Hirdetés

"Biztosan győztest majd csak a döntő utolsó köreiben fogunk tudni mondani."

A Race Online Hungary 8 évvel ezelőtt jött létre, és azóta is meghatározó szervezete a magyar szimulátoros közegnek, de vajon képesek lehetnek-e az e-pilótái az MNASZ-HUNESZ OAB első szezonjának megnyerésésre?!

Hirdetés

Többek között erről beszélgettünk el Bíber Zsolttal, aki az alapítója és tulajdonosa a Race Online Hungarynek. Aki követte az MNASZ-HUNESZ OAB alapszakaszát, több névvel is találkozhatott a mezőnyben, aki ezt a szervezetet képviseli, és bizony néhányan közülük ott vannak az élen. De vajon mikor jött létre a ROH, milyen céllal és milyen sikereket tudtak elérni azóta, emellett milyen szerepet töltenek be az MNASZ-HUNESZ OAB háttérmunkálataiban, valamint a beszélgetés részét képezte az is, hogy milyen szinten van a hazai szimulátoros közeg?

Egy kicsit mesélj nekünk a Race Online Hungary csapatról. Milyen céllal jött létre, és mit tud nyújtani a játékosoknak a fejlődés szempontjából?

"A Race Online Hungary (ROH) 2012-ben alakult meg kifejezetten a Gran Turismo széria köré rendeződve. A megalakulás célja egy olyan szimulátoros versenyközeg létrehozása volt, ahol a valós versenysportból adaptált versenyszabályok keretei között történik a futamok lebonyolítása. Ez magában foglalja az előzetes nevezéseket, a fordulók utáni versenyfelügyelet alkalmazását, és a futamösszefoglalók elkészítését. A versenyzők fejlődését természetesen nagyon sok tényező befolyásolja, ugyanakkor már ezek a bevezetett szabályozások is önmagában egy professzionálisabb irányba terelhetik az adott sportolót. Az ROH a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetett a fiatal tehetségek felkarolására és támogatására. A csapat korai időszakában a mára világklasszis Blazsán Patrik is a kötelékeinkben kezdte el a Gran Turismo-s pályafutását és indult a 2013-as GT Academy-n."

Az látszik, hogy több tehetséges versenyzőtök is van, és jó néhányan komoly erőt képviselnek. Mit gondolsz a szezon végén mennyi esélyük lehet bajnoki címet nyerniük?

"Az ROH szerződéses viszonyban van a kiemelt versenyzőivel, akiknek anyagi és eszköztámogatást is biztosít a zavartalan felkészülés érdekében. Kötelező tréningeken és heti versenyeken vesznek részt, amivel próbáljuk a képességeiket és teljesítményüket a lehetőségekhez képest a legnagyobb mértékben javítani. Pontosan ezért a top versenyzőink mint például Báder Benjámin és Szarka Zsolt egy magasabb szinten képesek adott esetben teljesíteni a többi versenyzőtársakhoz képest amit a World Tourokon szerzett komoly tapasztalatok is segítenek. A nemzetközileg is elismert versenyzőink mellett feltétlenül szeretnénk megemlíteni a 13 éves Mihalidesz Máté-t, aki már nagyon komoly mezőnyben is bizonyított. Legutóbb a Michelisz Norberték által rendezett tehetségkutató versenyben villantott, de a tavalyi Playstation Magyar Gran Turismo bajnokságon elért negyedik helye, vagy a szintén általunk szervezett világsztárokkal tűzdelt Nemzetközi top verseny a "Friday Night"-on mutatott komoly teljesítménye is előjele lehet egy kiváló esport karriernek. Sajnos Máté a fiatal kora miatt nem vehet részt a HUNESZ-MNASZ bajnokságban, ugyanakkor egészen biztosak vagyunk benne, hogy amint lehetősége lesz rá ezen sorozatban is bizonyítani fog. Azt fontos megjegyezni, hogy nagyon kiegyenlített a mezőny és többen esélyesek a végső győzelemre. Amellett, hogy a mi versenyzőink vezetik a bajnokságot ez önmagában még szinte semmire sem garancia. Az elődöntőkből tovább kell jutni, a döntőben pedig mindenki nulláról fog indulni. Más csapatok versenyzői is nagyon jól teljesítettek az utóbbi fordulókban mint például az IGTSH berkeiből Horváth Richárd vagy a folyamatosan jól teljesítő Riba Krisztián. Ha a győzelmi esélyekről kellene beszélni akkor Blazsán Patrik feltétlenül az egyik nagy esélyes, de "biztosat" talán majd csak a döntő utolsó köreiben fogunk tudni mondani."

