Az Esport1 és a HUNESZ is oktat majd a Corvinus Egyetem első e-sport képzésén

A Gazdaságinformatikus képzés keretein belül kiemelt figyelmet kap ismét az e-sport az egyetemi oktatásban.

Szépen lassan Magyarországon is a mindennapok részévé válik az e-sport, –nemcsak egy közvetítés vagy épp verseny erejéig, hanem az oktatás egyik alkotóelemeként is. Egyre magasabb szintre érnek el azok a törekvések, amik a hazai e-sport fejlesztését elősegítik; nemrég például az ország első e-sportra szakosodott középiskolája is megnyitotta kapuit.

Megnyílt az ország első e-sportolókra is szakosodott középiskolája

Az alternatív tantervű iskola fantasztikus lehetőséget kínál azoknak a diákoknak, akik nem hétköznapi körülmények között szeretnének tanulni!

Ezenfelül a Magyar E-sport Szövetség (röviden HUNESZ) is megkezdte aktív munkáját. Kedden megtartották a sajtótájékoztatójukat, ahol is bejelentették a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság elindulását. A nevezések már megkezdődtek, erről bővebben a következő cikkekben olvashattok: LoL, R6S, CS:GO, PUBG, HS.

A professzionális háttér kialakításához azonban hozzátartozik az oktatásba integrálás a felsőbb szinteken is. Több alkalommal indultak már e-sporttal foglalkozó kurzusok az ország felsőoktatási intézményeiben, különösen Debrecenben, most azonban a Corvinus is beáll ebbe a sorba, élükön az iskola három e-sport után érdeklődő oktatójával és megannyi meghívott vendégelőadóval. Az iskola sajtótájékoztatójában a következő áll:

A 2018 őszétől induló képzést egyelőre választható tantárgyként vehetik fel a Corvinusos hallgatók, és a tapasztalatok alapján fogják továbbfejleszteni az e-sport képzést akár több tantárggyá, amennyiben erre a hallgatók körében igény lesz.

A sajtóanyagban arra vonatkozó számok is találhatóak, hogy a statisztikai adatok tükrében hány diák is tervezi az e-sportból írni a szakdolgozatát.

Az e-sport játékokkal a magyar fiatalok hétköznap átlagosan három, hétvégén pedig öt órát töltenek el, 44%-uk játszik vagy tervez versenyszerűen játszani. Ez nálunk az egyetemen azt jelenti, hogy kb. minden harmadik gazdinfos hallgatónk ebben a témában szeretne szakdolgozatot is írni. –mondta Kis Gergely adjunktus.

Eldönthettük, hogy ellenállunk, vagy inkább az élére állunk. –tette hozzá Rab Árpád Szörény, a tantárgy felelőse.

A meghívott vendégelőadók között lesznek e-sportolók, és az e-sport egyéb területein tevékenykedő szakemberek is. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy az Esport1 csapatát is felkérték egy előadás megtartására, lapunk tartalomigazgatója, Hodozsán Dániel fogja meglátogatni az egyetem növendékeit. Ezenfelül meghívást kapott Bíró Balázs is, aki a HUNESZ elnökeként fog mesélni a diákoknak az e-sport itthoni helyzetéről és az Esportmilla, valamint a Magyar E-sport Szövetség megalakulásáról.

Az óra felvétele azonban nem csak szimpla előadásokat jelent: a diákoknak a félév végén projektmunkákat kell majd bemutatniuk, –például meg kell álmodniuk egy rendezvényt, piackutatást kell csinálniuk, vagy ki kell vizsgálniuk egy e-sporthoz kapcsolódó üzleti modellt. 

Számunkra mindig nagy öröm látni az ilyen újításokat, hiszen nekünk is az elsődleges célunk a magyar e-sport előremozdítása! Az oktatásba való beillesztés a törekvések elején még csak egy álom volt, mára azonban már valóságos tendenciát követ, ami miatt az e-sport jelenje és jövője egyre stabilabb lábakon áll.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - Ezért vagyunk oda még felnőttként is a kisautókért (X)

A kisautók a gyerekek kedvenc játékai közé tartoznak. Azonban sok felnőtt szívében is különleges helyet foglalnak el. Sokan közülünk emlékeznek arra, hogy milyen örömmel játszottunk ezekkel a szépen kidolgozott játékokkal, és hogy mennyire büszkék voltunk a gyűjteményükre.

Üzlet - Ismerjük meg a fő burgonyafajtákat!

Talán nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a burgonya az egyik legfontosabb növényünk, főként azért, mert rendkívül sokféleképpen lehet felhasználni. Alkalmas emberi fogyasztásra, fontos nyersanyaga az élelmiszer- és a gyógyszeriparnak.