LoL: RiotPhreak elmagyarázta a Yuumi-nerf mögötti gondolatmenetet

Az átdolgozás előtt további nerfeket kap a varázsmacska. 

Yuumi a League of Legends egyik leginkább megosztó karaktere. 2019-es megjelenése óta töretlen a népszerűsége a rangsorolt meccseken és a profik körében egyaránt. Közben messze a legutáltabb is, és első helyen szokták említeni, ha arról a hősről van szó, akit ki kellene törölni a játékból. A Riotnak azonban nem tetszik a státusza, miszerint a kezdők számára nem eléggé könnyű, a profik számára pedig túl erős. Az „AFK Yuumi" koncepcióját már tavaly kitalálták, és már nerfeket is kapott. Sőt, a teljes átdolgozás is az asztalon van, amiről részleteket is ismertettek. Azért reméljük, hogy a végső verzió nem ilyen lesz.

Amíg várunk az átdolgozásra, további gyengítésekkel néz szembe a varázsmacska a 13.1b patchben. Ez alapján az alábbi változtatásokat hajtják rajta végre.

  • Alap Életerő Regen 7-ről 5-re csökkent
  • Alap AD 55-ről 49–re csökkent
  • Támadási Hatókör 500-ról 425-re csökkent
  • Alap Életerő 550-ről 500-ra csökkent
  • Bop ‘N’ Block (Passzív): Ha a passzív készen áll, akkor Yuumi kap 25 extra támadási távolságot arra az egy támadásra. A pajzs ereje 60-380 (szint alapján)-ról 45-300 (szint alapján)-ra csökkent
  • You and Me! (W): Adaptív Erő 12-20 (+12-20% extra)-ról 12-20 (+6-10% extrá)-ra csökkent
  • Zoomies (E): Az Extra Mozgási Sebesség Scaling kikerült, mostantól 20%-ot ad mindig

Nos, ha azt gondoltad, a balance team tagjai csak hasra ütésre lövik be ezeket a számokat, most RiotPhreak elmagyarázta, milyen logika mentén döntöttek a módosításokról. Egy majdnem két órás videóban végigmegy az egyes hősökön és kifejti a gondolatmenetet mögötte.

Yuumi esetében először az alapstatisztikáira tért ki. Úgy kezdte a mondandóját, hogy ez egy hatalmas gyengítés a cica számára. Az volt az utasítás, hogy a számokat úgy módosítsa, hogy eltűnjön a profi színpadról. Nem baj, ha egy kicsit megszenved a ranked meccseken is, mert a midscope frissítés majd rendbe rakja, de ez nem cél. Márpedig az alapstatisztikái lehetővé tették, hogy erős legyen a korai trade-ekben és ezáltal olyan lane-eket is megtudott nyerni, ahol az ADC alapján nem lett volna szabad. Ezt köszönhette a viszonylag nagy tankosságának, ami a legtöbb ADC-nél nagyobb volt 1-es szinten. Példának Caitlynt hozta fel, miszerint ha nem is tudta volna megverni egy auto attack párbajban, de megnehezítette volna a dolgát. Ha pedig ehhez hozzávesszük a pajzsot, amit kap akkor még egy Draven Q-val is tud úgy cserélni, hogy jobban jöjjön ki belőle. Ezt pedig egy jó Yuumi-játékos tudja és kihasználja. Leugrik a lövészről, bevisz egy alaptámadást, megnyeri a trade-et, manát kap, és visszaugrik biztonságba. Tehát olyan változtatásokat kellett eszközölni, amivel a magas szintű játékosok kezében nem lesz halálos fegyver. A game designer azzal érvel, hogy egy kezdő nem használja ki az alapstatok egyikét sem, mert nem hagyja el a társa vállát. Emiatt ezek a gyengítések őket nem érintik. Éppen ezért szeretnék ilyen módon nerfelni őt. A W és az E gyengítése érint minden Yuumit, de a cél az volt, hogy papíron nagyobbnak tűnjenek ezek a változtatások, mint a valóságban. A jelszó ez volt: A profik ne játszanak vele, te pedig ne tiltsd ki!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!




Esport1 Youtube: Iratkozz fel!

Közvetítések