Véletlenül szivárogtatta ki az információt a fejlesztőgárda.
Számtalanszor olvashattunk már arról, hogy valamely fejlesztőgárda akár csak a saját túlzott lelkessége miatt egy komoly titokban tartott projektjéről véletlenül lerántja a leplet - hasonló történt már a Rocket League-ben is, mikor a Nintendo 1 nappal a Psyonix hivatalos bejelentése előtt már leleplezte, mikortól válik ingyenessé a játék. Most egy újabb hasonló került nyilvánosságra, amely végül azzal végződött, hogy Devin Connors, a Psyonix vezető kommunikációs menedzsere megerősítette, hogy jelenleg is dolgoznak azon, hogy a játék a jövőben már az Unreal Engine 5 motorját használva fusson.
A Psyonix (pontosabban az Epic Games, a cég anyavállalata) egy álláshirdetést osztott meg saját platformján, amelyben új munkatársat keresnek, aki megírná a különböző hirdetések, PR cikkek, vagy egyéb promóciós anyagok szövegét. Ezen hirdetés feladatkörének leírásában rejlett az, amiről korábban csak pletykált a közösség: ugyanis a leendő alkalmazott "segítene a Rocket League meglévő szolgáltatásainak támogatásában, valamint hozzájárulna a Psyonix jövőbeli projektjeihez, beleértve a Rocket League: Sideswipe-ot, valamint a Rocket League Unreal Engine 5-re való költöztetését". Ugyan eléggé el volt rejtve a szövegben, nem kellett sok idő, hogy nagyobb közösséghez jusson el ez az információ, hiába vette már ki a kiemelt részt a hirdetésből a Psyonix.
IT'S HAPPENING!!!! IT'S ACTUALLY HAPPENING!!!! pic.twitter.com/i5PCBBWLYy
— Ryan - a.k.a. Goldfish (@GoldfishRL) August 19, 2021
A Rocket League hivatalos Subredditjének egyik moderátora vette észre a szöveget, aki először azt saját Twitter-profilján osztotta meg, később ezt megtette Redditen is. Utóbbinál pedig jött a hivatalos válasz Devin Connorstól is:
"A Rocket League-et működtető technológia fejlesztése, amely magában foglalja az Unreal Engine 5-re átállást is, egy olyan projekt, amelyen jelenleg is dolgozunk. Ez egy hosszútávú projekt, több információt pedig majd akkor osztanánk meg, amikor már kézzel foghatót tudunk mutatni a játékosoknak, mi is fog érkezni."
Ezzel megerősítést nyert a harmadik projekt, amelyről korábban szintén Devin már beszélt egy nyílt levélben, ott név szerint még magát a Rocket League-et, valamint a mobiltelefonokra szánt verziót, a Rocket League: Sideswipe-ot írta le, a harmadik projektről csak sejtelmesen beszélt.
A Rocket League jelenleg az Unreal Engine 3-as verziójú motorját használja, ez a motor határozza meg a játék kinézetét, működését, valamint a funkcióit is. Egy viszonylag régi motorról van szó, azonban a játék megjelenésekor, 2015. július 7-én ez volt a legmagasabb elérhető verziószámú kiadás. Az Epic Games (az Unreal Engine fejlesztője) azóta már kiadta a 4. verziót, jelenleg pedig korai hozzáférésben érhető el az ötödik is, ennek a megjelenését 2022 elejére tervezik.
Az Unreal Engine 3 korlátai miatt egy ideje kéri már a közösség, hogy frissítsék a játékot, az UE5 megjelenésével pedig sokkal több lehetősége is lehet a Psyonixnek nemcsak a karbantartásra, hanem új tartalom hozzáadására is. Az átállás egyik legnagyobb hangadója a korábbi profi játékos, a kanadai Lethamyr, aki saját maga is készít modokat, pályákat a játékba - igaz, ezekkel barátainkkal csak PC-n, egy külső segédszoftver használatával tudunk játszani. Többek között ezt is remélik az átállástól, hogy erre lesz már hivatalos támogatás is a jövőben.
This is what they've been working on, not sure why they haven't told us long ago but hey, at least it's 100% official! To make UE5 happen they have to build everything from the ground up. And I mean everything. It's a lot of work, and I'm sure a lot of time has been spent so far https://t.co/FFAifW5xuH
— SSG Lethamyr (@Lethamyr_RL) August 19, 2021
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!