A Gazdaságinformatikus képzés keretein belül kiemelt figyelmet kap ismét az e-sport az egyetemi oktatásban.
Szépen lassan Magyarországon is a mindennapok részévé válik az e-sport, –nemcsak egy közvetítés vagy épp verseny erejéig, hanem az oktatás egyik alkotóelemeként is. Egyre magasabb szintre érnek el azok a törekvések, amik a hazai e-sport fejlesztését elősegítik; nemrég például az ország első e-sportra szakosodott középiskolája is megnyitotta kapuit.
Megnyílt az ország első e-sportolókra is szakosodott középiskolája
Az alternatív tantervű iskola fantasztikus lehetőséget kínál azoknak a diákoknak, akik nem hétköznapi körülmények között szeretnének tanulni!
Ezenfelül a Magyar E-sport Szövetség (röviden HUNESZ) is megkezdte aktív munkáját. Kedden megtartották a sajtótájékoztatójukat, ahol is bejelentették a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság elindulását. A nevezések már megkezdődtek, erről bővebben a következő cikkekben olvashattok: LoL, R6S, CS:GO, PUBG, HS.
A professzionális háttér kialakításához azonban hozzátartozik az oktatásba integrálás a felsőbb szinteken is. Több alkalommal indultak már e-sporttal foglalkozó kurzusok az ország felsőoktatási intézményeiben, különösen Debrecenben, most azonban a Corvinus is beáll ebbe a sorba, élükön az iskola három e-sport után érdeklődő oktatójával és megannyi meghívott vendégelőadóval. Az iskola sajtótájékoztatójában a következő áll:
A 2018 őszétől induló képzést egyelőre választható tantárgyként vehetik fel a Corvinusos hallgatók, és a tapasztalatok alapján fogják továbbfejleszteni az e-sport képzést akár több tantárggyá, amennyiben erre a hallgatók körében igény lesz.
A sajtóanyagban arra vonatkozó számok is találhatóak, hogy a statisztikai adatok tükrében hány diák is tervezi az e-sportból írni a szakdolgozatát.
Az e-sport játékokkal a magyar fiatalok hétköznap átlagosan három, hétvégén pedig öt órát töltenek el, 44%-uk játszik vagy tervez versenyszerűen játszani. Ez nálunk az egyetemen azt jelenti, hogy kb. minden harmadik gazdinfos hallgatónk ebben a témában szeretne szakdolgozatot is írni. –mondta Kis Gergely adjunktus.
Eldönthettük, hogy ellenállunk, vagy inkább az élére állunk. –tette hozzá Rab Árpád Szörény, a tantárgy felelőse.
A meghívott vendégelőadók között lesznek e-sportolók, és az e-sport egyéb területein tevékenykedő szakemberek is. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy az Esport1 csapatát is felkérték egy előadás megtartására, lapunk tartalomigazgatója, Hodozsán Dániel fogja meglátogatni az egyetem növendékeit. Ezenfelül meghívást kapott Bíró Balázs is, aki a HUNESZ elnökeként fog mesélni a diákoknak az e-sport itthoni helyzetéről és az Esportmilla, valamint a Magyar E-sport Szövetség megalakulásáról.
Az óra felvétele azonban nem csak szimpla előadásokat jelent: a diákoknak a félév végén projektmunkákat kell majd bemutatniuk, –például meg kell álmodniuk egy rendezvényt, piackutatást kell csinálniuk, vagy ki kell vizsgálniuk egy e-sporthoz kapcsolódó üzleti modellt.
Számunkra mindig nagy öröm látni az ilyen újításokat, hiszen nekünk is az elsődleges célunk a magyar e-sport előremozdítása! Az oktatásba való beillesztés a törekvések elején még csak egy álom volt, mára azonban már valóságos tendenciát követ, ami miatt az e-sport jelenje és jövője egyre stabilabb lábakon áll.