Soha nem dolgoztak még ennyien Battlefielden, de ettől még nem lesz jó a játék

Soha nem dolgoztak még ennyien Battlefielden, de ettől még nem lesz jó a játék

Az EA jobb híján a Battlefielden dolgozó stúdiók régi hírnevével, nosztalgiával és a fejlesztők számával igyekszik meggyőzni minket arról, hogy az új Battlefield jó lesz.

A héten rengeteg információt kaptunk hivatalos forrásokból és szivárgások útján a fejlesztés alatt álló Battlefield játékról. Előbbire a legjobb példa Vince Zampella interjúja, amiben arról beszélt, hogy a folytatás nem csak megidézi a régi szép időket, hanem minden sallangtól mentes élmény lesz. Míg utóbbi kapcsán felhozhatnánk az Insider Gaming legfrissebb riportját, amiben a pályáktól a fegyvereken át a többjátékos módokig egy rakás érdekességről hullott le a lepel, amiről az EA még nem szeretett volna beszélni. Továbbá a rajongók már megfejtették, hogy melyik várost ábrázolja az új Battlefield első hivatalos képe.

Az új BF-ről szóló információk sora azonban nem állt meg itt, mert aki odafigyelt az EA e heti pénzügyi beszámoló streamje alatt, megtudhatta, hogy pontosan hogyan is fest majd a játék fejlesztése. Azt eddig is tudtuk, hogy sokan dolgoznak a projekten, de most már hivatalosan is ismert, hogy kik és mit csinálnak pontosan. Ahogyan Twitteren például a BFBulletin nevű felhasználó is felhívta rá a figyelmet, összesen négy nagy EA-s stúdió keze van benne a Battlefield fejlesztésében:

  • A DICE – akik nélkül nem is létezhetne a Battlefiled franchise – természetesen a többjátékos módért felel.
  • A Motive az egyjátékos kampányon dolgozik.
  • A Criterion Games tartalmi oldalról segít be az imént említett stúdióknak mind az egyjátékos, mind a többjátékos módokban.
  • A Ripple Effect pedig egy „új Battlefield élményen” dolgozik (ez valószínűleg vagy a Gauntlet játékmód, vagy a Battle Royale lesz).

Egyébként nem nagy meglepetés, hogy az EA ezeket a stúdiókat állította rá a Battlefieldre, hiszen mindegyiküknek volt már köze a franchise-hoz korábban. A Ripple Effectet leánynevén DICE LA-ként ismerte meg a világ, ők hozták össze az immáron hét éve halott Visceral Gamesszel közösen a Battlefield Hardline-t. Mondjuk azóta sem bíztak teljesen saját játékot a Los Angeles-i brigádra, így csak a BF1, a BFV és a BF2042 fejlesztésében vettek részt a DICE-szal karöltve.

A Motive és a Criterion Games a Star Wars Battlefront II alatt dolgozott együtt a stockholmiakkal. Azóta az előbbi olyan játékokat tett le az asztalra, mint a Star Wars Squadrons, ami finoman szólva sem lett telitalálat, majd a Dead Space felújított változatát bízták rájuk (ez legalább jó lett, mégha nem is eredeti játék, csak egy remake). Viszont a stúdió az új BF mellett elvileg egy Vasemberről szóló programot is hegeszt a háttérben, tehát az erőforrásaik valószínűleg megoszlanak a két projekt között.

Ami pedig a Criteriont illeti, ők a Battlefront II után is a Battlefieldeknél segédkeztek, mígnem az EA adott nekik egy újabb esélyt a Need for Speed franchise bővítésére az Unbounddal. Ezzel sem váltották meg a világot, de legalább megtalálta a közönségét a program. Ők jelenleg csak ezen az új BF-en ügyködnek a publikus információk szerint.

Az előző bekezdéseket olvasva valószínűleg senki sem kezdett el örömében ugrálni és dalolni, amiért ennyire remegő kezekben van a Battlefield széria. Persze azt látni kell, hogy az EA azzal tud dolgozni, amije van. Ha a csapatok elmúlt 8-10 évéről szóló rezüméje még nem is segít a bizalom építésében, az talán nem árt, hogy soha ennyien nem dolgoztak még BF-en. A DICE-szal és a kiadóval szemben is régóta fennálló kritika, hogy sietve adják ki az új részeket, ezért annyi ideig tart a helyrepofozásuk, hogy a játékosok nemes egyszerűséggel megfeledkeznek róluk addigra. Most talán ezt sikerül elkerülni, ha mindenki megcsinálja a maga részét időben – feltételezheti a kiadó.

Viszont nem feltétlenül az a legfontosabb itt, hogy mely csapatokra bízták a Friderikusz locsolóját, hanem az, hogy képesek-e úgy menedzselni ennyi embert, hogy a végtermék működőképes legyen. A BF2042-nél az EA már eljátszotta ezt a legnagyobb csapat, ami valaha Battlefielden dolgozott” dumát, és valljuk be, akkor ez nem hozta meg a várt sikert. Most állítólag a minőség érdekében összeraktak egy külön csapatot a stúdiókon túl Battlefield Central Tech Team néven, akik azért felelnek, hogy a stúdiók között harmonizált legyen a technológia és az eszközök megosztása – ez is része volt a pénzügyi beszámolós előadásnak. Tehát legalább arra nem kell számítani, hogy négy külön játéknak érződik majd az új BF.

Persze erre rávághatnánk, hogy ha ez most nagy hír, akkor eddig nem volt ilyen törekvés? De ehelyett inkább azt javasolnánk – feltételezve, hogy nem a múlt héten álltak elő ezzel az ötlettel és volt ilyen csapat eddig is, csak kevesebb erőforrással –, hogy várjuk ki a végét. Mondjuk mutassanak valami érdemit a játékból vagy induljon el a beharangozott teszt fázis. De addig kezeljük fenntartással a játék potenciális minőségét még akkor is, ha a marketing gépezet már keményen dolgozik azon, hogy a BF3 és BF4 iránti nosztalgiánkból eladásokat generáljon. Mert ha a nagy innováció az, hogy még több embert és pénzt dobnak a problémára, mint korábban, az nem biztos, hogy elég lesz a franchise régi dicsőségének eléréséhez. És kiváltképp nem szabad, hogy elég legyen a kétkedő vásárlók átbillentésére, amikor összesen csak egy árva képkockát mutattak meg az új Battlefieldből, és azt is úgy kellett kitalálni, hogy mi van rajta, mert nem akarták megmondani.

Borítókép: Electronic Arts

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések