Két oldalról is megpróbál plusz pénzhez jutni az Epic Games, a döntései pedig mindenkinek fájnak.
Az Epic Games, az Unreal Engine és a Fortnite mögött álló vállalat közel 1000 alkalmazottat bocsát el, hogy faragjon az elszabaduló kiadásokon. Azonban még ez sem elég ahhoz, hogy a cég teljesen rendben legyen, ezért bejelentették, hogy hogy októbertől kezdődően megemelik a Fortnite virtuális fizetőeszközének, a V-bucknak az árát.
A vállalat nem kevesebb, mint dolgozóinak 16%-át – azaz nagyjából 900 embert – bocsátja el. A leépítéseket egy, az egész vállalatra kiterjedő, a személyzetnek szóló feljegyzésben jelentették be. A cégtől elbocsátottak hat hónapos végkielégítést és egészségügyi juttatásokat kapnak. A cikk írásakor még nem tudni, hogy az elbocsátások konkrétan milyen pozíciókat érintenek. A leépítések száma alapján azonban feltételezhető, hogy a vállalaton belül több részlegre is kiterjed majd az elbocsátás.
Ezeket olvastad már?
Miután elterjedt a hír a közösségi médiában, az Epic Games is kitett egy közleményt amelyben nyilvánosan megerősítette az elbocsátásokat. Itt már ismertettek néhány konkrétabb számot is. A leépítések kétharmada "az alapvető fejlesztésen kívüli csapatoknál" történt, míg további 250 ember hagyja el a vállalatot a SuperAwesome és a Bandcamp eladásának eredményeként. Végül Sweeney elmondta, hogy nem lesz több elbocsátás, mivel ezek a leépítések "anyagilag stabilizálták a céget.
„Üdv mindenkinek,
Mint korábban már közöltük, az Epic alkalmazottainak mintegy 16%-át elbocsátjuk. Eladjuk a Bandcampet és a SuperAwesome nagy részét.
Egy ideje már jóval több pénzt költünk, mint amennyit keresünk, az Epic következő fejlődésébe fektetünk be, és a Fortnite-ot, mint a metaversus által inspirált ökoszisztémát fejlesztjük az alkotók számára. Sokáig optimista voltam, hogy elbocsátások nélkül át tudjuk vészelni ezt az átmenetet, de utólag belátom, hogy ez nem volt reális.
Bár a Fortnite újra növekedésnek indul, a növekedés elsősorban a jelentős bevételmegosztással rendelkező alkotói tartalmaknak köszönhető, és ez egy alacsonyabb árrésű üzletág, mint amikor a Fortnite Battle Royale beindult, és elkezdte finanszírozni a terjeszkedésünket. Az alkotói ökoszisztémával elért siker nagyszerű eredmény, de jelentős szerkezeti változást jelent a gazdaságunkban.
Az Epic munkatársai világszerte folyamatos erőfeszítéseket tesznek a költségek csökkentésére, többek között a felvételstoppal és az olyan dolgokra fordított kiadások csökkentésével, mint a marketing és a rendezvények. De még így is messze elmaradtunk a pénzügyi fenntarthatóságtól. Arra a következtetésre jutottunk, hogy az elbocsátások jelentik az egyetlen megoldást, és hogy ha most és ebben a léptékben végrehajtjuk őket, az stabilizálja a pénzügyeinket.
Az Epic építésében segítő emberektől való búcsúzás mindenkinek szörnyű élmény. Vigasztalásul elmondhatjuk, hogy az elbocsátott dolgozók támogatására megfelelő anyagi fedezetet biztosítunk: olyan végkielégítést kínálunk, amely hathavi alapfizetést és az Egyesült Államokban, Kanadában és Brazíliában hathavi, Epic által fizetett egészségügyi ellátást tartalmaz.
Azok, akik még mindig az Epicnél dolgoznak, többet fognak hallani a felső vezetőktől arról, hogy hogyan tovább. Az Epic kilátásai erősek a jövőre nézve. Csodálatos játékaink vannak több platformon. Megépítettük a világ legjobb motorját, és a jövő héten Unreal Festet rendezünk, hogy összehozzuk a közösséget” – mondta Sweeney.
Azonban nem csak az Epic került hasonló helyzetbe. A Creative Assembly is kénytelen megválni munkatársaktól és kukázni egy fontos projektet.