Star Wars Outlaws: Az alvilágról és a felfedezésről mesélt a játék egyik rendezője

Star Wars Outlaws: Az alvilágról és a felfedezésről mesélt a játék egyik rendezője

A döntéseinktől is függ majd, hogy mennyire lesz nehéz a Star Wars Outlaws világában számkivetettnek lenni?

Hónapok óta alig hallottunk valamit a Ubisoft Massive Entertainment nevű stúdiójánál készülő nyílt világú Star Wars játékról, az Outlawsról. Ami annak fényében nem meglepő, hogy október végén úgy döntött a kiadó vezetése, hogy az eredetileg tervezett 2024 eleji megjelenés helyett inkább az év második felét fogják megcélozni, mert belefér nekik anyagilag ez is. A nagy csendet azonban nemrég megtörte Navid Khavari, a játék történetmesélésért felelős rendezője, így végre megtudhattunk néhány új dolgot az Outlawsról.

De először vegyük át röviden, hogy mit is tudtunk eddig. Még tavaly nyáron érkezett néhány videó a játékról, az egyikben pedig a fejlesztők meséltek az Outlaws világának megalkotásáról. Ebből kiderült, hogy a Starfield ürességével szemben itt inkább kisebb méretű bolygók lesznek, amelyeket nem procedurálisan generálnak majd. A játék kreatív igazgatója, Julian Gerighty szerint szeretnék elkerülni azt a hibát, hogy túlságosan és feleslegesen felduzzasztják. Vagyis az ő szavaival élve „ez abszolút nem egy 200 vagy 300 órás, epikus, befejezhetetlen RPG lesz”. Továbbá az is kiderült már, hogy a játék a Birodalom visszavág és A Jedi visszatér között fog játszódni, hogy benne lesz Jabba, valamint az, hogy a főszereplőnek, Kay Vessnek nem lesz fénykardja.

Ezeket olvastad már?

Most ezekhez képest mondott jó pár újdonságot Khavari egy, a Kotakunak adott interjúban. Khavari szerint a felfedezésnek három területe lesz a játékban:

„Az első ezek közül a népes városok lesznek, amelyek tele vannak tevékenységekkel és élettel teli kantinokkal, ahol bűnszervezetekkel és korrupt birodalmiakkal találkozhatsz. A második a hatalmas, rejtélyes és elképesztő nyitott környezetek... ezeket akár gyalog, akár Kay speederével is bejárhatod. Végül ott az űr, amit a játékosok Kay hajójával fedezhetnek fel.”

Khavari elmondta, hogy az volt a cél, hogy a járműváltás ne okozzon fennakadásokat:

„A gazember fantasy egyik alapvető része az, hogy van egy saját hajód, ami egyben az otthonod is. A számkivetettek folyton úton vannak és mozgásban kell lenniük – Kay esetében sincs ez másképp. Mehetsz gyalog, a speedereddel, továbbá a hajóddal könnyen eljuthatsz egyik bolygóról a másikra. Az űr egy rendkívül jövedelmező, de nagyon vezélyes élmény bármely számkivetett számára... Ha letérsz a kitaposott útról, meglepetéseket hozhat a felfedezési vágyad. Szóval felvehetsz egy küldetést, amiben egy birodalmi szállítmányt kell ellopnod, de aztán a speedereden utazva valami elterel és inkább a Toshara szavannájában keresel kincseket, a játék pedig jutalmazni fog ezért.”

A játék során Kay mindenféle frakciókba és karakterekbe belefut majd, akik a játékos döntéseitől függően megnehezítik majd az életét:

„A játékosok mindegyik bűnszervezettől vehetnek fel küldetéseket, hogy így alakítsák Kay hírnevét, ez pedig hatással lesz arra, hogy később milyen munkákat adnak neki, valamint a sztori alakulására is. Minden játékosnak lesz egy eltérő profilja minden szervezettel, attól függően, hogy hogyan interaktálnak velük [Kay] utazása során.”

Khavari arról is beszélt, hogy mit jelent a játék történetében az, hogy a Birodalom visszavág és A Jedi visszatér között fog játszódni:

„A lázadók a sebeiket nyaldossák, és miközben mindenki el van foglalva a felkeléssel, addig létrejön egy [hatalmi] vákuum, amely tökéletes lehetőséget teremt az alvilágnak arra, hogy feltörjön és hatalmat szerezzen magának a Birodalom tudta nélkül.”

Kövess Minket!



Gamer szótár