Kiderült, miért törte meg a GTA 4 a sorozat egyik nagy hagyományát

Kiderült, miért törte meg a GTA 4 a sorozat egyik nagy hagyományát

Régen minden jobb volt. Még a csalás is a GTA játékokban.

A Grand Theft Auto 4 volt az utolsó GTA játék, amelyen még dolgozott az az Obbe Vermeij, aki az utóbbi időkben a Twitteren szokta az izgalmasabbnál izgalmasabb háttérinformációkat megosztani a munkáiról. Többek között miatta tudjuk azt is, hogy annak idején milyen vitákat generált a szemét kérdése a GTA 3 után, hogy majdnem kaptunk egy zombis játékot is a Rockstar Gamestől, vagy hogy hogyan lett a GTA San Andreas pályája olyan hatalmas a GTA 3-hoz és a Vice City-hez képest.

Szóval mindig akad valami szórakoztató tény a veterán fejlesztő zsákjában, nem is fél ezeket megosztani. Ám az egyik ilyen fun facttel egészen mostanáig várt, miközben már másfél évtizede keresik a játékosok a kérdést rá: miért változtatták meg a csalások működését a GTA 4-ben? Ha még emlékeztek, akkor a GTA 3-tól kezdve az összes nagy és kicsi játékban (tehát még a PSP-re szánt Vice City Storiesban is) néhány gomb lenyomásával beüthettük a cheat kódokat, semmilyen menü vagy extra lépés hozzá. Azonban a GTA 4-ben megjelent a telefon, és immáron ha csalni akartunk, akkor ebben kellett számokat hívogatni hozzá, ami baromi kényelmetlen volt.

Vermeij viszont most egy rajongói kérdésre megválaszolta, hogy miért kellett ezt így csinálni:

„A telefon volt az egyik újdonság. Szóval igyekeztünk minél több dolgot csinálni vele. Ez egyben azt is jelentette, hogy a csalásokat már a level designerek csinálták. Eggyel kevesebb dolog, amivel nekem kellett foglalkozni.”

A kérdés egyébként Vermeij egy olyan posztjára érkezett, amiben a San Andreas népszerű cheat kódjaiba állt bele. Mert mint elmondta, a HESOYAM, a BAGUVIX, az AEZAKMI és társaik kizárólag egy kódolási hiba miatt működnek. Vagyis eredetileg nem ezeket a mostanra kifejezés szintre emelkedő betűleveseket programozta le, amelyeket a rajongók magukra varrnak meg pólóként viselnek.

A HESOYAM például INEEDSOMEHELP (segítségre van szükségem), a BAGUVIX NOONECANHURTME (senki sem bánthat), az AEZAKMI pedig IDOASIPLEASE (azt csinálok, amit akarok) volt a veterán rockstaros szándéka szerint. Ezek a verziók természetesen ugyanúgy működnek, mint a híresebbek, sőt, Vermeij elárulta egy korábbi posztjában azt is, hogy a kódolási hiba miatt még az ismert változatoknál is több módja van a csalások aktiválásának. Ami azért is érdekes, mert ez egyben megmagyarázza, hogy miért fordulhatott elő a San Andreasban, hogy néha teljesen véletlenül is beütöttünk valamilyen cheatet, amiről aztán nem tudtuk, hogy milyen hatása van.

Borítókép: Rockstar Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések