A Bethesda után a World of Warcraft fejlesztői is bebástyázták magukat

A Bethesda után a World of Warcraft fejlesztői is bebástyázták magukat

Szakszervezeti hetet tart a videójáték-ipar: sorban jelentik be az amerikai dolgozók, hogy csatlakoznak a CWA-hoz.

Hétfőn írtunk róla, hogy a Bethesda Game Studios munkatársai történelmet írtak, amikor is a Microsoft stúdiói közül elsőként léptek be mindannyian az Amerikai Kommunikációs Munkások Szakszervezetébe (CWA, Communications Workers of America Union). Ezzel az eseménnyel nagyjából egy időben lebegtette be egy másik híres amerikai szakszervezet, a tavaly Hollywoodot sztrájkjával megbénító SAG-AFTRA, hogy ha nem sikerül a kiadók és a stúdiók vezetőségénél kiharcolni a megfelelő garanciákat a mesterséges intelligencia használatában, akkor sztrájkba fognak. Ezt követően pedig a Wired nyomán mi is beszámoltunk arról, hogy az AI hogyan veszi el a munkát a videójáték-iparban jelenleg.

Mindebből az rajzolódik ki, hogy egyre jobban forronganak a területen dolgozók, egyre fontosabb számukra, hogy bebástyázzák magukat. Ha viszont az elmúlt napok eseményei sem lennének még eléggé jelzésértékűek, akkor nem árthat tudni, hogy a Blizzard munkatársai is úgy döntöttek egy tegnapi bejelentés alapján, hogy szakszervezetbe tömörülve szeretnék garantálni a munkafeltételeik biztosítását – írja a Bloomberg.

A World of Warcrafton dolgozó Irvine-i nagy, valamint egy kisebb messechusettsi csapat tagjai, vagyis több mint 500 fő döntött úgy, hogy a már említett CWA ernyője alatt létrehozzák a World of Warcraft Game Makers Guildet, röviden WoWGG-t. Továbbá a Diablón, a Hearthstone-on és egyéb Blizzard címeken dolgozó, kb. 60 főnyi austini minőségellenőr is követte őket, így megalapítva a Texas Blizzard QA Unitedet. A Microsoft mindkét szervezetet elismerte a Varietynek adott nyilatkozata alapján, ezzel követve a korábbi ígéreteit és a Bethesdánál látott gyakorlatot.

A Blizzard-sztorihoz hozzátartozik még, hogy már 2021-ben szerették volna ezt meglépni, amikor kitört a cég belső kultúrájával kapcsolatos botrány. Azonban az akkor még Bobby Kotick által vezetett Activision Blizzard ezt nem hagyta nekik. Az IGN cikkéből az is kiderült, hogy a peren kívüli megegyezéssel lezárult botrány óta folyik a háttérben a mostani szakszervezet előkészítése, és azért tartott ennyi ideig ezt összehozni, mert rengeteg emberrel kellett személyesen elbeszélgetni, ötletelni. Samuel Cooper, a WoW szenior producere szerint nem azért volt szükség a WoWGG-re, mert utálnák a vezetőiket, hanem azért, mert „biztosítani akartuk, hogy hallják a hangunkat, hogy nem számokként végezzük egy táblázatban.” Utóbbit azért is tartotta fontosnak kiemelni, mert „ahogy haladsz felfelé [a vállalati ranglétrán], azok az emberek sohasem találkoztak velünk, nem jelent nekik a nevünk semmit.”

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések