G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

Miközben legendás orgok hullanak el nap mint nap, a G2 nemhogy nem áll a csőd szélén, még pénzt is termel!

Kevés e-sport szervezet érezheti magát biztonságban 2023-ban, hiszen a korábban anyagilag jól teljesítő (vagy legalábbis jól teljesítőnek vélt) orgok sorra omlanak össze a szemünk láttára. A TSM állítólag ki fog szállni mindenből, a CLG-t eladták, ezért leépítésekbe kezdtek, a FaZe egy év alatt elveszítette Snoop Doggot és vele együtt szinte a teljes értékét. Aztán ott vannak az olyan orgok, akik még élnek, de csak idő kérdése, hogy meddig – ilyen például a Heroic. Végül pedig ott az a maréknyi szervezet, akik ténylegesen jól teljesítenek, ezek egyike a G2 Esports.

Nemrég a Digiday munkatársai Berlinbe utaztak, hogy Alban Dechelotte-tal beszéljenek a Carlos „ocelote” Rodriguez utáni G2-ról. Az új CEO pedig többek között azt is elárulta, hogy „a G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”. A 2021-es sikert a német nyelvű pénzügyi jelentéseik is alátámasztják a Digiday szerint. Ez alapján 1,37 millió euró volt az EBITDA-juk (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményük) tavaly.

2022-ben a CEO szerint ezt a pozitív eredményt sikerült megismételni, ami többek között annak is köszönhető, hogy nincsenek kitéve annyira a játékon belüli teljesítménynek, mint mások. A G2 bevételeinek 60%-a márkákkal történő együttműködésekből, 30%-a videójáték-kiadóktól, 10%-a mezek és egyéb merchandise-ok eladásából jön. A legnagyobb szeletet kitevő márkás rész pedig nem véletlenül ekkora, hiszen olyan cégekkel dolgoznak együtt, mint a Red Bull, a MasterCard és az Adidas.

Ami a jövőt illeti, a kérdés ezen a ponton inkább az a G2 számára, hogy merre szeretnének bővülni. Dechelotte szerint a Valorant még mindig érdekli őket, így reménykednek benne, hogy a jövőben sikerül túllépni Carlos botrányán, ami miatt nem kerülhettek be a partnerligába. De emellett az észak-amerikai bővítés sem került le az asztalról, ami segíthet majd még inkább abba az irányba tolni a szervezetet, hogy a szerveren belüli eredmények helyett az azon kívüli teljesítmény hozza a pénzt a konyhára. Dechelotte szerint akkor válhat igazán globálissá a szervezetük, ha „elfogadott lesz, hogy a G2 ugyanúgy viccet űzhet az EU rajongókból és az EU csapatokból, mint ahogyan ma tesszük az NA rajongókkal és az NA csapatokkal.”

Borítókép: G2 Esports

Kövess Minket!



Üzlet - Kényelem vagy dizájn? Egy jó kanapénál nem kell választani!

A kanapé mindig ott van, ahol az élet történik: akár egy munkás nap után esünk bele fáradtan, akár egy filmet vagy meccset nézünk rajta végig a barátainkkal, mindben meghatározó szerepet játszik. Ezért fontos, hogy ne csak dizájnos, de kényelmes is legyen.

Üzlet - Gyerekcipők a mindennapokra: mi a legfontosabb?

A sportcipők nemcsak jól néznek ki, de arról is gondoskodnak, hogy a legkisebbek is élvezzék a mindennapokra. Aki minőségi darabot keres, az biztosan találkozott már olyan márkák neveivel, amelyekben garantáltan megbízik.

Üzlet - Miért érdemes fali hősugárzót használni a fürdőszobában?

A fürdőszoba az egyik legfontosabb helyiség a lakásban, hiszen itt indítjuk el a napunkat és itt is zárjuk le. Olyan meghatározó tevékenységek színhelye, mint például a fürdés, zuhanyozás, kéz- és fogmosás, borotválkozás vagy épp arcápolás és sminkelés.

Üzlet - Mire figyeljünk a pólótervezés során?

A mindennapokban gyakran előfordul, hogy hivatalosak vagyunk egy eseményre, legyen az például egy névnap, szülinap, évforduló, esetleg legény- vagy lánybúcsú. Bármelyikről is legyen szó, úgy illik, hogy meglepetéssel készülünk, de persze ez sokszor nem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.

Közvetítések