Melyek az Apex Legends legjobb fegyverei a végjátékra? Ez a táblázat segíthet!

Melyek az Apex Legends legjobb fegyverei a végjátékra? Ez a táblázat segíthet!

Egy Apex rajongó hihetetlenül részletes rangsorolást adott a játék fegyvereinek a mérkőzés három szakaszára lebontva.

Az Apex Legends alapvetően nem egy bonyolult játék. Van benne jelenleg 9 hős, azoknak van 3-3 képessége, illetve mindegyiküket felszerelhetjük nagyjából két tucat fegyverrel. Ez kellőképpen sokszínűvé teszi a játékot, de nem bonyolítja túl. Ám általában a kezdő, sőt sokszor még a haladó játékosok sincsenek teljesen tisztában azzal, hogy melyik mordály milyen szituációban, és főleg a játék melyik szakaszában a legjobb.

Egy Apex játékos, Comanglia részletes táblázatot készített, amivel rangsorolja a játék fegyvereit a mérkőzések három szakaszára lebontva.

  • Early game: A leérkezés időszaka, illetve idetartozik még az első kör szűkülése is
  • Mid game: A mid game a legnagyobb része a játéknak, mid game-nek nevezhető, amíg 10-15-nél több játékos él a pályán
  • Late game: A mérkőzés utolsó szakasza, amikor már csak 3-4 squad él

A különböző szakaszokban mutatott játékstílusunk nagyban függ attól, hogy milyen fegyverekkel rendelkezünk, a fegyverválasztásunk pedig függ a szerencsétől és az egyéni preferenciától. Noha mindenkinek megvan a maga kedvence, vannak olyan stukkerek, amik az egész játék alatt prímán tudnak működni, és vannak olyanok is, amik a kiegészítőknek köszönhetően válnak a végjáték rettenthetetlen eszközeivé. Íme a táblázat:

Jobb minőségben ITT tekinthető meg. 

Most pedig vegyük át pár mondatban, hogy mit is láthatunk a táblázatban. Egyből leolvasható, hogy egyetlen egy olyan fegyver van a játékban, amit a készítő minden alkalommal az S osztályba sorolt be, ez az R-301. A Light ammoval működő AR megbízható társunk lehet mindegyik szakaszban. A másik fegyver, ami megközelíti az R-301 szintjét, az a Wingman, amit, ha jól forgatunk, halálos társunk lesz a végjátékban is, főleg ha egy Skullpiercer is kerül rá.

Jól látható az is, hogy a Hop-Up kiegészítők kulcsfontosságú részét képezik ennek a besorolásnak, hiszen a late game fázisnál a Hop-Uppal nem rendelkező fegyverek igencsak alacsonyra kerültek. Ez nem véletlen, egy Turbocharger nélküli Havok vagy Devotion valóban nem nagy durranás, ahogy a Select Fire nélküli Prowler is körülményes lehet.

A táblázat alján egy rövid leírást találhatunk a különféle fegyvertípusokról, ahol a készítő megindokolja, hogy melyik miért került oda, ahol van. A shotgunoknál egyértelműen a Peacekeeper a nyerő, de a korai játék során a Mozambique sem olyan rossz, ha ultra közel vagyunk az ellenfélhez, és rá tudunk célozni. Az SMG kategóriában az Alternator jó kezdésnek a kis mértékű recoil és gyors bezoomolás miatt, a Prowler viszont később felveszi vele a versenyt, ha van hozzá egy Select Fire-ünk. A mesterlövészek kicsit kényesebb témának számítanak, ugyanis a Triple Take sokszor hatékonyabb közepes távolságon shotgunnak, főleg ha nincs hozzá Choke-unk, a Scoutnak pedig brutális bullet dropja van, ugyanakkor a lövedékei nagyon gyorsan mennek, ezért van olyan magasan a listában. A Longbow-val még lehet zaklatni az ellenfeleket a játék középső szakaszában, a kategória egyértelmű nyertese azonban a Kraber, ami ugyebár csak dropokból szedhető ki. (Épp ezért a táblázatban nem is szerepel.)

Az AR-ek kategóriáját egyértelműen viszi az R-301, ami a rengeteg kiegészítőnek köszönhetően nagyszerű társunk lehet. A Flatline maximum a játék korai szakaszában érhet valamit, mert egyébként nehezen stabilizálható fegyver. Az R-301 mellé felcsúszhat hatékonyságban a Havoc, hogyha van hozzá Turbochargerünk.

A következő izgalmas kategória a pisztolyok, ahol értelemszerűen a Wingman a nyerő, ám Comanglia az RE-45-nek is nagy bizalmat szavaz a gyors tárazása és elővétele miatt. A játék két LMG-je közül a Spitfire jó bajtársunk lehet az egész meccs során, ám a késői szakaszra nem árt, ha beszerzünk hozzá egy minimum 2-es szintű extended magot. A Devotion helyenként kissé talán alul értékelt, a kezdőjátékosok gyakran dobják félre, hogy ez egy hulladék, és olyan formán valóban igazuk van, hogy a felépítése körülményes. Energy ammot használ, ami a legritkább lőszertípus a pályán, továbbá szükség van hozzá egy Turbo Chargerre, ami ugyebár szintén nem túl gyakori, ám ha ez mind megvan, akkor senki nem áll meg a fegyver előtt.

A számításból még kimaradt a játék Legendary szintű shotgunja, a Mastiff, ami a Kraberhez hasonlóan szintén csak dropból szerezhető meg. Ez a shoti igazi pusztítógép, még ha nem is találjuk el tökéletesen az ellenfelet, három-négy lövésből akkor is fekszenek a lila és arany shieldes ellenfelek is.

Comanglia egyébként elmondta azt is, hogy milyen változókat vett figyelembe a táblázat megalkotásakor:

  • A fegyver alap sight-jának célzási sebessége és hatékonysága
  • A fegyverek közti váltás sebessége (Az RE-45 például ezért van ott a late game listában is)
  • A kilőtt golyók sebessége
  • Feltöltési idő, vagyis amíg a Havok és a Devotion felpörög Turbo Charger nélkül
  • Fejlesztési lehetőségek: vannak olyan fegyverek a játékban, amire a világ összes kiegészítőjét rápakolhatjuk, ám a Flatline esetében például ez már kevésbé igaz

Ti milyen "buildre" esküsztök a játék különböző szakaszaiban?

Ezt láttad már?

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

  

Kövess Minket!



Közvetítések