A karácsonyfák és a gyorséttermi önkiszolgáló kioszkok után befutott a legújabb megoldás arra, hogy úgy doomozzunk, mint még senki soha.
Ezen a ponton valószínűleg könnyebb lenne összeszedni, hogy min nem lehet még játszani az id Software 1993-as klasszikusát, a Doomot. Mármint külön subreddit van már annak, hogy min fut a játék. Az évek alatt láttunk már olyan megoldásokat, amelyeknek köszönhetően gyorséttermi önkiszolgáló kioszkon, teletexten, karácsonyfán, sőt, még a Doomon belül is elfutott a játék. Most pedig ezek sorába csatlakozik be Wojtek Graj hanghullámokon futó Doomja – hívta fel a figyelmünket rá a Kotaku.
Miről is van szó? Nos, pontosan arról, amire először gondoltok: Wojtek Graj hanggá változtatta a Doomot. Mivel az emberek még nem látják a hangokat, ez legfeljebb a denevéreknek lenne hasznos megoldás arra, hogy egy kis Doomot csempésszenek az életükbe. De ha egy spektogramot is mellé teszünk, akkor már a játék képkockái is kirajzolódnak az eszközön, így láthatjuk, hogy mit csinálunk.
Mivel a játék igazából hang, ezért az irányításhoz is többre van szükségünk, mint egy mezei egérre és billentyűzetre. Wojtek Graj elmondása szerint a beviteli eszköz egy mikrofon, az egyes frekvenciákat pedig különböző billentyűkhöz rendelte, ezzel irányíthatóvá téve a programot. Szóval a vezérlés kérdése még talán a kisebb probléma. Valószínűleg sokkal jobban zavarna valakit, aki így akarná végigjátszani a Doomot, hogy inkább hasonlít a spektogramon látható kép egy diavetítésre, mint mozgóképre. Ha minket kérdeztek, szerintünk ilyen lehet a pokolban doomozni. Szóval így csak autentikusabb lett a játék.
Az alkotó egyébként egy kicsit aggódott amiatt, hogy megossza a hanghullámos projektjét az ItRunsDoom subredditen, mert technikailag nem egy új eszközön fut a játék, csak kell egy spektogram monitor gyanánt, valamint egy mikrofon az irányításhoz. Szerencsére a közösség egy percig sem akadt fenn ezen, hiszen hasonlóan kreatív megoldást még nem láthattak korábban a videójátékozásra.
Borítókép: Kotaku