Abszolút tartalmas időszakot tudhat maga mögött a játék.
A végéhez közeledik 2020, mely a világban zajló történések miatt meglehetősen negatív évnek tekinthető, ám a GWENT életét tekintve egy rendkívül eseménydús és pozitív esztendő áll mögöttünk. Ideje tehát kicsit visszatekinteni az elmúlt hónapokra, és összefoglalni, mivel gazdagodott a játék és egyre bővülő játékostábora.
Játékon belüli skinek, csomagok és események
Januárban a kínai holdújévhez kapcsolódó fesztivállal nyitotta az évet a GWENT, melynek során rengeteg ingyenes játékon belüli skinhez és nyersanyaghoz juthattunk, nem is beszélve a gyönyörű harcmezőről, mely szintén a patkány évének jegyében készült
Februárban a Valentin-nappal kapcsolatos ünneplés apropójaként szerezhettünk be 3 hátlapot is, illetve 1600 meteorite powderért egy szívvel teli Dana Meadbh skint is.
Az év talán legnagyobb dobása a Journey rendszer, amely a más játékokból ismert Season Passnak feleltethető meg. Az első ilyen utazás, mely Geraltról szólt, áprilisban jelent meg és 3 hónapon át lehetett haladni az ingyenes és/vagy a prémium sávon a különböző jutalompontok és egyéb, játékon belüli skineket megszerezve.
A következő Journey főhősnője Ciri volt, aki augusztusban futott be a játékba, és ez a 3 hónap kicsit nagyobb időbefektetést igényelt ahhoz, hogy mindent ki lehessen szedni az utazás során. A legutóbbi karakter pedig Alzur, a varázsló, aki létrehozta a Witchereket, no meg néhány egészen híres varázslatot; ez a Journey pedig az eddigi legjobbnak tűnik, hiszen nem szükséges rengeteg időt beletenni az általunk áhított skin megszerzéséhez.
Természetesen ebben az évben is volt novemberi Saovine esemény, mely a rémségekről szólt, illetve a jelenleg is zajló karácsonyi event, amelynek során Meteorite Powderért lehet különböző profilképeket, titulusokat, skineket szerezni, illetve minden belépésért és győzelemért is ilyen valutát kapunk.
A CDPR eddigi legnagyobb projektjének számító Cyberpunk 2077-tel is történt egy kis kooperáció: azok a játékosok, akik mindkét játékkal rendelkeznek, különböző ajándékokkal gazdagodtak, így a GWENTben egy kártyahátlap és fordulójelölő érme is a játékosokhoz kerülhetett.
Az előbb említett eseményeken és csomagokon kívül még számtalan kisebb-nagyobb mulatsággal találkozhattunk a játékban, melyeket itt most nem részletezünk.
A játék rendszerét és megjelenését érintő változások
Ha összehasonlítanánk a 2018. októberében megjelent Homecoming névre hallgató GWENT technikai megoldásait, látványvilágát és menürendszerét, szinte rá sem ismernénk a jelenlegi verzióra, hiszen annyival stabilabb, összeszedettebb, kidolgozottabb és szebb lett az elmúlt év során a játék minden területen.
A főmenü egy letisztultabb arculatot kapott, mely mindenki számára sokkal érthetőbbé teszi, melyik játékmód mire való, milyen szezonális mód van, mennyi az adott paklival az aktuális MMR (a Pro Rankon), illetve a Shop menüpontja is átkerült a sarokba, így több teret adva a többi opciónak.
A játékon belüli effektek, azon belül is leginkább a státuszokkal kapcsolatos hatások rengeteg újításon estek át, nem is beszélve a leaderek animációiról, melyek változatosabbak lettek, az interakció a lapokkal pedig szintén gördülékenyebb lett. Ki emlékszik még arra, hogy tavaly minden leader képességhez 1 leader skin tartozott; ma már ez elképzelhetetlen, hiszen rengeteg opciónk van kiválasztani, melyik kinézettel akarunk csatába szállni, képességtől függetlenül.
Ha már a leader képességekről van szó: áprilisban 6 opcióval bővültek a lehetőségeink, hiszen mindegyik frakció 1 új leader képességet kapott a Vérpatkány évének megfelelően. Ezenfelül ráadásul néhány régi képesség is lecserélődött, melyek lehetővé tették, hogy egy kör alatt 2 lap is kijátszásra kerüljön, ami túl nagy előnyt adhatott az adott játékosnak, így kiegyensúlyozottabbá téve az összes leader képességet.
A kezdők számára elérhetővé váltak ún. Intro paklik, melyek előre elkészített, és egészen versenyképesnek mondható paklikat jelentenek mind a 6 frakcióhoz.
A kiegészítők során kapott új kulcsszavakon kívül gazdagabb lett néhány kártya az Initiative jelzővel, melynek értelmében a lap egy képessége csak akkor érvényesül, ha ennek a kártyának a kijátszása a legelső akciónk abban a körünkben.
Az Arena mód is egy ráncfelvarráson esett át, mi több, egy vadonatúj Draft mode került be a játékba, amely jelenleg béta változatban él, és folyamatosan alakítják a játékosok visszajelzései alapján.
A havi frissítések általában eleget változtattak a metán, és kevés alkalommal volt szükség azonnali javításra egy-egy túl jól működő lap vagy játékot tönkretevő bug miatt, ám azért volt 1-2 olyan hónap ebben az évben, amikor kissé leült a játék és nem volt változás a legjobb paklik terén.
