypher kameráját sehol ne lehessen a játéktéren kívül elhelyezni

Competitive

  • A competitive mód az induláskor még nem elérhető
  • A fókusz jelenleg a stabilitáson van, a competitive mód néhány patch múlva tér vissza, amikor már a kezdő játékosok is megismerkedtek kicsit a játékkal, valamint a fejlesztők is beépítettek olyan módosításokat a játékmódba, amiket a közösség javasolt

Teljesítményt érintő frissítések

Számos olyan hibát javítottak, amelyek csökkentették a játék teljesítményét, ezekről részletes lista itt.

Fontosabb quality of life módosítások

  • Mostantól nem jár ultimate pont olyan halálért, amit nem ellenfél okozott, például halál a Spike körében, lezuhanás, csapattárs képessége
  • A Community Code (A Riot VALORANTra vonatkozó közösségi irányelvei) az új játékosoknak ajánlásként felugrik
  • Behozták a chat és voice chat korlátozásokat, 72 órás blokkolást kapnak a rossz magaviseletű játékosok
    • Ha valaki ilyen büntetést kap, azt ki is jelentkezteti a játék. A Riot azt kéri, hogy ebben az esetben mindenki tartson egy kis szünetet, és nyugodjon le
    • A büntetés az 'all' és 'team' chatre és voice chater vonatkozik, a 'party' chat továbbra is elérhető lesz
  • Vizuális frissítést kaptak a collection és contract oldalak
  • Kényelmesebbé tették az Observer mód használatát
  • Kivették a buy phase elejéről azt az átmeneti bénítást, amikor a rendszer várta, hogy minden játékos becsatlakozzon, és addig semmit sem lehetett csinálni

HUD és UI

  • Új animációkat kapott a killfeed és az Ace, Clutch, stb. feliratok
  • Frissítették a Spkie ikonját az Inventory-ban
  • Frissítették a pajzs ikonját a boltban
  • Frissítettek a karakter portrékon

Végül pedig bő 40 bugot javítottak a játékhoz és a klienshez köthetően, köztük a korábban tapasztalt hit reg problémákat, illetve Viper Toxic Screen "boost képességét".

A Battle Pass tartalmait láttad már?

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!