Mit gondolsz a MNASZ-HUNESZ E-sport Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság pontrendszeréről és lebonyolításáról?

"A bajnokság pontrendszerét és szisztémáját a HUNESZ az MNASZ munkacsoporttal közösen dolgozta ki, ami tulajdonképpen egy alapszakaszból majd a két csoportra bontott elődöntőből és a döntőből áll. Az alapszakaszban szerzett pontokat a versenyzők nem viszik tovább, ezért sokan már most taktikáznak a futamokon való részvétellel. A versenyzők egy része már az elődöntőre fókuszál ami tulajdonképpen eldönti, hogy kik szállnak ringbe a végső győzelemért. Az egyébként nyári "szünetbe" nyúló bajnokság nagyon jó számokat produkál véleményünk szerint, ami rámutat a verseny népszerűségére. Biztosak vagyunk benne, hogy ha sikerül a szériát folyamatosan üzemeltetni, akkor a jövőben ez még sikeresebbé válhat."

Miben másabb a GTSport a többi autóversenytől? Alapvetően nyilván ez egy fura kérdés, mégis az apró különbséget a többi kategóriához nem mindenki veszi észre.

"A Gran Turismo mindig is egy nagyon népszerű szimulátor volt. Világszerte több mint tíz millióan játsszák csak a legutolsó GT Sport szériát. Ami a különbséget teszi más szimulátorokhoz képest az FIA által certifikált világbajnokság, ami teljesen egyedülálló és hiteles formátumot ad a játék sport módjához. Grafikailag a GTS úgy gondolom az egyik legszebb szimulátor a versenyszimulátor szektorban, ezért is ennyire "TV barát"."

Mennyire fejlesztheti a hazai szimulátoros autóversenyzést ez a versenysorozat?

"A presztízsértékű színvonalas szimulátoros versenyek mindig építő jelleggel bírnak a szimulátoros közösségekre nézve. Véleményünk szerint ezzel a mostani szériával is ez a helyzet. Nagyon pozitív és előremutató kezdeményezés a két szövetség közös szerepvállalása az esemény szervezésében."

A háttérben ti is sokat dolgoztok a közvetítések alatt. Mi az amit megoszthatsz az olvasókkal, mennyire nehéz, illetve érdekes egy-egy adás számodra/számotokra?

"A vasárnapi futamok számunkra is adnak munkát bőven. A teljes "Race Control"-t az ROH csapata végzi, ami eddig komolyabb hálózati probléma nélkül zajlott és ez nagyon megkönnyíti a dolgunkat az asztal "másik" oldalán. A HUNESZ, Esport 1 csapata nagyon profi munkát végez beleértve a kommentátort és a szakkomentátort is, és gyorsan tudunk reagálni közösen szinte minden problémára ami felmerül. Kicsit olyan érzésem van mintha évek óta közösen dolgoznánk. A verseny felügyelete mellett próbálunk a lehető legtöbb információt adni a kommentátorokkal kommunikáló csapat felé a verseny aktuális helyzetéről, ugyanis mi elég sok adatot látunk ami nem feltétlenül jelenik meg élő adásban, és ami hatással van a verseny lehetséges kimenetelére. A futamokon a nehézség - ami egyben a szerencse is -, hogy a rengeteg akció miatt sokszor nehéz eldönteni, hogy melyik versenyzőt, versenyzőket mutassuk az élő képen. Sok esetben még a replay alatt is az eseménygombokat nyomogatjuk, mert mindig történik valami a pályán ami a legjobb hír egy szervező számára."

A vasárnapi futamon már a Autodromo Nazionale Monza pálya aszfaltján kell bizonyítaniuk a pilótáknak, amit természetes most is élőben követhettek majd délután 17 órától az esport3tv-n és az Esport1 Facebook oldalán is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
1 db hozzászólás
  • Detrix 21 napja
    Drukkolunk.
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés