Shield meta gyilkos frissítés érkezett a PTR szerverekre!

Shield meta gyilkos frissítés érkezett a PTR szerverekre!

Az Overwatch fejlesztői engedtek a közösség nyomásának és több pajzsos karaktert is nerfeltek a tesztszerveren. 

Az Overwatch kompetitív módja jó szokásához híven borzalmas állapotban van, kezdve a Role Queue okozta több perces meccskeresési időtől a hősök kiegyensúlyozásán át egészen a jelenleg uralkodó Double Shield metáig, ami talán jobban megkeseríti a játékosok életét, mint anno a GOATS. A Blizzard persze még ha későn is, de felismerte a problémát és tegnap este egy új frissítést tettek közzé a PTR szervereken, amiben célzottan nerfelték a Shield tankokat, továbbá változtattak az armor adta védelmen, illetve több egyéb hőst is átalakítottak. Nézzük is, mi vár ránk most a tesztszerveren!

"While You Wait" funkció

A frissítésben kivesszük a jelenlegi Skirmish módot és egy teljesen új opcióval látjuk el a játékot azok számára, akik nem akarnak unatkozni meccskeresés közben.  a játékosok ezentúl ki tudják választani, milyen játékmódban szeretnék eltölteni az idejüket. 

  • Practice Range - Már több játékossal egy csapatban is elérhető a funkció. 
  • Skirmish - Több játékos elleni szabad játék, kötöttségek nélkül. 
  • Deathmatch - Legyőzve az ellenfeleid kerülj fel az eredményjelző tábla élére. 
  • Custom Game - Akár a Custom Game keresőben is csatlakozhatunk egy meccsbe, vagy csinálhatunk sajátot is, továbbá beállíthatjuk, hogy a kompetitív meccskeresőkkel kerüljünk egy küzdőtérre. 

A While You Wait teljes mértékben opcionális és egyénileg, vagy csapattal is elérhető. Utóbbinál a vezető választja ki, melyik játékmódhoz csatlakoztok. 

Hős változtatások

General

  • Az Armor által biztosított sebzés csökkentés 3-ról 5-re nő.

Orisa

  • Az alap armor mennyisége 200-ről 250-re nő.
  • A Fusion Driver mozgáscsökkentése 30%-ról 20%-ra csökken.
  • A Protecrtive Barrier életereje 900-ról 600-ra csökken. 
  • A Fortify töltési ideje 10 másodperről 8-ra csökken. 

Sigma

  • Az Experimental Barrier életereje 1500-ról 900-ra csökken.
  • A shield regenerációs rátája másodpercenként 150-ről 120-ra csökken.
  • A Kinetic Grasp újratöltési ideje 13 másodpercről 10-re csökkent és a sebzés alapjáni shield generálása 40%-ró 60%-ra nő.

Reinhardt

  • A Barrier Field életereje 2000-ről 1600-ra csökken és a képesség alatti mozgási sebesség csökkentés 50%-ról 25%-ra változik. 
  • A Steadfast passzív Knockback ellenállása 30%-ról 50%-ra nő.

Fejlesztői kommentár: A fenti armor, Orisa, Sigma, illetve Reinhardt változtatások abból a célból készültek, hogy csökkentsék a shieldek elpusztítási idejét, továbbá hogy más hősök is előtérbe kerülhessenek. A változtatások nagy hatással lesznek a játékra és folyamatosan figyelni fogjuk ezeket a hősöket, hogy továbbra is használhatóak legyenek Tankként. 

Moira

  • A Biotic Grasp gyógyítása 4-ről 3.25-re csökken, azaz 80 HP/s-ről 65 HP/s-re.

Fejlesztői kommentár: A karakter gyógyítása túlságosan erős volt, főleg annak függvényében, hogy egyszerre több célpontra is hatással volt. 

D.Va

  • A Defense Matrix újratöltése 2 másodpercről 1,5-re csökken. 

Fejlesztői kommentár: A role lock lehetőséget nyújt D.Va számára, hogy nagyobb szerepet töltsön be mint Tank, szóval visszaállítottuk a korábbi állapotát a Defense Mátrixnak. 

Widowmaker

  • A Grappling Hook újratöltési ideje 10-ről 12 másodpercre nő.

Fejlesztői kommentár: A shieldek nerfjével Widowmaker számára több lehetőség adódik mostantól. A változtatás a mobilitását célozza úgy, hogy összességében nem ront hatékonyságán. 

Torbjörn

  • Az Overload újratöltési ideje 12 másodpercről 10 másodpercre csökken.

Fejlesztői kommentár: Torbjörn nehézségekbe ütközött a csapatharcok során ha kiiktatták a turretjét és az Overload használatára kényszerült. Így valamivel gyakrabban tudja majd használni a képességet. 

Genji

  • A Shuriken tára 24-ről 30-ra nő. 

Fejlesztői kommentár: A hősök túlélési képességei az idővel növekedtek, így Genjinek nehézségei támadtak a célpont befejezésében. 

Zarya

  • A Particle Cannon robbanásának átmérője 2 méterről 2,5-re nő és a töltények költsége 25-ről 20-ra csökken.

Fejlesztői kommentár: Zarya sebzés kiosztása tulajdonképpen jó helyen van, viszont a másodlagos tüzelése gyengének hathatott néhány változtatás után, ezen próbálunk most kompenzálni. 

Összességében egy jó irányba indult el az Overwatch fejlesztői csapata ezekkel a változtatásokkal, egyedül talán az Armor sebzésfelfogása lehet kérdőjeles annak tekintetében, hogy Brigitte-en nem változtattak ezzel egy időben. Ha kíváncsiak vagytok egyébként a további bugfixekre és egyéb javításokra, ezen a linken tudjátok elérni a teljes patch notest. 

Nektek tetszenek a pajzsokat és a tankokat érintő átalakítások? 

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

 

Kövess Minket!