Három verseny maradt a bizonyításra, a hátrány pedig nem ledolgozhatatlan Blakeley mögött!
Már csak három verseny választ el minket attól, hogy megkoronázzák 2022 leggyorsabb e-sportolóját. A ma kezdődő utolsó három versennyel eldől, hogy ki lesz az idei F1 Esports világbajnok. A konstruktőri verseny gyakorlatilag eldőlt, a McLaren előnye 101 pont a Red Bull előtt, ráadásul mindkét versenyzője a bajnoki címre hajt, elég valószínűtlen, hogy ne ők kerüljenek ki győztesen. Az ezüstérem már izgalmasabb, mivel a RB mögött 5 ponttal érkezik a Mercedes. Az egyéni cím sorsa már jóval megjósolhatatlanabb. Öt versenyző pályázik rá reálisan, Lucas Blakeley, Thomas Ronhaar, Bardia Borumand, Frederik Rasmussen és Jarno Opmeer. Két McLaren-, egy Haas-, egy Red Bull- és egy Mercedes-pilóta.
Hogyan állnak jelenleg?
Lucas Blakeley áll az élen összetettben 132 ponttal, őt Thomas Ronhaar követi 121-gyel, Bardia Boroumandnak 118 van, Frederik Rasmussennek 115, Jarno Opmeernek pedig 110. A maradék három versenyen 75 egységet lehet szerezni, tehát a hatodik Nicolas Longuet papíron még pont lehet világbajnok, de elkopik a 0-ás billentyűzet, mire kiírnánk az esélyeit erre.
Ki mennyi győzelmet szerzett?
Ebben is egészen kiegyenlített a mezőny, változatos idényt láthatunk, Blakeley háromszor diadalmaskodott, Ronhaar és Opmeer kétszer-kétszer állt a dobóg tetején, míg Rasmussen és Boroumand egyszer-egyszer pezsgőzhetett. Mindegyik bajnokaspiránsnak van már tehát idén futamgyőzelme, mást azonban nem engedtek még oda 2022-ben.
Ki lesz a világbajnok?
Ezt nehéz, sőt lehetetlen jelenleg megmondani, és nem amiatt, mert még hátra van három verseny. Azt láthattuk, hogy az egyes versenyhétvégék között óriási eltérés van. Az első Blakeley-ről és Rasmussenről szólt. A második etapban Rasmussen volt az egyik főszereplő mindhárom versenyen, mégsem tudott győzni. Féltávnál egyértelműen úgy tűnt a skót és a dán között dől el a bajnoki cím, pedig akkor már Ronhaar és Boroumand is szerzett 1-1 győzelmet. Azonban közben Ausztriában az iráni, Belgiumban a holland végzett hetedik helyen. A harmadik versenyhétvégén változott meg drasztikusan a helyzet. A monzai verseny már egyértelműen róluk szólt, és ekkor lehetett azt érezni, hogy ők bizony még felérhetnek az üldözőkre. Mexikóban szintén dobogón végeztek, míg két riválisuk szenvedett, Rasmussen látványosan nem bírta a nyomást és nagyot hibázott, 0-zott, de Blakeley sem szerzett túl sok pontot. Ekkor lépett elő hirtelen Opmeer kvázi a semmiből. A COTA megint róluk szólt, végül óriási dráma mellett fejeződött be a verseny, így Boroumand leszorult a dobogóról és Opmeer tudott nyerni, aki az utolsó két versenyen majdnem annyi pontot szerzett, mint előtte heten összesen. Amennyiben a mutatott formát nézzük, Rasmussen még a negyedik helyét is elveszítheti, de Blakeley is lecsúszhat – megint – a bajnoki címről. Ronhaar és Boroumand óriási formában volt, ám láthattuk, hogy mennyire eltérhetnek az egyes versenyhétvégék. Valaki kifog két jó napot, mint Opmeer legutóbb és már a kezében érezheti a trófeát. Suzuka, Interlagos és Yas Marina az utolsó három helyszín. Az én személyes tippem a végső győztesre: Thomas Ronhaar. Szerinted ki lesz a világbajnok?
Hogyan állnak a magyarok?
Ne feledkezzünk meg arról, hogy két magyar versenyzőnek is szoríthatunk. Sipos Patrik az Alpine-ban az összetett 15. helyén tanyázik 8 ponttal, amelyet Silverstone-ban (4) és Monzában szerzett (4). Ezzel ő a legeredményesebb csapaton belül, mert Luke Smith 1, Filip Presnajder 2 egységet gyűjtött. A nagy veterán Bereznay Dani az Alfa Romeoban 12. a pontvadászatban 18 egységgel. Dani számára nem indult jól a szezon, féltávnál még nem volt pontja, de az utolsó versenyek jól sikerültek számára, Monzában negyedik lett, a COTA-n pedig hetedik. Csapaton belül Nicolas Longout szerzett több pontot nála (57), míg a beugró Tomas Poradzisz 1-et még Zandvoortban.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!