A következő Battlefield állítólag már úgy készül, hogy a tapasztalt DICE-os fejlesztők egyike sem fogja majd az újoncok kezét.
Szeptemberben Vince Zampella, az EA stúdióinak feje rengeteg izgalmas információt megosztott a nagyérdeművel a 2025-ös Battlefielddel kapcsolatban. Így derült ki, hogy a folytatás nem csak megidézi a régi szép időket, hanem minden sallangtól mentes élmény lesz. Majd egy riportból megtudtunk sok olyan dolgot is, amit Zampella még nem állt készen elárulni: a fegyvereken át a többjátékos módokig egy rakás érdekességről hullott le a lepel.
Ezen a ponton már az sem titok, hogy kikre bízta az EA a fejlesztést. Sőt miután ez az információ egy nem hivatalos forrásból nyilvánosságra került, azóta senki sem rejti véka alá, hogy igazak az értesülések. Ahogyan akkoriban például a BFBulletin nevű felhasználó is felhívta rá a figyelmet Twitteren, összesen négy nagy EA-s stúdió keze van benne a Battlefield fejlesztésében:
- A DICE – akik nélkül nem is létezhetne a Battlefiled franchise – természetesen a többjátékos módért felel.
- A Motive az egyjátékos kampányon dolgozik.
- A Criterion Games tartalmi oldalról segít be az imént említett stúdióknak mind az egyjátékos, mind a többjátékos módokban.
- A Ripple Effect pedig egy „új Battlefield élményen” dolgozik (ez valószínűleg vagy a Gauntlet játékmód, vagy a Battle Royale lesz).
A DICE-nak mint a Battlefield atyjainak rengeteg tapasztalata van ezek elkészítésében, tehát azt gondolhatnánk, hogy még az elmúlt évek gyengébb epizódjai ellenére is jó kezekben van az új rész. Bár ezen szeptemberben már méláztunk egyet, kifejezve az aggodalmainkat azzal kapcsolatban, hogy ez a DICE már nem az a DICE, és a többi stúdió sem épp a krémek krémje. De most rá kellett ébredjünk, hogy egyáltalán nem volt jogtalan a félelmünk. Mert ha hihetünk egy egykori DICE alkalmazottnak, aki Rizible néven a Bluesky-on osztotta meg a lehangoló tapasztalatait a stúdióval kapcsolatban, akkor nagyon is fején találtuk a szöget pár hónappal ezelőtt. Ugyanis ebben a jó hosszú bejegyzés cunamiban Rizible elárulta, hogy a veteránok 98%-a távozott mostanra, és ezért aki azt hiszi, hogy a Battlefield könnyedén visszatér majd a régi szép időkhöz, az jobb, ha visszavesz az elvárásaiból.
Az ő tudomása szerint a veterán kollégák, akik a sorozat néhány legjobb részéért feleltek, mostanra mind leléptek a DICE-tól vagy az EA-től, és már az Embark Studiosnál vagy a TTK Gamesnél dolgoznak. Ennek köszönhetően az új Battlefield fejlesztőinek nagy részének köze sem volt a Zampella szerint megidézni kívánt BF3-hoz vagy BF4-hez, esetleg az aranykor végének tekinthető BF1-hez. Ezért még inkább egy borzalmasan lehangoló szám az, hogy Rizible szerint kb. a veteránok 98%-a távozott.
És akkor abba még bele sem mentünk, hogy mit tesz ez azzal a képpel, hogy Zampella a nosztalgiafaktorral próbálta eladni a játékot ősszel. Az egyetlen remény, amennyiben a fenti hír igaz, az az, hogy a zöldfülő fejlesztők képesek lehetnek új szemszögből látni azt, hogy mitől is működtek a klasszikus Battlefield játékok. De hogy ez végül tényleg így lesz-e, hogy ez egyáltalán egy működőképes recept-e, na az egy remek kérdés, főleg, amikor az EA-ről beszélünk.
Borítókép: EA DICE