A versenysorozat első szezonjának döntőjét a Twitch, az ESPN, a Disney, továbbá az ABC televíziós csatorna is közvetítette.
Előző hétvégén rendezték az Overwatch League első szezonjának döntőjét, ahol a Philadelphia Fusion csapott össze a London Spitfire-rel az 1 millió dolláros fődíjért. A bajnok végül a koreai gárda lett, mivel két Bo5 széria alatt átgázoltak a Philly-n. Ha esetleg lemaradtatok volna a találkozóról, az alábbi cikkünkben tudjátok azt visszanézni.
A London Spitfire lett az Overwatch League első szezonjának bajnoka!
A csapat ezzel örök dicsőséget és 1 millió dollárt vihetett haza.
A Grand Finals egyébként messze felülmúlta a várakozásokat, ugyanis egyrészt a New York-i Barclays Center-ben több mint 22 ezren figyelték a találkozókat, ráadásul a közvetítések nézőszámai is kimagaslóak voltak. A Twitch-es adatokat ugye még aznap láttuk, hiszen az oldal élőben mutatja, hogy hány felhasználó van az adott adáson, és a 320 ezres csúcs összességében elég masszívnak volt mondható. Ne felejtsétek el azonban, hogy a döntőt már az ESPN és a Disney, illetve az ABC csatorna is közvetítette a televízióban, ráadásul Kínában a ZhanQi TV, NetEase CC és a Panda TV is az online felületükön. Az adások pontos statisztikáit szerencsére nemrég közzétették, a Blizzard hivatalos információi alapján pedig a globális percenkénti átlagos nézőszám 861,205-volt.
A számok érdekessége, hogy ugyan az amerikai nézőszám ebből csupán 289,175 volt, ennek a 45%-a a rendkívül fontos 18-34 év közti demográfiai rátából került ki, ami elképesztő arány a tradicionális sportok eseményeihez képest. Összehasonlításképpen, a Super Bowl körülbelül 20, az NBA döntők pedig nagyjából 24%-ot szoktak teljesíteni ebben a korcsoportban.
Rod Breslau on Twitter
All things considered, even with the drop at the end of the OWL season and to start the playoffs, the debut of Overwatch League from a viewership perspective was a success. Activision Blizzard, the OW dev team, the team owners, the pro players, and the fans should be proud.
Összességében tehát az Overwatch League első szezonja abszolút siker volt: mint nézettségi, mind befektetői szempontból, hiszen a versenysorozatba több mint 200 millió dollár értékben szálltak be szponzorok. Egy ilyen Season 1 után az egészséges növekedés borítékolható, és az ESPN információ alapján a hatból már meg is van három új helyszín, ahonnan csapatok érkeznek majd a második szezonra.