Szinte minden csapatnál voltak crash problémák, az adminok ennek ellenére mégsem indították újra az egyik csoport meccseit.
A tegnapi nagy nap volt az iTHR Apex Legends játékosainak, ugyanis bejutottak az Apex Legends Global Series Major 1 selejtezőinek elődöntőjébe, ahol ha sikerült volna elcsípniük egy top 10-es helyezést, akkor utazhattak volna Texas-ba, az 500 ezer dolláros offline versenyre.
Fortuna azonban másképp döntött, a srácok ponthoz sem tudtak jutni. Az eseményeket TRuve foglalta össze röviden:
"Kétszer egymás után megkaptuk a legrosszabb köröket, utána pedig Patman crashelt loading screenen, és azt tudni kell, hogyha ezen a szinten egy ember is hiányzik, szinte lehetetlen onnantól jól kijönni. Látta az LG hogy ketten esünk, le is pusholtak instant minket."
Crash problémája az összes csapatnak akadt, volt olyan mérkőzés, hogy 6 csapat 7 játékosa nem töltött be a pályára, az adminok pedig a játékosok elmondása szerint nem foglalkoztak ezzel a ténnyel. Legalábbis a iTHR csoportjában, a Semi-Finals másik groupjában ott volt MaTaFe, akit négyezren néztek élőben, náluk pedig komolyabban vették a kifagyás gondokat. Az ő csoportjukban nem 3, hanem 4 mérkőzésből tevődtek össze a pontok, a játékosok pedig összesen 9 mérkőzésbe töltöttek be.
Ebből az egészből két következtetés vonható le:
- Az Apex versenymódja még elképesztően instabil
- Ebből a szemszögből nézve a szervezők pedig csak úgy voltak hajlandóak érdemben foglalkozni a problémával, ha nagy nyilvánosság előtt zajlott az egész
A Respawn sehol nem osztotta meg álláspontját a fennálló problémák kapcsán, így az ő szemszögük nem ismert.
Mindeközben a WiLD-nál is voltak fejlemények, egy hajszál választotta el a csapatot attól, hogy ők is játszhassanak az elődöntőben, ugyanis voltak, akiket kizártak előlük, így ők feljebb jutottak a tabellán, a procedúra végére pedig csak 1-2 kill választotta el őket a kellő pontszámtól. Az élet iróniája, hogy nekik is voltak kifagyásaik a negyeddöntőben, ezek nélkül az az 1-2 kill egyáltalán nem lett volna lehetetlen.
Így tehát magyar csapatnak sajnos nem szurkolhatunk majd a Major 1-on, az viszont kétségtelen, hogy mindkét gárda értékes tapasztalatokkal és értékes ALGS pontokkal gazdagodott. Az iTHR az összesített 30. helyezéssel 570, a WiLD Multigaming a 33. helyezéssel pedig 450 pontot kapott, melyeknek majd az év második felében érkező Apex Legends világbajnokságnál lesz értelmük.
Gratulálunk a magyar csapatoknak az elért eredményekhez!