GWENT mindenütt
Az év talán legjobban várt bejelentése a játék Android rendszerre történő megjelenése volt, mely március végén következett be. Az iOS rendszerekre már tavaly is elérhető volt a játék, az Androidos verzió viszont rengeteg új játékossal ismertette meg a GWENTet, ami nem csak a játékosbázis és a streamfelületek nézettségének stabil növekedéséhez vezetett, de decemberben még jelölést is kapott a Google Playtől a legjobb kompetitív játék címre.
Májusban egy szintén hasonlóan fontos esemény volt a GWENT megjelenése a Steamen, mely előtt csak a GOG kliensében lehetett játszani vele, a pozitív értékelések pedig rengeteget tettek hozzá a játék itteni jó startjához.
Februárban arról is hírt kaptunk, hogy a GWENT egyszemélyes kalandjátéka, a Thronebreaker, Nintendo Switchre is megjelent, így bárhol folytathattuk Queen Meve fordulatos és izgalmas történetét, sőt, júliusban iOS rendszerekre is megérkezett a játék.
Kiegészítők
Az előző évhez képest eggyel kevesebb, azaz 2 kiegészítővel bővült a játék: a július elején érkező Master Mirror több mint 100 lappal bővítette a GWENTet, a december elején befutó Way of the Witcher pedig 70 kártyával járult hozzá a kártyakollekciónkhoz. A Master Mirror remekül megalapozta az elmúlt hónapok metáit, a Way of the Witcher viszont a kevesebb új lap ellenére is talán az egyik legsikeresebb kiegészítőnek mondható, nem csak a tematikája, de az eddigi mechanikákat megtámogató új lehetőségek miatt. A jelenlegi meta folyamatosan változik, és az előző szezonok csúcspaklijai továbbra is versenyben vannak az újonnan bekerülő lapok mellett.
Gwent e-sport
Márciusban került volna megrendezésre a Gwent Masters 1. szezonjának döntője, mely sajnos a vírushelyzet miatt csúsztatásra került, így egy olyan szituáció alakult ki, melyben a Masters 2. szezonja már lezajlott, de az 1. szezon lezárása továbbra is várat magára, mert a szervezők ezt az eseményt mindenképpen egy offline döntővel szeretnék befejezni.
A Masters 2. szezonja során tehát 4 darab ún. Open bajnokság volt, ahol 8-8 játékos mérkőzött meg egymással, ezekről pedig összesen 4 játékos jutott be a december elején megrendezett döntőbe, ahol a szezonok során legtöbb koronapontot elért 4 játékossal egészült ki a mezőny. Remek meccseket láthattunk az összes bajnokság és a döntő során is, és mindig hozzájuthattunk némi nézői jutalmakhoz is.
Az Openek és a döntő pénznyereményéhez hozzá is tudtunk járulni különböző csomagok megvásárlásával, melyek tehát nem csak számunkra jelentettek remek skineket és csatatereket, de az esport-szcénát is támogathattuk.
A versenyezni vágyó GWENTes közösség számára talán a legjobb hír a Tournament platform elindítása volt, ahol bárki létre tud hozni bajnokságot, és a régóta vágyott Spectate funkció, azaz a mérkőzések megtekintése és kommentálása is lehetővé vált ezzel, így pedig ugrásszerűen megnőtt a bajnokságok száma és mérete is. A CD Projekt Red ráadásul a bajnokságokat is támogatja, amennyiben a torna szervezői felveszik velük a kapcsolatot.
A játékosokat leginkább érintő változás szerint a Pro Rankon lévő meccseken az ellenfél neve nem látható, csak az eredményjelző képernyőn, ezáltal elkerülve az esetleges win tradeket, és az is elmondható, hogy a Pro Rank elérése az év folyamán egyre több játékosnak sikerült, ám a bent maradás rengeteg időt és energiát igényelt.
Hazai GWENT
A hazai közösség az Androidos megjelenés óta folyamatosan bővül, és egyre több magyar játékos látja meg a játék szépségét és összetettségét, így a tavasz folyamán felmerült az igény egy hazai bajnokságra, melyet végül a Magyar Gwent Bajnokság I. névre hallgató kupa elégített ki. A tornát ráadásul a CDPR is támogatta, így valószínűleg ez volt a legnagyobb eddigi GWENT kupa hazánkban.
Áprilisban került megrendezésre az Aretuza e-sport csapat által a Gwent World Cup névre hallgató világbajnokság, ahol hazánkból is vettek részt páran, és ugyan a továbbjutás nem sikerült a csapatnak, de több játékos is arra az elhatározásra jutott, ideje lenne kicsit jobban összefogni a magyar közösséget; ennek eredményeképpen augusztusban megalakult a Nomad Gaming magyar GWENT e-sport csapat, akik azóta is metajelentésekkel, videókkal, streamekkel és tanácsokkal látják el az érdeklődőket.
Természetesen a csapat profiljába a bajnokságok szervezése is beletartozik, így a szeptemberi Nomad Gaming Bajnokság után – mely egyfajta próbája volt a Tournament rendszernek is – decemberben megrendezték a Magyar Witcher Kupát, amely szenzációs mérkőzésekkel és több órányi streammel zajlott le.
A 2020-as év tehát számtalan pozitív változást hozott a GWENTbe, mely remélhetőleg a 2021-es frissítésekkel csak még tovább növeli a játék táborát. Ha már 2021: a következő cikkben megnézzük, milyen események várhatóak a jövőben a játékban, mire számíthatunk januártól.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!