Nem csak a 20 éveseké a (gamer) világ

A videojátékok egyre több embernél tartoznak a hétköznapi kikapcsolódás körébe, 2016-hoz képest jelentős növekedés látható az idősebb korosztálynál is.

Az elmúlt néhány évben a videojáték-piac eljutott már egy olyan szintre, ahol a játszani akaró emberek sokkal nagyobb rétegét szólíthatja meg nemtől és kortól függetlenül. Ez köszönhető elsősorban a platformok egyre szélesebb palettájának, hiszen ha nagyon szeretnénk, akár már az autónk fedélzeti számítógépén is játszhatunk egyes esetekben.

Persze a mobiljátékok sokkal elterjedtebbek, sőt a távol-keleti régióban már népszerűbb is, mint a PC, vagy a konzol gaming. Ezenfelül az is sokat hozzátesz, hogy a játékfejlesztők igyekeznek egyes játékokat az idősebb korosztály számára is érdekessé tenni, elég csak megnézni például a Candy Crush Sagat, ami tarolt az idősebb korosztály körében. Harmadik indokként pedig nem mehetünk el amellett, hogy a hajdanán fiatal, úttörő gamerek is megöregednek egyszer, tehát aki a 90-es évek elején 22-23 évesen nagyban űzte már az ipart, az most már az 50+-os kategóriát erősíti.

Az AARP kutatása szerint 2019. végén 50,6 millióra volt tehető az olyan 50 évnél idősebb emberek száma, akik havi szinten játszanak valamilyen videojátékkal. 2016-ban ez a szám még csak 40,2 millió volt.

"A gaming általánossá vált, az idősebb felnőtt korosztály is egyre több havi játékost mutat fel a különböző platformokon, beleszámítva a mobiljátékokat is. Ezek a felnőttek arra használják a játékokat, hogy ápolják a szociális életüket, élesen tartsák az elméjüket, csökkentsék a stresszt és jól szórakozzanak." - mondta Alison Bryant, az AARP alelnöke.

A kutatás arra is kitért, hogy 2016-ban ezen korosztály játékosai még inkább a gyerekeiktől, unokáiktól tanulták meg a játékok lényegét, ma azonban már applikációkat, videókat, közösségi csoportokat használnak erre a célra. Továbbá az érintett korcsoport egyharmada rendszeresen próbál ki új játékokat is, illetve komoly többségük, 73 százalékuk tableten, vagy mobilon játszik. A felmérés szerint az 50 fölötti játékosok együttesen évente 6 milliárd dollárt költenek el játékokra és azok kiegészítőire.

A válaszadók összességében úgy érzik, hogy a videojátékok élvezetesek, és jótékony hatással vannak a személyes jólétükre.

Egyesekben felmerülhet a gondolat, hogy a mobiljátékok, főleg a Candy Crush Saga kategóriájúak nem is igazi játékok, hogy lehet őket annak tekinteni? A helyzet az, hogy a játék az játék, függetlenül attól, hogy mennyire összetett, látványos, a mobil, mint platform pedig egyre népszerűbb Európában és Amerikában is, így butaság lenne figyelmen kívül hagyni.

De persze vannak olyan idősek is, akik egészen más szinten űzik ezt a hobbit, egy 63 éves hölgy például nemrég érte el a 300. szintet Fortnite-ban.

I'm a 63 year old woman and I just reached Level 300 in Season 2 from r/FortNiteBR

De vannak olyan 50+-os játékosok, akik streamelnek, videóznak is, és imádja őket a közösség. Példának itt van a 89 éves Mori Hamako, alias Gamer Grandma, akinek saját Youtube csatornája van több mint 100 ezer feliratkozóval.

Gamer Grandma tökéletes példa a harmadik pontunkra, ő ugyanis már 38 éve játszik videojátékokkal, karrierjét még Cassette Visionön kezdte, utána tért át a klasszikus Nintendora, és a mai napig vannak emlékei olyan játékokról, mint a The Legend of Zelda. Videós pályafutása akkor kezdődött, amikor felmerült benne a gondolat, hogy jó lenne másokkal is megosztani azt az élményt, amit ő átél, így fel is töltötte első videóját, melynek témája még a 2011-ben megjelent Skyrim volt. A vele készült riportot azzal zárta, hogy a divatot követni és sportolni az ő korában már nem egyszerű, a videojáték viszont minden korosztályé.

De nem szabad elfejtenünk Shirley Curry-t sem, ismertebb nevén Skyrim-nagyit, aki a maga 82 évével a The Elder Scrolls V: Skyrim egyik legidősebb játékosa, és nem mellesleg a legnagyobb rajongója is. Végtelen mennyiségű órát tett már bele, YouTube-on 780 ezer feliratkozója van, és nagyon várja már a The Elder Scrolls VI-ot. Persze Shirley tisztában van vele, hogy nem biztos, hogy megéri a játék debütálását, erre reagálva a közösség arra kérte a Bethesdát, hogy tegyék be Shirley-t a játékba. Végül idén márciusban a Bethesda be is mutatta, hogy hogyan teszik halhatatlanná az idős asszonyt.

Jól látszik tehát, hogy nemcsak a 20 éveseké a gamer világ, az idősebb játékos korosztály pedig egyre csak nőni fog, hiszen már egy olyan generáció képviseli a mai 20-40 éveseket, akik a videojátékok korába születtek bele.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



E-sport életmód - Ismét megrendezik a HUNESZ e-sport konferenciáját - Jön az ESTB!

A második önálló konferencia célja többek között az e-sportban lévő karrier lehetőségek bemutatása, a hazai és nemzetközi e-sport közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, nagy hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira, azok előnyeire.