Neon az egyik legegyedibb ügynök, és félig-meddig ellentmond annak, amit eddig tudtunk az FPS-ekről, de mi várhat rá a jövőben?
Sprintel, becsúszik, fegyvert az ellenfél arcába tartja és lő - nagyjából így lehetne egyszerűen leírni, mire is képes a VALORANT legújabb ügynöke, Neon, aki több szempontból is tudott újdonságot hozni a játékba. Támadó oldalon egy-egy lerakót gyorsabban tud elfoglalni vele a csapat, míg védekező oldalon szinte szempillantás alatt tud átérni egyik helyről a másikra, ha szükséges. Azt az agresszivitást, melyet magával hozott, sokan hiányoltak a játékból - de egy taktikai lövöldözős játékba, mely néha megköveteli, hogy lelassuljon egy csapat cselekvése, mennyire illik ez bele?
A duelist érkezésével a Riot gyakorlatilag kijelentette, hogy nekik rendben van, ha ilyen irányba megy tovább a VALORANT, mely több ponton nagyon hasonlított az Overwatch-ra: smoke, flash, falak, vakítások veszik körbe a játékost, akiknek a képernyőjén ezek egyvele zsúfolódik össze. Más pontokon meg a Counter-Strike-ra hajaz: lassú, kiszámítható forgatókönyvek váratlan és kíméletlen mechanikával keverve. Neon érkezésével ez az egyveleg egy picit az Overwatch-féle játékmenethez közelített.
Neon slide-olási képessége többféleképpen használható: az alábbi Reddit-poszt például hármat is bemutat ezek közül:
Ezzel egy olyan mechanika jelent meg a játékban, mely újdonságnak számított a VALORANT-ban, de más FPS-ekben megszokott volt. Többen ellenben attól tartottak, hogy a karakter érkezésével csak egy olyan káosz alakul ki, amelyből összességében a játék sem profitál, de igazából hasonló történt, mint mikor Yoru csatlakozott a mezőnyhöz: eltelt néhány hét és a játékosok rájöttek, hogy mégsem tűnik annyira hatékonynak, mint az elején hitték. Lehet, hogy duelistként jobb döntés Jett-et vagy Reynát választani, az ő csatlakozása csak azt mutatja meg, hogy a Riot egy picit távolabb lépne a hagyományos FPS-ektől. A képességei sem inkább lassítják egy csapat játékát, hanem annak gyorsítására törekednek: a sprintelési képességével gyakorlatilag beszalad mindenki ahelyett, hogy minden sarkot megnéznének; a folyosóval pedig igazából, mint egy versenypályán, csak azzal foglalkozik, ami előtte van.
Ha visszább megyünk kicsit az időben, az utóbbi néhány ügynök már egyfajta "hibrid" karakter volt. KAY/O például egy kezdeményező ügynök, aki képes információt gyűjteni, de a duelistekkel szemben is megállja a helyét. Őt követte Chamber, aki bár egy Sentinel, de a párbajképessége, illetve saját fragjeinek megszerzése egyfajta Sentinel-Duelist keverékké teszik. Ezek az ügynökök azonban csak még több játékstílus megvalósítására lesznek alkalmasak, akik ezáltal több játékosnak válhatnak elsődleges karakterükké. Minél többféle stílus valósítható meg, annál jobb. Ehhez pedig a közösség is csak alkalmazkodni fog a jövőben, egy olyan játékban, mely egyre távolabb kerül így a hagyományos shooterektől.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!