FPS után lett hazánk egyik legjobb virtuális bunyósa – interjú a válogatott TEKKEN 7 játékossal

FPS után lett hazánk egyik legjobb virtuális bunyósa – interjú a válogatott TEKKEN 7 játékossal

Motivációból és sikeréhségből nincs hiány, egy jó felkészüléssel pedig ott lehet akár a vb-n is. Ezen apropóból beszélgettünk az ország egyik legjobb TEKKEN 7 játékosával, aki először lett magyar válogatott.

A hagyományos sportban a válogatottság az egyik legnagyobb megtiszteltetés egy játékos számára és lassan úgy néz ki nincs ez másként az e-sportban sem. Egyre több játékban kapnak lehetőséget hazánk legjobbjai a HUNESZ jóvoltából, hogy képviselhessék hazánkat a világ- és Európa-bajnokságokon. TEKKEN 7-ben már másodjára kínálkozik esély, hogy a Magyar E-sport Válogatott tagjaként egy személy megmutathassa magát a nemzetközi porondon. Idén a rendkívüli körülmények miatt nem volt sansz erre kiírni egy válogatóversenyt, így a Magyar E-sport Szövetség választotta ki azt a személyt, aki magyar színekben elindulhat ezeken az eseményeken. 2022-ben TEKKEN 7-ben Kokics „Flow” Imrét érte ez a megtiszteltetés, aki már több, mint egy évtizede igyekszik helytállni a virtuális ringekben. Itthon jó néhány bajnoki címet szerzett, de van tapasztalata a határokon túlról is, néha nem is akármilyen ellenféllel került szemben, de sikerült bizonyítania, hogy több van benne, mint azt sokan gondolnák.

Először Bakura igyekszik felkészülni, mert idén Azerbajdzsánban tartják az Európa-bajnokságot, aztán esélye nyílhat a 14. IeSF világbajnokságra is. A beszélgetés során kiderül, hogy miként találkozott ezzel a verekedős játékkal, milyen érzések kavarognak benne a válogatottság kapcsán, milyen céljai vannak, valamint betekintést enged abba is, hogy mely karakterekkel szeret játszani. Továbbá megosztotta velünk azt is, hogy milyen módon igyekszik majd gyakorolni az előtte álló versenyekre, így kiderült, a hazai kiválóságok mellett egy igazi ász is segítheti a gyakorlások során, ami még a későbbiekben rengeteget jelenthet.

Számtalan verekedős játék van a piacon. Hogyan választottál közülük? Mi győzött meg végül, hogy a TEKKEN sorozat a te játékod?

Annak idején az első PlayStation-ön ismerkedtem meg a sorozat 3. részével, de komolyabban csak a PS3-as Dark Resurrection után kezdtem el foglalkozni vele 2007-ben. Ott ismertem meg online az akkori hazai top játékosokat, akik hamar eloszlatták bennem azt a tévképzetet, hogy nincs nálam jobb. Ez volt az a szikra, ami beindította a TEKKEN-es pályafutásomat. Azt nem tudom, hogy miért pont a TEKKEN, ez volt itthon a legnépszerűbb, illetve ez is csak a véletlen műve. Mivel én főleg FPS-ekkel játszottam akkor, így a mai napig vissza-visszakacsintgatok néha abba a zsánerbe."

Téged választottak, hogy képviseld a magyar e-sport válogatottat a nemzetközi megmérettetéseken. Mit jelent számodra ez a dolog?

Hálát és egy kivételes lehetőséget, ami keveseknek adatik meg, azonban némi keserűséget is a kiválasztás módját illetően. Tisztában vagyok vele, hogy a szervezők felett álló okok vezettek a válogatóverseny lemondásához, ezért a legtöbb, amit tehetek ebben a helyzetben, hogy maximálisan odateszem magam!"

Hazánkban már több címet szereztél és van nemzetközi tapasztalatod is, de azt gondolom, ez egy következő szint lehet a versenyzésben. Milyen gondolatok vannak most a fejedben? Mit szeretnél alapvetően elérni, és mivel lennél elégedett az Eb és a vb kapcsán?

Elsősorban a játék szeretete, és csak másodsorban motivált a kihívás sokáig, ez azonban kevés, amikor az ember sokadjára megízleli a vereség élményét. Notóriusan rossz vesztes voltam mindig is, ezért ezt kellett helyre tenni a fejemben, mielőtt visszajöttem újra játszani. Természetesen az általam elérhető legjobb helyezés a cél, de mindenekelőtt a grind egy újabb állomásaként tekintek az azeri versenyre. Minél többet játszani magas szintű játékosok ellen, és az ott megszerzett tapasztalatot hasznosítani a további versenyeken."

Melyik a kedvenc karaktered? Mik az erősségei, illetve neked mint játékosnak, mik a legjobb tulajdonságaid a játékban, amivel a többiek fölé kerekedhetsz?

Sok karakterrel játszom, de jelenleg Marduk és Gigas a két befutó. Mardukkal játszottam az előző részekben, emberünk egy közel 3 méter magas powerhouse remek fogásokkal, masszív kombókkal és jó 50/50 helyzetekkel. Mivel a játék megjelenése után került bele DLC-ként, ezért őt megelőzően Gigasszal játszottam és szorongattam meg többek között Yamasa Yuu-t, a világ egyik legjobb Feng játékosát a lengyel TWT Masteren. A régi agresszív stílusom az utóbbi időben sokat finomodott, mondhatni passzívabb, biztonságosabb lett. A játék lényege papíron az, hogy az ellenfeled levegőhöz se jusson, de magasabb szinten sokszor többet ér, ha hagyod neki, hogy magától hibázzon."

Hova helyeznéd el Magyarországot a TEKKEN 7 világtérképén? Milyen lesz a felkészülésed a következő eseményekre? Megoldható a srácokkal az offline gyakorlás, ha nem, akkor az online tréning mire lehet elég?

Nincs mit szépíteni, egyelőre sajnos a régió gyengébb országaihoz tartozunk. Ebben nyilván szerepet játszott a COVID és egyéb tényezők is, de öröm az ürömben, hogy kezdünk éledezni. A community több erős játékosa is jelezte, hogy nyitott lenne egy heti/havi szintű állandó offline gyakorlásra, ennek keresünk most helyszínt. Valamint a világ egyik legjobb Anna-játékosa Koreából, Fran jelenleg a Debreceni Egyetemen folytatja tanulmányait, ezért mindenképpen számítok az ő segítségére is! Tudok fiatalabb játékosokról is, akik folyamatosan fejlődnek és megvan bennük a potenciál. Összességében jó alapokkal rendelkezünk ahhoz, hogy idővel komolyan vegyék a magyarokat is, a többi már csak rajtunk múlik."

Kövessük együtt Flow felkészülését az Európa Bajnokságra május 14-én 15 órától, élő közvetítésben az Esport 4 TV csatornán!

További hasznos információkért keresd a Magyar E-sport Válogatott honlapját.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!