A divat nem csak a való életben hatalmas üzlet.
A modern társadalmakban nagyon fontos szerepet tölt be az öltözködés és ezzel a divat. Egyre nagyobb üzletág lett, ma már milliárdos biznisz, ahol a legnagyobb márkák hihetetlen vagyonnal és hatalommal rendelkeznek. Az emberek szeretnek egyediek lenni, és egyedien kinézni. Ahogy a videojátékok is teret hódítottak, főként a multiplayer játékok és játékmódok tekintetében is ez a tendencia rajzolódott ki. Sokan szeretnének kitűnni a tömegből, ezért pedig rengeteg kozmetikai tartalmakat vásárolnak, így a játékgyártók számára is ez egy fontos szegmens lett.
Ezt felismerték a divattervezők is. A legújabb generáció már rengeteg digitális ruhát tervez többek között olyan játékokba és platformokra, mint a Roblox vagy a Fortnite.
Ezek pedig már igen jól menő vállalkozássá nőtték ki magukat. Ott van például Samuel Jordan, aki három évvel ezelőtt elkezdett virtuális kiegészítőket tervezni a Roblox számára hobbiból. De ahogy a virtuális fülbevalók, fejdíszek, kalapok és egyéb ruhadarabok iránti kereslet megugrott hirtelen virágzó, több mint 1 millió dollár forgalmat generáló üzletté vált. Hasonlóan járt Mishi McDuff, aki nyolc évvel ezelőtt alapította meg virtuális divatházát, a Blueberryt, miután az online felhasználók felfigyeltek azokra a virtuális ruhákra, amelyeket a Second Life metaversumban magának készített. Válaszul McDuff különböző platformokra, köztük a Robloxra is elkezdett darabokat készíteni. „Az első évben, amikor hobbiból csináltam, körülbelül 60 000 dollárt kerestem. Így aztán teljes munkaidős lettem a Blueberryvel, és a következő évben már egymillió dollárt kerestünk." Ma már Fortnite-ra és Spatialra is tervez ruhákat.
De ez miért ekkora üzlet?
Az Emarketer piackutató cég szerint a játékosok száma világszerte 2022-re várhatóan meghaladja a hárommilliárdot, ami a világ népességének több mint egyharmadát jelenti. Felfoghatatlanul sok emberről beszélünk. Ezt felfedezték a világmárkák is (mint például az Adidas vagy az Axel Arigato), és divatházakat bérelnek fel, hogy segítse őket a játékokban és az NFT-kben való megjelenésben. Ráadásul a digitális ruháknak az a nagy előnye, hogy olcsóbb a gyártása, és ugyanazt a terméket sok embernek el lehet adni. Lehetőség van több tíz- vagy százezer darabot eladni skinként egy olyan játékban, mint például a Fortnite, darabonként akár körülbelül 1-3 dollárért. Így hiába az alacsony ár, összességében hatalmas profitot lehet elérni.
Te szoktál skineket és ruhákat vásárolni a játékokban?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!