Az ügyben 2019-ben benyújtott keresethez csak most júliusban hoztak ítéltetet.
Talán sokan nem ismerik a történetet, ezért érdemes azt felvázolni. 2020 januárjában a Ubisoft pert indított az SNG.one ellen, akik egy olyan webhelyet üzemeltettek, amely állítólag DDoS-támadásokat kínált online játékok, köztük a Rainbow Six Siege ellen. A pernek csak mostanra lett ítelete, miszerint a kaliforniai kerületi bírósága az Ubisoft javára döntött és több, mint 153 000 dollárt ítélt meg nekik.
Érdekes, hogy korábban az SNG.one a tűzfalak támadás elleni tesztelését kínálta szolgáltatásaként, és így is hirdették magukat. Aztán jött a fekete leves, és a Ubisoft azt állította, hogy a üzemeltetői más weboldalakon keresztül is kínáltak szolgáltatásokat, melyek között ott volt az r6s.support is, amely kifejezetten a Rainbow Six Siege-et célozta meg a DDoS-támadások miatt. Azt is állították, hogy a per benyújtásakor a vádlottak sietve igyekeztek eltüntetni és eltitkolni a részvételükre vonatkozó bizonyítékokat, és többek között hamis értesítést tettek közzé az egyik weboldalukon, azt állítva, hogy a domaint a Microsoft és az Ubisoft lefoglalta.
Most a roham valóságos. A Ubisoft februárban nyújtott keresetet ellenük, miután a vádlottak a Dot Esports jelentése szerint nem reagáltak az előzetes megkeresésre, Sokáig húzodott az ügy, végül a bíróság 153 094,04 dollár kifizetésére kötelezte a céget az Ubisofttal szemben. Nagyon érdekes összesítés kiderült a kifizetett összegről, ugyanis megállapítható, hogy majdnem a teljes része az ügyvédekhez került:
- 5280 dollár nyomozási költség
- 4.35204 USD egyéb költségek
- 143.460 USD ügyvédi díj
A nagyobb győzelem egyértelműen az volt viszont, hogy a bíróság kötelezte a céget az általuk üzemeltetett oldalak és szolgáltatások leállítására (sng.one, r6.support, r6s.support, stressed-stresser-stressingstressers.com és r6ddos.com, amelyek jelenleg nem elérhetőek), és bármely domain irányítását, melyet az Ubisoft szeretne azt adják át nekik. Talán ennek is köszönhetően a Rainbow Six Siege elleni DDoS-támadások gyakorisága jelentősen csökkent az elmúlt néhány évben, de továbbra is sem lélegezhetnek fel a fejlesztők, sem a játékosok. A legfrissebb top issues-t taglaló bejegyzésében a Ubisoft elmondta, hogy továbbra is folyamatos fejlesztés alatt áll a rendszer, mert szeretnék a DDoS-támadásoktól még jobban megvédeni a szervereket és a közösséget, különösen konzolokon.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!