Még az idei év egyik legvártabb játékát, a Split Fictiont is lenyomta az Assassin's Creed Shadows a játékosok szemében.
Remek rajtott vett az Assassin's Creed Shadows, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy a megjelenését megelőző egy évben egyfolytában kapta a savat érte az Ubisoft. Azonban a kritikai siker, a franchise történetének második legjobb debütje, és a játékosok milliói sem tudták megakadályozni azt, hogy bajba kerüljön a francia kiadó, ami napok óta 12 éves mélyponton vergődik a tőzsdén a Tencenttel közös furcsa üzlete miatt. Ezen a ponton nehéz kitalálni, hogy mi lesz az Assassin's Creed, a Far Cry és a Rainbow Six franchise-ok jövője pontosan, bár rövidtávú, logisztikai tervekről hallottunk már.
Amit viszzont már nem lehet elvenni a Shadowstól és a fejlesztőitől, hogy behúzta az első díját – fogjuk rá. A Sony még április elsején hirdette ki a márciusi Players' Choice díj győztesét, ám a média csak most, bő egy héttel később figyelt fel rá. Ami azért is különös, mert nagy meglepetésre nem a Hazelight Studios elképesztően sikeres Split Fictionje – a garantált befutó –, hanem az Assassin's Creed Shadows lopta be magát a PlayStation játékosok szívébe annyira, hogy a hónap legjobbjának válasszák.
Persze nem érdemes a The Game Awards vagy a BAFTA Game Awards szintjén kezelni ezt a PS-es közönség díjat. Elvégre csak egy PlayStation blogos szavazás döntött a nyertesről hosszass egyeztetések és szakmai zsűrik helyett. Azonban így sem rossz teljesítmény ez, hiszen a Split Fiction az idei mainstream játékok közül messze kiemelkedett, még az EA több évtizedes történetében is nagyítóval kell keresni az ennyire magasan pontozott vagy ennyire gyorsan fogyó játékokat. Mégis úgy fest, hogy a Shadows mélyebb nyomott hagyott a PlayStation játékosokban annak ellenére is, hogy a szavazással egy időben épp az látszott a statisztikákból, hogy kicsit ráuntak addigra a japán Assassin's Creedre az emberek.
Borítókép: Ubisoft