G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

Miközben legendás orgok hullanak el nap mint nap, a G2 nemhogy nem áll a csőd szélén, még pénzt is termel!

Kevés e-sport szervezet érezheti magát biztonságban 2023-ban, hiszen a korábban anyagilag jól teljesítő (vagy legalábbis jól teljesítőnek vélt) orgok sorra omlanak össze a szemünk láttára. A TSM állítólag ki fog szállni mindenből, a CLG-t eladták, ezért leépítésekbe kezdtek, a FaZe egy év alatt elveszítette Snoop Doggot és vele együtt szinte a teljes értékét. Aztán ott vannak az olyan orgok, akik még élnek, de csak idő kérdése, hogy meddig – ilyen például a Heroic. Végül pedig ott az a maréknyi szervezet, akik ténylegesen jól teljesítenek, ezek egyike a G2 Esports.

Nemrég a Digiday munkatársai Berlinbe utaztak, hogy Alban Dechelotte-tal beszéljenek a Carlos „ocelote” Rodriguez utáni G2-ról. Az új CEO pedig többek között azt is elárulta, hogy „a G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”. A 2021-es sikert a német nyelvű pénzügyi jelentéseik is alátámasztják a Digiday szerint. Ez alapján 1,37 millió euró volt az EBITDA-juk (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményük) tavaly.

2022-ben a CEO szerint ezt a pozitív eredményt sikerült megismételni, ami többek között annak is köszönhető, hogy nincsenek kitéve annyira a játékon belüli teljesítménynek, mint mások. A G2 bevételeinek 60%-a márkákkal történő együttműködésekből, 30%-a videójáték-kiadóktól, 10%-a mezek és egyéb merchandise-ok eladásából jön. A legnagyobb szeletet kitevő márkás rész pedig nem véletlenül ekkora, hiszen olyan cégekkel dolgoznak együtt, mint a Red Bull, a MasterCard és az Adidas.

Ami a jövőt illeti, a kérdés ezen a ponton inkább az a G2 számára, hogy merre szeretnének bővülni. Dechelotte szerint a Valorant még mindig érdekli őket, így reménykednek benne, hogy a jövőben sikerül túllépni Carlos botrányán, ami miatt nem kerülhettek be a partnerligába. De emellett az észak-amerikai bővítés sem került le az asztalról, ami segíthet majd még inkább abba az irányba tolni a szervezetet, hogy a szerveren belüli eredmények helyett az azon kívüli teljesítmény hozza a pénzt a konyhára. Dechelotte szerint akkor válhat igazán globálissá a szervezetük, ha „elfogadott lesz, hogy a G2 ugyanúgy viccet űzhet az EU rajongókból és az EU csapatokból, mint ahogyan ma tesszük az NA rajongókkal és az NA csapatokkal.”

Borítókép: G2 Esports

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések