Hirdetés

A Rainbow Six Siege évek óta lopott effektet használ – állítja egy alkotó

Mint kiderült a jammer effektje nem a Ubisoft saját tartalma, és ebből most problémája is akadhat a kiadónak.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

Intel Extreme Masters Summer 2021

Vitality vs. Virtus.pro

Hirdetés

2015. novemberében jelent meg hivatalosan a Rainbow Six: Siege, és ha jól számol az ember, akkor kiderül, hogy már a hetedik évét tapossa a Ubisoft egyik legnépszerűbb címe. Úgy tűnik ez a hetes szám tényleg erővel bír, párkapcsolatoknál is azt mondják, ha ennyit kibír, akkor már nincs olyan akadály, amit ne lehetne leküzdeni. Most egy művész tűnt fel ennyi időt követően, és azt állítja, hogy az R6S-ben van egy effekt, mely az ő keze munkáját dicséri, mégis lenyúlták tőle a tudta nélkül. A szóban forgó vizuális tartalom egyébként Mute jammerjéhez kötődik, és amikor aktívan zavarja a játékosok drónjait az eszköz az nem a Ubisoft fejlesztőinek érdeme, mivel azt Sam Blye készítette.

Blye kijelentette, hogy nem kapott semmilyen elismerést vagy kártérítést a népszerű taktikai lövöldözős játékban látható munkájának felhasználásáért cserébe, ezt pedig most szóvá is tette.

A sztoriban az a "csavar", hogy Blye a múlt hónapban jött rá arra, hogy a The Weather Channel három évvel ezelőtt gyakorlatilag ellopta ezt az effektet egy tornádószimulációhoz. Blye szerint a cég nem kért engedélyt tőle, és nem is fizetett neki az effekt használatáért, ezért utánanézett, hogy felhasználták-e esetleg máshol is. Ennek eredményeként jött vele szembe egy 2017-es subreddit bejegyzés, amiből kiderült, hogy a Ubisoft is engedély és ellenszolgáltatás nélkül alkalmazta Blye alkotásait.

A látottak alapján tényleg sok a hasonlóság van a két effekt között. Alapvetően ez tényleg problémás eset, ha egyértelműen biztossá válik, hogy a Ubisoft Blye megkérdezése nélkül jammerkedett az évek során, miközben ezen idő alatt egy halom pénzt termelt nekik az R6S.

Sajnos ez nem egyedi eset az iparágban. Például a Stellaris: Galaxy Command, az elismert PC-játék mobilos verziója, a Halo művész, Kenny Magnusson alkotásait használta háttérként, csak éppen neki felejtettek el szólni időben. A Ubisoft egyelőre nem adott ki közleményt a glitch-effektes balhé kapcsán, így tűkön ülve várjuk mi sül ki ebből a sztoriból.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés