Az Amnesia alkotói elmozdulnának a horror műfajról

Az Amnesia alkotói elmozdulnának a horror műfajról

A kis stúdió remek horrorokat készített eddig, de most valami újdonságra vágynak. 

„A szenvedélynek évekig fent kell maradnia. Ha rossz projektet választasz, és aztán kiégsz, mert nem voltál annyira szenvedélyes iránta, akkor csinálsz középszerű dolgokat” – ezt Neil Druckmann, a Naughty Dog társelnöke mondta még a The Last of Us 3. részéről. Hasonlóan gondolkodhat a a Frictional Games is, amelynek kreatív igazgatója és társalapítója, Thomas Grip elárulta, hogy a stúdió azt fontolgatja, hogy a jövőbeni projektjeiben nem a horrorra helyezi a hangsúlyt, hanem a jellegzetes, magával ragadó, első személyű stílusát másfajta történetek elmesélésére használja.

Azt tudni kell, hogy nem egy nagy stúdióról beszélhetünk, mikor megemlítjük az Friction nevét, akik többek között a SOMA, valamint az Amnesia játékokat jegyzik. Mégis azt lehet mondani, hogy különleges és hátborzongató, ámde annál izgalmasabb atmoszférát képesek teremteni az alkotásaikban.

„A horrorjátékokban természetesen az érzelmek állnak a középpontban. Azonban a kísérteties dolgok megalkotásán kívüli témákat is vizsgálunk. A jövőbeni projekteknél azt hiszem, egy kicsit visszaveszünk a horror aspektusaiból, hogy nagyobb hangsúlyt fektessünk más érzelmi minőségekre. Biztos vagyok benne, hogy ezek a játékok továbbra is Frictional-játékoknak fognak tűnni. Az elmélyülés, a személyes utazás és a holisztikus látásmód az, amit én egy Frictional-játék meghatározó jellemzőinek látok, ennek nem feltétlenül kell horrornak lennie” – mondta.

Ezeket olvastad már?

A Frictionalnak nagy múltja van az első személyű horrorjátékok terén, a Penumbra-sorozat volt az első nagy sikere, amit aztán még magasabb szintre emelt az Amnesiával. A The Dark Descentet még a 10 legijesztőbb játék közé is beválasztották. Az ezt követő Machine for Pigs már nem lett ekkora siker, de a horrorhoz kevésbé szokott játékosokat bőven meg tudta ijeszteni, júniusban ezt bárki kipróbálhatta, mert GOG-on ingyenes volt. A harmadik játékról – amely a Rebirth alcímet kapta – ismét jó vélemények születtek, amelyet pedig Epic Gamesen lehetett korábban ingyen megkaparintani. Némi csúszás után júniusban jelent meg a negyedik felvonás, a The Bunker, amelynek az lett a különlegessége, hogy már kaptunk fegyvert is. Most azonban irányt változtatnak, ami elsőre sokkolhatja a rajongókat, de közben izgatottak is lehetnek a jövőt illetően. Hiszen ebben a műfajban már bizonyítottak, de a kis svéd indie cég számára nem okoz nehézséget jó történetet írni, hihetetlen, élő környezetet kialakítani és intelligens ellenfeleket készíteni, így joggal bízhatunk abban, hogy a horroron kívül is tudnak maradandót alkotni. Erre lehet, hogy már nem is kell olyan nagyon sokat várni, mert a stúdió másik vezetője, Fredrik Olsson korábban elárulta, hogy „a stúdió egy nagyobb projekten dolgozik, amiről azt lehet mondani, hogy sokkal több ilyen filozófiai dolgot tartalmaz, mint amit a SOMA-ban láttatok". Mivel ez még egy hivatalosan be nem jelentett játék, könnyen lehet, hogy már új műfajt kap, bár ennek némileg ellent mond, hogy a cég januári narratív tervezői álláshirdetése olyan valakit keresett, aki szereti a sci-fit és a horrort, szóval könnyen lehet, hogy 180 fokos fordulatra azért nem kell számítani.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések