Millió dolláros AK skint varázsolhatsz a telódból, ha szerencsés vagy – Vagy mégsem?

Millió dolláros AK skint varázsolhatsz a telódból, ha szerencsés vagy – Vagy mégsem?

Több mint egymillió dollárért kelt el a világ legdrágább Counter-Strike 2 skinje, a hír pedig egy telefonos fóliákat, matricákat gyártó céget is megihletett.

Mióta skinek léteznek, mindig volt pár olyan, amiért elképesztő összegeket fizettek a kereskedők, műkedvelők. Régen a Dragon Lore után kajtatott mindenki, aztán egyenesen felrobbant a piac és az EMS Katowice 2014 holo matricái túlszárnyalták a sárkányos AWP-t is. De a méregdrága skinek közül is van pár, ami kiemelkedik, és néha olyan összegekkel dobálóznak a kereskedők, hogy még leírni is fáj őket.

Az egyik ilyen eset a Karambit Case Hardened Blue Gemé: ha ez valaha eladó sorba kerülne, valószínűleg dollármilliókat érne. A másik pedig a Szent Grálnak tartott StatTrak-os, gyári új AK-47, ami szintén Blue Gem, vagyis a 661-es mintázattal rendelkezik. Ez a skin annyira egyedi, hogy idén került elő belőle az első, amit aztán valaki megvett. Bár a pontos árat nem tudni, annyi biztos, hogy legalább egymillió dollárba került, ami mai árfolyamon 360 millió forintot jelentene.

De mitől is annyira izgalmas ez a skin? Először is, a 661-es mintát tartják a szakértők a legjobbnak az összes létező közül, mert szinte a teljes kék rész a fegyver tetején, azaz a legjobban látható helyen van – ezért is hívják blue gemnek. Másodszor, mint már írtuk, egészen eddig ilyen Case Hardened AK-47 nem létezett, vagy legalábbis nem tudtunk a létezéséről. Vannak teóriák, miszerint az év elején nyitották, míg mások szerint évek óta titokban lapult egy raktárban. De még nem is a 661-es minta az, ami abszolút egyedülálllóvá teszi a végtelen skintengerben, hanem a tény, hogy ezen felül még gyári új is.

Az üzlet után valószínűleg sokan szomorúan konstatálták, hogy soha sem lesz az övék egy ennyire egyedi és drága skin. De a dbrand nevű telefonos fóliákkal, kiegészítőkkel foglalkozó cég meglátta az üzleti lehetőséget a tömegek keserűségében, szóval a héten előálltak a saját Case Hardened termékeikkel. A képek alapján a manapság népszerű telefonoktól kezdve a tableteken és laptopokon át egészen a konzolokig és kontrollerekig mindenre gyártják az új fóliákat, és ha meg akarjuk nézni, hogyan is festenek ezek, akkor a weboldalukon egy ládát kell kinyitni hozzá, ezzel is utalva a Counter-Strike-ra:

Ez eddig mind szép és jó. De a cégnél úgy gondolták, ha már lúd, legyen kövér: az AK-47 Blue Gem által inspirált, teljesen kék skinek ugyanis 3,2% eséllyel kerülnek a kosarunkba, a maradék 96,8%-nyi esetben a bénább Case Hardened mintákat árulják. Tehát ha venni akarunk egy ilyen fóliát a dbrandtől, akkor lényegében a ládanyitáshoz hasonlóan kapunk valamit véleletlenszerűen.

A problémák is itt kezdődnek, mert a weboldalon a vásárlási opciók előtt olyan dolgokról ír a cég, hogy a Blue Gem skinjük beszerzése majdnem olyan „mint nyerni a lottón”. Sőt, egy azóta eltávolított szövegrészben az is felmerül, hogy ha Blue Gemet tesznek a csomagunkba, akkor azon később profittal adhatunk tovább. Ez már nem csak edgy marketing, hanem konkrétan szerencsejátékra történő buzdítás:

Rátérve a vásárlásra, itt is vannak érdekes megfejtések a dbrandtől. Kétféle opció létezik: vehetünk Case Hardened matricát 29,95 dolláros darabáron vagy közvetlenül Blue Gemet 300 dollárért. Ha úgy érezzük, hogy egyetlen telefonos fóliára túlzás lenne ennyit kiadni, akkor első ránézésre az első a jobb megoldás a kettő közül. Azonban ebben is van némi trükközés, ugyanis a 3,2%-os – valódi ár-érték arányát tekintve rendkívül alacsony – esélyt egészen 15%-ig tornázhatjuk fel, ha 5 darabot veszünk a sima fóliából. Vagy legalábbis ma délutánig még erre utalt az oldal, aztán ez az opció eltűnt.

A millió dolláros AK-47 skin eladásában szerepet vállaló, CS2-es körökben jól ismert kereskedő, zipeL tegnap este beleállt a dbrandbe, amiért kitalálták ezt a terméket. Azon túl, hogy ízléstelennek tartja a CS2-es ládanyitásra hajazó, de még annyi biztonságot sem nyújtó marketinget és terméket, az esélyeket és az árakat is kritizálta. Ugyanis még akciókkal együtt is 127,29 dollárba került az, hogy 15% eséllyel adjon a cég Blue Gem fóliát, ha pedig ez nem jön be, akkor egy eszközre 5 darab sima Case Hardened szomorú tulajaivá válhatunk. Ami egy átlagos, az egészről mit sem tudó vásárlót még lehet nem is zavarna, de itt szánt szándékkal a CS2-es skinrajongók már-már szerencsejáték-függő szegletét célozták be.

A dbrand az árak és az esélyek kritikájára reagálva tisztázta, hogy ez nem egészen úgy működik, ahogyan azt sokan értelmezték: ha valaki az ötdarabos csomagot választja, akkor minden esetben 5 különböző skint kap, nem ugyanolyanokat. Vagyis attól függően, hogy pontosan hány különböző mintát készítettek el összesen (erről nem találtunk információt – a szerk.), elég jó az esélye annak, hogy az egyik Blue Gem lesz. Valószínűleg emiatt is távolíthatták el az alábbi, a mai nap során korábban készült képen még látható félrevezető ábrát az oldalról, ahol a vásárolt termékek számával növekedő esélyek voltak láthatóak:

Persze ez még nem oldja meg a problémát, miszerint az árat a mesterségesen generált eséllyel kiegészítve 300 dollárra lőtték be abban az esetben, ha valaki direkt a Blue Gemre pályázott. Mert ez már végképp nem a játék része, csakis a CS2-es kereskedésért, skinekért rajongók kihasználása. Mondjuk abból ítélve, hogy már nem lehet ilyen csomagot vásárolni az oldalon, félő, hogy a terv bejött. Ezzel kapcsolatban nem láttunk semmilyen kommunikációt, szóval nem gondolnánk, hogy a kritika miatt tűnt volna el a termék.

Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy nem az történt, hogy már elfogyott direkt vásárláson keresztül az összes Blue Gem, és ezért tűntek el az esélyek is az oldalról. Mert ebben az esetben – kommunikáció híján – konkrétan félrevezető marketing tevékenységet végez a cég, hiszen a vásárlók jogosan gondolhatják azt még a jelenlegi oldal alapján is, hogy van esélyük Blue Gemet kapni. Ha valójában már nincsen, az valószínűleg bármely ország gazdasági versenyhivatalának nedves álma és bármely vásárló rémálma lenne.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár