Havi 10 milliárd forintot oszt szét az Epic Games a tartalomkészítők között.
A Fortnite az elmúlt hét évben – a Battle Royale fennállása óta – egy összetett online világgá nőtte ki magát, melyen mostanra csak az egyik szegmense a BR. Az évek során olyan módokkal bővült a játék mint a Creative, a LEGO Fortnite, a Rocket Racing, a Fortnite Festival, és még sorolhatnám. Mindezek közül ugyanakkor a Creative rejti magában a legtöbb lehetőséget, ugyanis itt az érdeklődők saját játékokat alkothatnak a Fortnite-on belül, az Epic Games pedig folyamatosan azon munkálkodik, hogy minél nagyobb szabadságot adjon a tartalomgyártóknak a hosszú távú fennmaradás érdekében. Ezért nem restek komoly összegeket kifizetni sem.
A Fortnite Creative módja az elmúlt időszakban nagyon komoly fejlesztéseken ment keresztül, és kisebb túlzással ma már a játékon belül megtalálható a világ összes címének a másolata. 2023 márciusában az Epic úgy döntött, hogy mostantól perkálni fog a pályák készítőinek, akik attól függően kapják meg a fizetségüket, hogy mennyien játszanak a térképeiken. Ezután már rögtön elképesztő számokról lehetett hallani, és konkrét pályakészítő csapatok jöttek létre, akik ebből keresik a kenyerüket. A napokban viszont kiszivárgott, hogy ezzel a módszerrel eddig pontosan mennyi pénz is került kiosztásra, a végösszeg pedig egészen elképesztő.
Az Epic Games 18 hónap alatt összesen 480 millió dollárt – közel 180 milliárd forintot – fizetett a Creative térképek megalkotóinak – ez azt jelenti, hogy havonta körülbelül 10 milliárd forint kerül kifizetésre. Nem csoda tehát, hogy ilyen ütemben készülnek az újabb mapok, és tömegek köszönhetik ennek a rendszernek a megélhetésüket. Azzal, hogy a fejlesztők ennyi pénzt visszajuttatnak a tartalomkészítőknek, hosszú távra bebiztosítják magukat az újdonságokkal, melyekért nekik ezen kívül semmit nem kell tenniük. Tökéletes stratégia, mellyel mindenki jól jár.
Ezeket olvastad már?