Rövidesen 150 euró lehet egy játék, mutatjuk hogyan

Rövidesen 150 euró lehet egy játék, mutatjuk hogyan

A Sony például már így tervez a Spider-Man 3-mal, de kitalálták hogyan lehet ezt 'felhasználóbarát' módon bevezetni.

Az utóbbi időben egyre többször szolgáltat beszédtémát, hogy mennyiért is lenne érdemes vagy kellene adnia a kiadóknak az újdonsült videójátékokat. Az elmúlt időszakban azt lehetett látni, hogy szép lassan állandósult a 70 eurós árcédula (60 helyett), de egyeseknek még ez sem elegendő, hiszen a hatalmas fejlesztési költségekre hivatkozva szerintük elvárható lenne, ha többet fizetnének a játékosok. A Forspoken esetében már 80 euróért kínálták az alapjátékot – amely végül csúfosan meg is bukott. A Sony eközben már azt tervezi, hogy még nagyobb összeget kérnének el a jövőben a PlayStationre készülő címek esetében, miközben a GTA 6 kapcsán már az is felmerült, hogy akár 150 euró is lehet a franchise következő felvonása, ami első hallásra abszurdnak tűnhet, de egyébként nem is olyan légből kapott ötlet.

Miután pedig a Sony leányvállalatát, az Insomniac Games-t hackertámadás érte – melynek következtében váltságdíjat követeltek tőlük, különben mérhetetlen mennyiségű adatot szivárogtatnak ki –, a cég egyik belsős prezentációjából kiderült, hogy milyen koncepcióval szeretnék kiadni már a Marvel's Spider-Man 3. részét, hogy növelni tudják a bevételeiket. A tervek szerint a következő Pókember-játékot három részre bontva, egyenként 50 dollárért kínálnák a játékosoknak. Ennek eredményeként az alapjáték két részből állna, valamint a multiplayer verziót is külön lehetne megvásárolni, így együtt pedig 150 dollárt kóstálna a cím.

Ez mind szép és jó, azonban nem szabad elfelejteni, hogy sok esetben szinte félkész programokat akarnak letolni a játékosok torkán, szintén 70 eurós árcédulával. Ha pedig ez még nem lenne elegendő, a további tartalmakért is elő kell húzni a pénztárcát, legyen szó mikrotranzakciókról, DLC-kről vagy egyéb újdonságokról. Nem is olyan régen például a Mortal Kombat 1 esetében csalódott nagyot a közösség a NetherRealm stúdióban, hiszen egy szezonális fatality-val (játékon belüli kivégzés) 10 dolláros áron 'örvendeztették meg' a rajongókat, ami egy ilyen frissítés kapcsán elfogadhatatlan. A kiadó bocsánatot kért és további két fatalityvel megtoldotta a csomagot, hogy némileg kompenzálja a játékosokat. Ettől függetlenül egyre több esetben lehet ezeket a pimasz húzásokat látni a játékiparban is, ami nem egy jó irány. Viszont sajnos ne felejtsük el, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot, így amíg lesznek akik megvásárolják a túlárazott tartalmakat, addig esze ágába sem lesz a cégeknek visszavenni ebből a tempóból.

Ha hihetünk a pletykáknak és a szivárgásoknak, akkor a Sony-nál például a tervezett áremelésére állítólag csak 2027-ben kerül sor, ami az előrejelzéseik szerint még drágább fejlesztési és gyártási költségekkel jár majd.

Kövess Minket!



Gamer szótár