Diablo IV – Vége a boostolásnak, hatalmas Gameplay Update érkezett

Diablo IV – Vége a boostolásnak, hatalmas Gameplay Update érkezett

Az első szezon érkezésével a Blizzard is elkezdte komolyan venni a dolgát és keményen odalépett az elszállt dolgoknak. Persze ha ők hibáznak a Shakoval az nem számít, de most nem is ez a lényeg.

Megérkezett az 1.1-es frissítés, ezzel pedig számos dolog változott ami a gameplayt érinti alapjaiban. Ha röviden össze kéne foglalni, akkor azt mondanám hogy az eddigi XP rendszert kidobták a kukába, elvágták a boosterek torkát és kivéreztették őket, mindemellett pedig a Nightmare Dungeonöket úgy buffolták, hogy minden mást lassítottak. Mielőtt túl messzire rohannánk, nézzük mi is történt tételesen.

Általános változtatások

A lehető legjobb hír és megkönnyebbülés a játékosok számára, hogy a Lilith szobrokat és a térképet nem kell újra felfedezni a seasonben, hanem a non-seasonal karakterünk státuszát hozzuk magunkkal. Ezáltal ha ott megtaláltuk a szobrokat, nem kell újra időt töltenünk vele.

Jelentősen javítottak a Silent Chestek dropjain, ami elég hanyag volt a korábbiakban, emellett a Dungeon-ök elhagyása során szükséges 3 másodperces channeling 5 másodpercre nőtt, sőt, néhány mob mozgásán is fejlesztettek, hogy a közelharci karaktereknek ne kelljen lóversenyt futni velük, vagy éppen utánuk. A Renown rendszeren is változtattak, a side questek 20 helyett 30, míg a dungeonok 30 helyett 40 renownt adnak mostantól.

Emellett pedig elérhető lett a PS5 Dual Sense Edge Wireless támogatása PC-re, ha ez bárkinek is fontos lenne.

Ezeket olvastad már?

World Tier változtatások

A legelső változtatás amit szükségesnek éreztek eszközölni a fejlesztők, hogy World Tier II-ben a bónusz goldot 15%-ról 20%-ra növelték és egy extrát is hozzáadtak, a szörnyek 15%-kal több tárgyat dobnak. Érezték ők is, hogy jó ez a WT2 hogy van, de minek… meglátjuk ez mennyit segít majd rajta.

Emellett a level scalingen is változtattak, nagyobb egyensúly került a dungeonokon belüli és kívüli farmolásra World Tier III és IV során. A szörnyek ezentúl alacsonyabb szintűek lesznek nálunk egy bizonyos pont felett. Ez a hatás nincs és nem lesz érvényben a World Bossokra, Legion Eventekre, Fields of Hatredekre sem pedig a Nightmare Dungeonokra.

World Tier III példa:

  • Ha a játékos szintje alacsonyabb mint 55, a szörnyek 55-ösök lesznek
  • Ha a játékos 56-60 közt van, a szörnyek 55-ös szintűek
  • Ha a játékos 61-es, a szörnyek 56-osak
  • Ha a játékos 62-es, a szörnyek 57-esek (ettől a ponttól a szörnyek pedig mindig -5 szintben lesznek egészen a WT3-as max. szörny szintig ami ugyebár 70)

World Tier IV példa:

  • Ha a játékos szintje alacsonyabb mint 75, a szörnyek 75-ösök lesznek
  • Ha a játékos 76-80, a szörnyek 75-ösök
  • Ha a játékos 81, a szörnyek 76-osok
  • Ha a játékos 82, a szörnyek 77-esek..stb. (ettől a ponttól kezdve a szörnyek mindig játékos szint -5 szintűek lesznek)

Exp gyűjtés, avagy vége a boostolásnak

A fejlesztők gyökeresen megváltoztatták a tapasztalatgyűjtési formákat, lehetőségeket, ilyen például hogy jelentősen növelték a Whisperek teljesítéséből kapott tapasztalati pontokat WT3-ban és WT4-ben.

Balanszoltak a bónusz tapasztalati pontokon, amit a nagyobb szintű szörnyek megöléséért kapunk.

Season 1 előtt:

  • 1 szinttel nagyobb szörny esetén: +15%
  • 2 szinttel nagyobb szörny esetén: +20%
  • 3 vagy annál több szinttel nagyobb szörny esetén: +25% bónusz tapasztalati pont járt

Frissítés után:

1,5% bónusz xp szintenként maximum 10 szinten át, például:

  • +1 szint: 1,5%
  • +2 szint: 3%
  • +10 szint: 15%

Továbbá a boostolásoknál megcsinálták, hogy szinte ne érje meg ezzel foglalkoznia bárkinek is:

Jelenlegi WT level offset

  • WT2: +3
  • WT3: +10
  • WT4: +100

Frissítés után:

  • WT2: +3
  • WT3: +6
  • WT4: +10

Például: Level 1-es vagy. Egy barátod elvisz WT4-be hogy afkolj egy dungeon bejáratában míg ő boostol téged. Elkezd 100-as szintű szörnyeket ölni.

Korábban úgy kaptál érte tapasztalati pontot hogy a (level 100-as szörny XP-je) * (1 + 25%) értéket kaptál, ezek után ez (level 11-es monster XP) * (1 + 15%) lesz.

Helltide

A Helltide szörnyek immár 3 szinttel nagyobbak a játékosnál a korábbi 2 helyett. A Tortured Gift of Mysteries Chest ezentúl 250 cinderbe kerül a korábbi 175 helyett. Minden object, amivel lehet interaktálni a Helltide zónában, kis eséllyel dobhat Aberrant Cindert.

Ne feledjétek, ez a Season 1-es változtatások egy szelete csupán. Ezen kívül érkeztek még új Unique itemek és Legendary Aspectek, Balance Update-ek és persze frissült a Tier List, innen is nyomunk egy F-et a Sorcikért.

Kövess Minket!



Gamer szótár