Egyetlen kínai videójáték sem teljesített még külföldön soha ilyen jól. Ennek köszönhetően az ország lehet majd a jövőben az egyik piacvezető videójáték-fejlesztő régió.
A várva várt Black Myth: Wukong nemcsak jött és látott, hanem győzött is, most pedig már rekordot is döntött alig egy hónappal a megjelenése után. A VideoGame Insights adatelemző cég szerint az új soulslike-szerű játékból csak a Steamen már 20 millió példányt eladtak, és ez több, mint 961 millió dolláros bevételt generált. Ez a mérföldkő új mércét állított fel a kínai AAA-s (Triple-A) játékeladások tekintetében.
Azt pedig még meg sem említettük, hogy a Black Myth: Wukong olyan platformokon is elérhető, mint a WeGame, a PlayStation és az Epic. Iparági elemzők szerint az erős kezdésnek köszönhetően az év végére akár 30-40 millió példányt is értékesíthetnek belőle.
Az első kínai fejlesztésű Triple-A címnek tekintett játék alig egy órával a debütálása után már felugrott a Steam legtöbbet játszott játékok listájának élére. Augusztus 23-án este 9 órakor, három nappal a megjelenése után pedig, már több, mint 10 millióan vásárolták meg – az összes platformot figyelembe véve.
Hat évnyi aprólékos fejlesztést követően adták ki végül, tehát nem volt zökkenőmentes a játék életútja, ráadásul, körülbelül 400 millió jüanba (kb. 56 millió dollár) került. Ez a jelentős pénzügyi elkötelezettség alátámasztja, hogy a játék úttörő AAA-címnek számít Kínában. Rávilágít továbbá az ázsiai ország növekvő kulturális befolyására a hagyományos médiumokon túl, és a videojátékok új nagykövetének tekinthetjük.
A Game Science által fejlesztett Black Myth: Wukong egyébként a híres kínai „Utazás nyugatra” című regényből merített ihletet. A történet egy szerzetes és három tanítványának kalandjait követi nyomon, középpontjában Sun Wukonggal, a természetfeletti képességeiről és pajkos természetéről ismert majomkirállyal. Már maga a könyv is nagy hatást tett a Kínán túli világra, különösen Kelet-Ázsiában, de operák, tévésorozatok, filmek és most már videojáték is készültek belőle korábban.
„Reméljük, hogy erőfeszítéseinkkel megmutathatjuk, hogy a kínai játékok is világszínvonalúak lehetnek” - mondta Yu Ranxing, a Game Science társalapítója.
Ezeket olvastad már?
Nem véletlen, hogy egy újabb nagyszabású projekt is felütötte a fejét, amely szintén Kínából érkezik. Egy új előzetes rántotta le a leplet a sokak által csak CoD és Battlefield ellenfelének kikiáltott The Defiantról. Eközben a világ legnagyobb játékpiacaként Kína árbevétele 2023-ban meghaladta a 300 milliárd jüant. 2024 első felében pedig ez további 2 százalékkal nőtt már, a felhasználók száma pedig rekordot döntött, és elérte a 674 milliót.
Borítókép forrása: igdb.com Game Science press kit