Egy blogposztban árulta el a BioWare, hogy milyen nehézségi beállításokra számíthatunk a Dragon Age: The Veilguardban.
Három hét múlva ilyenkor már bőven azzal lesz elfoglalva a gamer közösség egy jelentős része, hogy végigtolja a Dragon Age: The Veilguardot. Az előzetes vélemények alapján rendkívül bíztató játék csatái közben ráadásul Hans Zimmer és Lorne Balfe húzzák majd a talpalávalót, mert miért ne. Ahhoz azonban, hogy tényleg minél több játékost lekössön majd a program, nem elég a zene, a látvány vagy a sztori, elvégre ha túl könnyűek a harcok, hamar rá lehet unni, ha meg túl nehezek, az elidegeníthet bizonyos játékosokat. Szerencsére a BioWare-nél ezzel is tisztában voltak a szakik, így rengeteg lehetőségünk lesz személyre szabni az élményt.
A fejlesztők nemrég egy blogposztban számoltak be a különböző játékmenetet befolyásoló beállításokról, ez alapján pedig szinte minden játékot kenterbe ver majd a Dragon Age: The Veilguard, mert annyi lehetőséget ad a játékosok kezébe. Azon túl, hogy a játék hozza a kötelezőket (a feliratozás, a kameramozgás és rázkódás beállítása vagy a küldetés közbeni tájékozódásban segítő lehetőségek), a nehézségi szint kiválasztásakor sem lesz muszáj a szokásos négy-öt opciónál leragadni. De mielőtt erre rátérnénk, vegyük át gyorsan, hogy milyen előre kalibrált opciókat ad a BioWare.
- Storyteller: Ezt azoknak ajánlják a fejlesztők, akiket a sztori érdekel és nem a harcok.
- Keeper: Itt már fajsúlyosabbak a harcok, azonban sokkal fontosabb a játékos reakcióidejénél a siker szempontjából az, hogy milyen társakat és felszerelést választ maga mellé.
- Adventurer: Kiegyensúlyozottabb élményt nyújt a harcokban.
- Underdog: Az eddigieken túl a stratégia és annak a megfelelő kivitelezése is elengedhetetlen.
- Nightmare: Ezen a szinten a játék már egyáltalán nem fogja a játékos kezét, minden hibát keményen büntet majd. Ráadásul ha valaki Nightmare módban kezdi a játékot, akkor onnantól kezdve nem állíthatja azt át egyszerűbb fokozatra új mentés kezdése nélkül. A többi szintnél ez természetesen bármikor lehetséges lesz.
Ezeken felül viszont lesz még egy Unbound nevű mód is, amiben a játékos a saját ízlése szerint könnyíthet vagy nehezíthet a játékmenet bizonyos pontjain. A fejlesztők szerint jobb ötlet, ha az első végigjátszásnál az általuk összeállított szintek közül választunk majd, ugyanis van pár olyan lehetőség is, amivel a beavatatlan játékos jó eséllyel csak elrontja majd a saját élményét. Kezdve azzal, hogy a harcok kapcsán mindent beállíthatunk, tehát az AI agresszivitását, a sebzésük mértékét és az életerejüket, egészen odáig, hogy kikapcsolhatjuk a karakterünk esetében a halált úgy, ahogy van, tényleg bármit megenged a BioWare. Ez viszont valóban nagy felelősség, mert egy ilyen hosszú játéknál lehet rossz döntésnek bizonyul menet közben bármi, amit átállítottunk. Kellő tapasztalat nélkül pedig elég nehéz belőni előre, hogy mi ad pont elég kihívást majd.
Érdekes azonban, hogy a AAA-s játékokban bevett, arachnofóbiásoknak szánt beállítás kimaradt a repertoárból: mint idő közben kiderült, az előző részekkel ellentétben a The Veilguardban nem lesznek pókok, így nem kell a nyolclábú rémségek miatt aggódni és ezért a kikapcsolásuk sem indokolt.
A Dragon Age: The Veilguard október 31-én érkezik PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re.
Borítókép: BioWare