G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

G2 CEO: „A G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”

Miközben legendás orgok hullanak el nap mint nap, a G2 nemhogy nem áll a csőd szélén, még pénzt is termel!

Kevés e-sport szervezet érezheti magát biztonságban 2023-ban, hiszen a korábban anyagilag jól teljesítő (vagy legalábbis jól teljesítőnek vélt) orgok sorra omlanak össze a szemünk láttára. A TSM állítólag ki fog szállni mindenből, a CLG-t eladták, ezért leépítésekbe kezdtek, a FaZe egy év alatt elveszítette Snoop Doggot és vele együtt szinte a teljes értékét. Aztán ott vannak az olyan orgok, akik még élnek, de csak idő kérdése, hogy meddig – ilyen például a Heroic. Végül pedig ott az a maréknyi szervezet, akik ténylegesen jól teljesítenek, ezek egyike a G2 Esports.

Nemrég a Digiday munkatársai Berlinbe utaztak, hogy Alban Dechelotte-tal beszéljenek a Carlos „ocelote” Rodriguez utáni G2-ról. Az új CEO pedig többek között azt is elárulta, hogy „a G2 profitábilis volt az elmúlt két évben”. A 2021-es sikert a német nyelvű pénzügyi jelentéseik is alátámasztják a Digiday szerint. Ez alapján 1,37 millió euró volt az EBITDA-juk (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményük) tavaly.

2022-ben a CEO szerint ezt a pozitív eredményt sikerült megismételni, ami többek között annak is köszönhető, hogy nincsenek kitéve annyira a játékon belüli teljesítménynek, mint mások. A G2 bevételeinek 60%-a márkákkal történő együttműködésekből, 30%-a videójáték-kiadóktól, 10%-a mezek és egyéb merchandise-ok eladásából jön. A legnagyobb szeletet kitevő márkás rész pedig nem véletlenül ekkora, hiszen olyan cégekkel dolgoznak együtt, mint a Red Bull, a MasterCard és az Adidas.

Ami a jövőt illeti, a kérdés ezen a ponton inkább az a G2 számára, hogy merre szeretnének bővülni. Dechelotte szerint a Valorant még mindig érdekli őket, így reménykednek benne, hogy a jövőben sikerül túllépni Carlos botrányán, ami miatt nem kerülhettek be a partnerligába. De emellett az észak-amerikai bővítés sem került le az asztalról, ami segíthet majd még inkább abba az irányba tolni a szervezetet, hogy a szerveren belüli eredmények helyett az azon kívüli teljesítmény hozza a pénzt a konyhára. Dechelotte szerint akkor válhat igazán globálissá a szervezetük, ha „elfogadott lesz, hogy a G2 ugyanúgy viccet űzhet az EU rajongókból és az EU csapatokból, mint ahogyan ma tesszük az NA rajongókkal és az NA csapatokkal.”

Borítókép: G2 Esports

Kövess Minket!



Üzlet - Mire jó a webáruház ügyfélkapcsolati platform?

A webáruház ügyfélkapcsolati platform az üzleti életben olyan, mint a jó edző a sportban, aki összefogja és irányítja a csapatot a siker érdekében. A cikkben annak járunk utána, hogy mi a különbség a Customer Engagement Platform (Ügyfélkapcsolat-kezelő Platform) és a Customer Data Platform (Ügyféladat-kezelő Platform) között. 

Üzlet - Hogyan tedd biztonságossá a bejáratot?

Egy társasházban is van világítás a lépcsőház bejáratánál, de bent a lépcsőházban is, hiszen nem botorkálhatnak a lakók haza a sötétben. Ugyanígy egy családi háznak is szüksége van megfelelő fényforrásokra, amelyek biztosítják a láthatóságot akkor is, amikor már lement a nap.

Üzlet - A különböző típusú riasztórendszerek legfőbb jellemzői

Számos különböző típusú riasztórendszer létezik. A két legnagyobb kategória, amire osztani lehet őket, a vezetékes, valamint a vezeték nélküli rendszerek. Mindkettőnek megvannak az erősségei, illetve azok a mutatók is, amelyekben valamivel gyengébben teljesítenek.

Üzlet - Ezért fontos a TOG érték szerepe a test hőszabályozásában

Sokak számára rejtélyes kifejezés a TOG érték, vagyis a Thermal Overall Grade angol szavak rövidítése. Ez egy hőszigetelési mérőszám, amivel különösen a babaruhák és hálózsákok, valamint az ágyneműk hőmegtartó képességének kifejezésére alkalmaznak.

Közvetítések