R6S: Hogyan működnek a rankok a Siege-ben?

R6S: Hogyan működnek a rankok a Siege-ben?

Ahogy a CS:GO és a VALORANT esetében is minden kompetitív játékos a rangok bűvöletében él, úgy igaz ez az R6S-re is. Mutatjuk mit érdemes tudni a Rainbow Six: Siege rangrendszeréről.

Ha valaha játszottál már rankedet a Siege-ben, akkor biztosan ismerősek számodra az olyan szavak mint az MMR, a rank, a kompetitív, vagy a cheater. Most csak az első háromról lesz szó, megnézzük ugyanis, hogy hogyan működik a skill-based matchmaking, avagy milyen szintű ellenfeleket kaphatsz magad ellen egy meccsen. 

Hogyan működnek a rankok?

Ranked meccseket csak és kizárólag azután tudsz játszani, hogy elérted az 50. szintet a játékban. Csak ekkor nyílik meg előtted a kompetitív játék ajtaja, ekkortól kezdődhet meg hivatalosan is a grind. Az első 10 ranked meccs minden szezon elején kifejezetten fontos. Ezek az úgynevezett besoroló meccsek, melyek alapján kiderül, hogy milyen rankban fogod elkezdeni a játékot. Minél több meccset nyersz, annál magasabb rankba kerülsz, de ezt befolyásolja az előző szezonban elért rankod is.

Jelenleg ezek a rankok érhetők el:

  • Copper I, II, III, IV, V
  • Bronze I, II, III, IV, V
  • Silver I, II, III, IV, V
  • Gold I, II, III
  • Platinum I, II, III
  • Diamond
  • Champion

Milyen rankok tudnak egymással játszani?

A te rankod az úgynevezett MMR pontjaid alapján van meghatározva. Mindegyik szintnek van egy pontos skálája, amit el kell érni, hogy az adott rankba kerülj. Az MMR-ed változni fog mindegyik meccs után, a győzelem és a vereség is befolyásolja ezt a számot. Az új szám attól is függ, hogy az ellenfeleidnek milyen rankja volt - ha magasabb szinteken vannak mint te, akkor több pontra számíthatsz. Soha ne lépj ki egy ranked meccsből, ugyanis a meccsek elhagyása vagy kickelés után az MMR pontjaid lényegesen csökkennek. 

A boostolás elkerülése végett (a boostolás az, amikor egy nagyon magas rankú játékos segít meccseket nyerni egy alacsonyabb szintűnek) külön rendszer lett bevezetve a ranked játékmódba. Ennek lényege, hogy két barát csak akkor tud egymással játszani, ha legfeljebb 1000 MMR pont különbség van köztük. Ha te Copper V-ös rankban játszol, akkor a Bronz IV barátod még tud hozzád csatlakozni, viszont bárki aki Silver V felett van már nem. 

Smurfing

Az MMR-rendszer kialakításának egyik legfőbb oka a smurfing elkerülése volt. A smurfing azt jelenti, hogy egy nagyon magas szintű és rankú játékos szándékosan kerül be egy alacsonyabb szintű lobbyba. Ennek több oka is lehet, például, hogy az adott játékos már nem tud érvényesülni a saját szintjén ezért a kevésbé tapasztalt játékosok között könnyedén tud nyerni és kitűnni a többiek közül. Ezzel nem csak az ellenfél, de a saját csapatának a játékát is tönkreteszi. Ezek a smurfok sokszor játszottak együtt a barátaikkal, akik így olyan rankba kerültek, amit maguktól valószínűleg csak néhány évvel később értek volna el. Az ilyen smurfök esetében együtt és ellenük is kellemetlen játszani, és bár foggal-körömmel küzd ellenük a Ubisoft, szinte biztosan találkoztál már ilyen játékossal te is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések