Jobban megéri majd kevesebbet játszani az új rendszerben

Jobban megéri majd kevesebbet játszani az új rendszerben

Fejlesztői update a szintezések tervezett módosításával kapcsolatban.

Az elmúlt napokban rengeteg visszajelzést kaptak a fejlesztők az új szintezési és jutalmazási rendszerrel kapcsolatban, de mi magunk is keményen másztuk a létrát, hogy az elsők között tapasztaljuk meg, "milyen az élet 30 fölött". Az első 5 szintlépésről be is számoltunk nektek, avagy ez történik a 30-35. szintek között:

Az eddigi tapasztalataink: rövid beszámoló 30-as szinttől egészen 35-ig

Egy kis összefoglalóval készültünk nektek, melyben néhány fontos dolgot megemlítünk a 30-as szinttől egészen a 35-ig tartó úton.

Mivel temérdek negatív visszajelzés is volt és a játékosok felemelték a hangjukat, mert szerintük a korábbi rendszerhez képest, a befektetett „munkával” aránytalan a szintlépésekért kapott jutalom, a Riot úgy döntött, némileg helyreigazítja a dolgokat. Lássuk tehát, mi változik és hogy néz ki a nagy IP vs KE háború!

First win of the day

Az adott napi első győzelemmel járó XP boost az előszezon startjával 575 XP-re lett állítva, de jött olyan kérés, hogy tök jó lenne, ha szintezés közben is lehetne valahogy még Kék Esszenciát kapni. A Riotnak bejött az ötlet, így a 7.23-as frissítésnél csökkenni fog a kapott XP, így minden FWotD-t követően 50 Kék Esszenciát és 400 XP-t kapunk majd. Több mint a semmi, egy hét alatt ez 350 KE még pluszba, de azért valljuk be: ez még mindig nevetségesen kevés, csak FWotD-kből egy 6300-as hőst ~18 hét(!) lesz kifarmolni. 

1-30-as szint közötti szintlépési sebesség

A lényeg: az 1. és 30. szint közötti szintezést gyorsabbá teszik lényegében mindenkinek. Ez is változik az új szintlépési rendszerrel, de ahhoz, hogy megértsük, mélyebbre kell ásnunk. A régi szintlépési rendszer átlagosan 115 XP-t adott meccsenként, így kb. 180 meccs kellett ahhoz, hogy valaki elérje a 30. szintet (persze ez a szám a játék hossza és a teljesítmény alapján változott). Az új szisztémában már 192 XP jön minden egyes meccsért, ráadásul a már fent említett FWotD már a 15-ös szinten elkezd bónusz XP-t adni.

Kép: Surrender20.net

Innentől lesz izgalmas a történet. A Riot számításai szerint az átlag játékos minden negyedik meccse FWotD, magyarán kb. 3-4 meccset játszik naponta, az új rendszer szerint pedig, ha több first win of the day bónuszod van, kevesebb játék kell összesen a szintlépéshez. A Riot megvizsgálta, hogy mi van akkor, ha 4, 6 vagy 8 meccsenként van egy aznapi első győzelemért járó bónuszod, és az alábbi következtetésre jutott:

  • Ha minden negyedik meccseden kapsz FWotD-t: 152
  • Ha minden 6.: 166
  • Ha minden 8.: 174 mérkőzésre van szükség ahhoz, hogy meglegyen az 1-30. szint.

Tehát lényegében „minél kevesebbet játszol, annál kevesebb meccs kell ahhoz, hogy szintet lépj”.

De mi a helyzet a jutalmakkal?

Korábban valahol 13.000 és 18.000 IP között kaptál, miközben 1-30. szintig másztál, de most ez is változik. Pontosabban; meg lesz mondva, hogy melyik szinten mit kaphatsz majd a szintlépésért járó jutalomládákból, ami alapvetően a hőstöredékekre koncentrál majd. Az első három szinten Ashe, Garen és Brand jön teljes hősként, majd utána Kék Esszencia és hőstöredékek minden mennyiségben. A vége 20 312 Kék Esszencia (ebben nincs benne a hamarosan élesedő FWotD KE bónusz) lesz, és remélhetőleg jó néhány egybegyúrt hős. Rúnákért már nem kell fizetni, tehát ami Kék Esszenciád van, azt 100%-ban hősökre költheted majd, így sokkal gyorsabban lehet bővíteni a portfóliót.

Kép: Surrender20.net

Élet a 30. szint után

A rendszer lényege, hogy ahogy haladsz felfelé a szintlétrán, egyre nehezebb lesz egy-egy új szint kiütése. Akik játszottak már mondjuk a Diablo 2-vel, tudják, hogy mennyi idő és energia az, hogy 90-es szint felett akár csak eggyel is feljebb lépjünk. A mostani rendszer egyfajta „lépcső”: az egyes mérföldkövek (pl. 50-ről 75-re) elején könnyebb a szintlépés, míg a vége felé, tehát 74-ről 75-re már sokkal nehezebb. A lépcsőzetesség megvan ugyanúgy 75 és 100 között is, de 99-ről 100-ra még nehezebb feljutni, mint 74-ről 75-re.

Remélem, velem vagytok még! :)

A tervezett módosításokkal, bár a lépcsőzetes szintlépés megmarad, pontosan ugyanolyan nehéz lesz majd 74-ről 75-re ugrani, mint 99-ről százra. A nehézség csak az 50. szintig emelkedik majd a korábbi 150 helyett.

Kép: Surrender20.net

De most akkor kevesebb vagy több a kapott Kék Esszencia?

Jogos a kérdés, de lényeg, hogy: több, –kivéve; ha iszonyatosan sokat játszol–! A Riot azt vizsgálta, hogy a korábbi, IP alapú rendszert összevetve a mostani, KE alapú rendszerrel, hogyan fognak változni a jutalmak. Ez alapján; ha napi legalább 6-7 meccset játszol, még akkor is(!) szinte ugyanannyi Kék Esszenciát fogsz kapni, mint IP-t a korábbi rendszerben. Ha ennél kevesebbet nyomod, akkor pedig lényegesen jobbak az arányok. 

Összefoglalva

Az új rendszerrel már 1-30-as, de 30-as szint fölött is jobban járunk hosszú távon, ha „átlag” játékosok vagyunk, akik lenyomnak napi 2-3-4 meccset. És mivel a nagy többség a Riot adatai szerint ebbe a kategóriába esik, az új szisztémával jobban járunk. Szükség is lesz egyébként az extra Kék Esszenciára, hiszen –bár hőstöredékeket kiütni már egész jó vele– egy csomó más még mindig iszonyatosan drága. Ilyen például egy adott hős 6. vagy 7. szintre fejlesztése, amely jelenleg több mint 7000 KE, ha mindkettőt megcsináljuk egy hősön, így a mostani, szintlépésnél kapott 800 KE-vel közel 10 szintet kéne lépnünk, hogy ezt elérjük.

Ettől függetlenül, az arányokra még ráfér egy kis korrigálás. Viszont jó hír, hogy a szintezésen is könnyítenek, az első napi győzelemért járó bónusszal pedig –ha nem is sokat–, de még egy kicsivel több KE-t kapunk majd. Szóval mindent az új rendszernek rendelnek alá, de ez még csak a jéghegy csúcsa, ha valami továbbra sem egészséges a játékban, akkor természetesen elgondolkoznak a változtatáson.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.