Egy kicsit még kellett volna talán dolgozni rajtuk, mielőtt a boltok polcaira kerül.
Jó videojátékot készíteni nem egyszerű, sokszor ezért is tart a legtöbb projekt befejezése akár évekig is, mire a bejelentéstől eljutunk egészen addig, mire az adott programot letölthetjük és kipróbálhatjuk. A legtöbb esetben a várakozás viszont megéri – azonban sokszor volt olyan eset, amikor a kész terméket készhez kapva (kis költői túlzással élve) nagyítóval kell keresni a pozitív elemeket, de minimum az az első benyomásunk, hogy még egy kicsit dolgozni kellett volna rajtuk. Cikkünkben igyekeztük összegyűjteni azon 5 játékot, amelyeket nagyon vártak a rajongók, de összességében inkább csalódást okoztak.
Mass Effect: Andromeda
Hosszú idő után kapott újabb részt a Mass Effect-sorozat, a harmadik játékot 5 évvel követte az Andromeda, az előzőek sikere után pedig sokan is várták ezt a részt. A BioWare játéka azonban megosztotta a közösséget, ugyanis míg sok elemében tudott újdonságot hozni, sokakat bosszantottak a különböző bugok és glitchek, illetve a karakterek animációi is.
Battlefield 2042
Talán a legjobb példa a Battlefield 2042 arra az eshetőségre, hogyan kell egy sorozat jó hírnevét lerontani. Már az első naptól kezdve sok olyan véleményt olvashattunk, hogy a játék közel sem éri meg a vételárát, amelyben a számtalan bug, fura játékműködés alapozta meg, illetve az sem segített túlságosan, hogy olyan ígéretek is elhangzottak, hogy „ez lesz minden idők legjobb Battlefield-játéka". A játékosok még egy petíciót is indítottak, hogy az EA fizesse vissza a vételárat (ezt közel 230 ezren írták alá), amely jól jelzi, hogy mennyire elégedetlen lett végül a közösség a Battlefield 2042-vel.
Marvel's Avengers
Mi sem lehetne jobb felhívás, mint hogy a világ legismertebb szuperhőseit is irányíthatjuk egyetlen játékon belül? A Crystal Dynamics 2020-ban megjelent játéka, a Marvel's Avengers már a bejelentés pillanatában sokak figyelmét keltette fel, a története és harcrendszere pedig még a kritikusoktól is dicséretet kapott, viszont túlságosan repetitívnek találták a játékot, amelyben kevés az érdemi tartalom, valamint a különböző technikai problémák sem javítottak a visszajelzéseken. Volt is végül összetűzés a fejlesztőgárda, és a kiadó Square Enix között, ugyanis utóbbiak egyenesen a Crystal Dynamic-ot okolták a negatív vélemények, illetve a gyenge eladási számok miatt.
Cyberpunk 2077
A CD Projekt RED korábban már letette a névjegyét a Witcher-sorozattal, így amikor a Cyberpunk 2077-ről rántották le a leplet, komoly érdeklődést váltott ki a videojátékos közösségből. Azonban már a megjelenés másnapján sok posztot olvashattunk a különböző, olykor hajmeresztő grafikai hibákon, illetve a mesterséges intelligencia furcsaságain, és az sem segített sokat a játék megítélésén, hogy még pert is indítottak a fejlesztőgárda ellen. Azóta a játék számtalan hibajavításon esett át, így lassan el is nyeri végleges formáját, a megjelenést követő időszak viszont valószínűleg már sose fog feledésbe menni.
Balan Wonderworld
„Mégis mi folyik itt?" – kérdezhették sokan, mikor először indították el a játékot. Ebben a platformer programban Balan csodálatos világában kellett boldogulnunk, amelyben 12, chapternek nevezett szintet kellett teljesítenünk, ezeken pedig különböző logikai feladványok vártak ránk. A játék azonban javarészt csak negatív visszajelzést kapott, összességében a vizuális megjelenése, illetve a játékmenet miatt – csak a zenét, illetve a karakterek kinézetét dicsérték meg –, és az eladási számok is komolyan elmaradtak a várakozásoktól. A megjelenés után a játék rendezője, Yuji Naka (aki az eredeti Sonic-videojátékok egyik megálmodója is volt) fel is mondott a Square Enix-nél.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!