VALORANT: Az új ügynököt, és a rankedrendszer kisebb változását hozta el a 3.10-es patch

VALORANT: Az új ügynököt, és a rankedrendszer kisebb változását hozta el a 3.10-es patch

Természetesen a hibajavítások sem maradhattak el, de nem ezeken volt most a hangsúly.

2021. november 16-án publikálta a Riot Games a VALORANT 3.10-es verziószámú frissítését. A 3.09-essel vette kezdetét az Episode 3 Act III, azonban már korábban jelezte, hogy a 17. ügynök később érkezik. Tovább már nem kell várni, bemutatkozik ugyanis Chamber.

Nézzük, mit is tartalmaz a patch:

Ügynököket érintő változások

Chamber

A következő Sentinel immáron szintén kiválasztható a mérkőzéseink során. Chambert korábban mi is bemutattuk az alábbi cikkünkben.

Rangsorolt mérkőzéseket érintő változások

Nincs megkötés az 5 fős partikra

A Riot Games - a smurf felhasználók csökkentése érdekében - úgy döntött, hogy kiveszik a játékból az 5 fős partikra vonatkozó szabályt ranked mérkőzéseken. Ugyanis észrevették, hogy a legtöbben azért használnak másodlagos felhasználói fiókot, hogy alacsonyabb rankon lévő barátaikkal is tudjanak játszani, ezt viszont az eddigi tiltás miatt nem tehették meg. Így viszont már korlátozás nélkül állhatsz csapatba barátaiddal.

A változás ellenben egyéb kitételeket is hozott, az alábbiakra lehet számítani:

Ha mindenki Diamond 2 vagy kisebb rankon van

  • Jóval hosszabb meccskeresési időre kell készülnötök, ugyanis a rendszer csak 5 fős, hasonló átlag MMR-rel rendelkező csapattal fog összedobni.
  • A kapott, vagy elvesztett Rank Rating (a továbbiakban: RR) kevesebb lesz. Ennek mennyisége függ a társak rankjaitól is.
  • A Riot egy konkrét példát is megadott:
    • A legalacsonyabb rankon lévő játékos Silver 1, a legmagasabb pedig Platinum 1. Ez esetben 50%-kal csökken, vagy nő az RR-érték a mérkőzést követően, mert a korábbi rankhatárhoz képest eggyel nagyobb a különbség.
    • Tegyük fel, a Silver 1 barátod bezárja a játékot, a helyére pedig egy Bronze 1 szintű társ érkezik. Ez esetben már 4 a különbség, így 75%-kal kevesebbel nő, vagy csökken az RR.

Ha egy, vagy több embernek is legalább Diamond 3 a rankja

  • A meccskeresési idő bármekkora lehet, előfordulhat hogy nagyon sokat kell várnotok, de az is lehet, hogy majdnem azonnal talál nektek ellenfelet a rendszer.
  • Az RR-érték legalább 50%-kal fog csökkenni minden játékos esetében, ez pedig akár 90%-ra is növekedhet, a rankok különbségétől függően.
  • A Riot itt is megadott egy konkrét példát:
    • A csapatban 4-en Immortal rankon vannak, egyvalaki pedig Diamond 2. Ez esetben mindenkinél 75%-kal csökken a kapott, vagy elvesztett RR érték.
    • Viszont addig játszotok, hogy a Diamond 2 barát eléri a Diamond 3-at. Ez esetben a különbség már 50% lesz.

Ha egy, vagy több ember is Radiant

  • A Diamond 3+-hoz hasonlóan itt is kiszámíthatatlan, mennyi időn belül talál mérkőzést a rendszer.
  • Viszont legalább 75%-os lesz az RR-érték csökkenése. Ha pedig olyan baráttal játszol, aki Radiant alatt helyezkedik el, a potenciális RR-érték 90%-ra csökken.

Ezen kívül a Riot megszünteti a 4 fős csapatok meccskeresési lehetőségét, tapasztalataik szerint ugyanis sokszor fordul elő, hogy az 5. játékossal szemben hajlamos a 4 fős csapat toxic módon viselkedni.

E-sportot érintő változások

  • A nézőknél az ügynökök ikonjai nem fognak beragadni ugyanazon ügynöknél, ha a Minimal Broadcast HUD-ot használod.
  • A nézőknél már eltérő színekkel fognak szerepelni a támadók és a védők.
    • A támadók képességei mindig pirosan, míg a védőké kékeszölden fognak megjelenni.
  • A minitérképen most már egy sárga körvonal fogja jelezni, hogy épp melyik játékos szemszögéből nézed a mérkőzést.

Hibajavítások

A rendszert érintő javítások

  • Javítva lett a hiba, ami miatt ha a játékod 128 FPS-nél többel futott, úgy a szerverrel való kapcsolat minimálisan instabillá vált és később jelent meg a játékosnál az, ami történt.

Közösséget érintő javítások

  • Javítva lett a hiba, ami miatt újra meg tudtál hívni olyan barátot a partiba, akit már meghívtál.

E-sportot érintő javítások

  • Javítva lett a hiba, ami miatt a nézőknél a minitérkép zoomja nem mindig működött.
  • Javítva lett a hiba, ami miatt az edzők nem tudták használni a gyorsgombokat, ha úgy akartak a játékos szemszögére váltani, ha az épp valamilyen eszközt használt (Cypher kamerái; Skye Trailblazer-e, vagy Sova Owl Drone-ja)
  • Javítva lett a hiba, ami miatt ha nyomva tartottad a SHIFT gombot egy számgombbal együtt, úgy nem váltott át a játék a megfelelő cinematic kamerára, ha épp annak a játékosnak a szemszögéből nézted a mérkőzést.

Hamarosan egy pazar év végi nyereményjátékkal várunk titeket, gyűjtsétek az E1 pontokat!


OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!