Elsőre egy igencsak ígéretes rangsorolt móddal bővül az Apex Legends, számos olyan funkciót tesznek bele, amelyre szükség volt.
Tegnap este a Respawn egy igen terjedelmes Reddit bejegyzést tett közzé, amelyben még több információt árultak el a ma érkező Ranked rendszerről, azaz a Ranked League-ről. Az alábbiakban végig megyünk a Respawn céljain és a rendszer működésén.
Célok
A Respawn elsősorban négy irányvonalat fektetett le:
- Szeretnék megjutalmazni a kompetitív játékosokat a játékba fektetett idejük miatt. Ennek egyik eleme az, hogy a rangsorolt mérkőzések következtében megtudhatjuk, hogy hol is helyezkedünk el a játékosbázis ranglétráján, illetve a szezon végén a megszerzett rangunknak megfelelően jutalmakban részesülünk majd.
- Szeretnék növelni a versenyképességet a skill-based alapú meccskereséssel. Ez azt jelenti, hogy minden játékos a saját képességeihez hasonló szinten álló ellenfelet fog kapni.
- A legjobb játékosok számára -akik a létra tetején állnak majd- lehetőséget akarnak adni, hogy kialakítsanak egy profi metát anélkül, hogy az felkavarná mindenkinek a játékstílusát.
- Végül pedig az egyik legfontosabb; céljuk volt egy képességmérő lehetőség integrálása a játékba. Először egy pont alapú ranked rendszert kapunk, ám a fejlesztők figyelemmel kísérik majd a részleteket, tehát adatot gyűjtenek majd arról, hogy milyen típusú játékosok érnek fel leghamarabb a csúcsra, hogyan használják ezeken a szinteken a metát, ha pedig szükséges, akkor módosítanak majd a rendszer működésén.
Hogyan működik?
Az 1. szezon játékosadatait felhasználva számos szimulációt futtattak le a fejlesztés során, ezen adatok alapján kalibrálták be a rangok közötti határokat.
Időszakok és visszaállítások
A Ranked League első szezonja az Apex Legends második szezonjával párhuzamosan fog lefutni, tehát júliustól szeptemberig, a jövőben a kettő azonban külön is válhat. A szezonok végével a Ranked League resetet kap majd, a játékosok rangja ilyenkor alaphelyzetbe áll.
Rangok
A Ranked League hat kompetitív ranggal érkezik: Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond és Apex Predator. Az Apex Predatort leszámítva az összes rangnak négy tierje van. Tehát Gold IV, Gold III, Gold II, Gold I. Minden játékos Bronze IV-ből indul majd, ám a jövőbeli szezonokban magasabb is lehet a kezdés, annak függvényében, hogy milyen rangban végzünk. Teszem azt az első ranked szezon Apex Predatora nem Bronze IV-ből fog indulni a másodikban.
Pontok
A játékosok pontok gyűjtésével mászhatnak feljebb, ezeket Ranked Points-nak (RP-nek) hívják. Minden rangon van egy költsége a mérkőzés indításnak:
- Bronze: ingyenes
- Silver: -1 RP
- Gold: -2 RP
- Platinum: -3 RP
- Diamond: -4 RP
- Apex Predator: -5 RP
Pontokat az alábbi módokon lehet szerezni:
- Minden kill 1 RP-t ér, de egy mérkőzésen maximum 5 RP szerezhető gyilkosságokból
- A helyezés alapú pontozás folyamatosan összeadódik, aki ismeri a Fortnite rangsorolt pontrendszerét, az tudhatja, hogy a Respawn ellentétesen oldotta ezt meg
- A Top 10 2 RP-t ér
- A Top 5-tel már 4 RP-t gyűjtünk, de a 4-et nem hozzáadja a Top 10-es 2 RP-hez, hanem kiegészíti azt. Tehát nem 6 pont, hanem összesen 4 pont üti a markunkat
- A Top 3-mal 7 RP jár
- A győzelemmel pedig 12
- Tehát, ha megnyered a mérkőzést 0 killel, akkor nem fogsz kapni 25 pontot, mert a helyezéspontokat továbbgörgeti a játék, nem összeadja. Mindent egybevetve egy tökéletes mérkőzésen maximum 17 pont szerezhető.
Játék a barátokkal
A Ranked League várólistához a csapat minden tagjának legalább level 10-es szintűnek kell lennie. Amikor barátokkal csatlakozol a várólistához, a rendszer a legmagasabb rangú játékos rangját veszi figyelembe, de minden játékos a saját rangjának megfelelő meccsköltséget fizeti meg. Ez lehetővé teszi, hogy a magas rangon lévő játékosok ne boostalhassák magasabbra a kisebb szintű barátaikat.
Rangok közötti mozgás
Mint feljebb írtuk, mindenki Bronze-ból indul, és onnan kell feljebb másznia. Jelen pillanatban komplett rangot nem lehet bukni, tehát Platinum IV-ből nem eshetsz vissza Gold I-be, mindegy mit csinálsz, a szezont már Platinumban fejezed be, divisiont viszont lehet bukni, tehát Gold II-ből visszaeshetsz Gold III-ba.
Jutalmak
A fejlesztők szeretnék, ha a játékosok úgy éreznék, hogy igenis megéri mászni a létra fokait, ezért olyan jutalmakon dolgoznak, amelyekkel megmutathatjuk, hogy meddig jutottunk. Az elért ranknak megfelelő badge-eket biztosan fogunk kapni, de más jutalmak is készülnek, erről további információt később osztanak majd meg.
Büntetések
A mérkőzés elhagyásért büntetés jár majd. Idő előtti elhagyásnak számít...
- ...a karakterválasztásból való kilépés
- ...a kilépés akkor, hogyha még élsz,
- ...illetve hogyha már meghaltál, de a csapattársaidnak van lehetősége arra, hogy felélesszenek.
A büntetések ideje 5 percről indul, és egészen egy hétig is terjedhet a notórius kilépkedőknek.
Kompenzációs pontok
Mivel elég sok a rajtunk kívülálló változó -például a random csapattársak, vagy a kliens összeomlásai- ezért bevezetnek egy kompenzációs rendszert is, ami az ilyen esetekben enyhít a veszteségünkön. Például ha egy Diamond meccsen elsőként kiesünk, de szereztünk 2 killt, akkor -4 RP a meccsköltség, +2 RP a két kill, így -2 RP-vel zárjuk a meccset. Viszont a kompenzációs lehetőség miatt, ha valami váratlan történt a játékban, ez 0-ra jön fel. Ha viszont lövünk mondjuk 5 killt, ami már +5 RP, tehát +1 RP-be végzünk, a kompenzáció nem lép életbe, mert igazából így is előrébb jutottunk.
Matchmaking változtatások
A szezon során a fejlesztők folyamatosan figyelik majd, hogy milyen hatékonyan üzemel a meccskeresés; mennyit várnak a játékosok egy-egy meccsre a saját rangjukon belül, mekkora a különbség két rang között, stb. Ha úgy van, változtatnak a szükséges dolgokon, ezekről pedig mindig kommunikálni fognak a különféle platformjaikon. Végül pedig -ahogy mindig- várják a visszajelzéseket és észrevételeket.
Nos, ez lett volna az Apex Legends elvileg ma induló Ranked League rendszere, ha minden igaz, a frissítés és a patch notes magyar idő szerint 18 19 órakor érkezik meg, amit nálunk elolvashattok majd magyar nyelven is. ITT elérhettek egy visszaszámlálót.