Hirdetés

2 milliós mobil e-sport bajnokságot indít a Qualcomm és az ESL

A hét legfontosabb nemzetközi e-sport üzleti hírei egy helyen.

Esport1 Podcast

Vizicsacsi új csapatot talált és szárnyal a Ragnarök!

Mégis talált magának csapatot a magyar játékos, így megint láthatunk hazai megmozdulásokat az LEC-ben. A Ragnarök gyakorlatilag letarolta a játékpiacot, mind eladásban, mind pedig a Twitch számokban. Egy kutatásból pedig kiderült, hogy melyik játékok tudják a legjobban felhúzni a játékosaikat.

Hirdetés

Amíg mindenki arra figyelt a héten, hogy Snoop Dogg csatlakozott a FaZe Clanhoz tartalomgyártóként és az igazgatótanács tagjaként, addig az Astralis kiadta a 2021-es pénzügyi évről szóló jelentését benne a 2022-ről szóló terveikkel, a BLAST új igazgatót nevezett ki, az ESL és a Qualcomm pedig bejelentették a Snapdragon Pro Series mobil e-sport bajnokságot 2 millió dolláros összdíjazással.

Növelte bevételeit az Astralis

A szervezet tőzsdei szereplése miatt nyilvánosan elérhetővé vált jelentés alapján a dánok 2021-ben végső soron veszteségesek voltak, de a számok jelentős javulást mutatnak a korábbi évekhez képest. A cég telephelye miatt dán koronában (továbbiakban DKK) közölték a számokat, ezeket 03.10-i árfolyamon váltottuk át forintra a cikkben.

Az Astralis 2020-hoz képest 45%-kal növelte a nettó bevételét – 51,5 millió DKK-ról (2,6 milliárd HUF) 75 millió DKK-ra (3,8 milliárd HUF). A jelentés szerint ez az elvárásokkal egyezik, mely 70-80 millió DKK közé tervezte a bevételt. 2019-hez képest az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményük) is javult -14,5 millió DKK-ról (-744 millió HUF) -7,9 millió DKK-ra (-405 millió HUF) 2021-ben. Az egy évvel ezelőtti tervek szerint ennek -5 és -10 millió DKK között kellett lennie, tehát ez is sikerült. A pénzügyi eredmény adózás előtt összesen -35,2 millió DKK (-1,8 milliárd HUF), amelyből a 2019-es csapatfelvásárlásokhoz (például LEC-liga hely) kapcsolódó vételár értékcsökkenése -23,4 millió DKK (-1,2 milliárd HUF). Hozzáteszik, a 2019-es vásárlások közül több esetében is 2021 volt az utolsó év, amikor csökkenés volt.

2021-ben sok változás volt a szervezet életében: régi játékosok távoztak (device 1 millióért a NIPhez, dupreeh, Magisk és zonic ingyen) és újak érkeztek (k0nfig, blameF, Lucky), új szponzoraik lettek, nyitottak egy gaming központot Koppenhágában Astralis Nexus néven és két új játékban is elindultak. 2022-t szintén erősen kezdték üzleti szempontból, például felvásárolták a PIXEL.TV nevű dán internetes televíziót, ami 2007-ben az első volt az országban a maga nemében, a jövőben pedig több e-sport tartalmat kínálhat a rajongóknak.

Az új üzletággal a fedélzeten az Astralis úgy gondolja, idén elérik a 85 millió DKK (4,3 milliárd HUF) és 90 millió DKK (4,6 milliárd HUF) közötti bevételt, ami 13-20%-os növekedést jelentene. Az elvárások szerint az EBITDA-juk idén pozitívra fordul – ez valahol 0 és 5 millió DKK (255 millió HUF) között alakulhat.

Forrás: Astralis

Snapdragon Pro Series

Az ESL és a Qualcomm kedden jelentették be a Snapdragon Pro Series nevű mobil e-sport bajnokságot, ami Észak-Amerikában, Európában, a Közel-Keleten, Kínában, Észak-Afrikában és Ázsia–Csendes-óceán régiókban kínál versenyzési lehetőséget összesen 2 millió dolláros összdíjazással. A széria áprilisban indul majd és egy több éves együttműködés kezdete.

Több mobilos játékban is lesznek tornák a várhatóan az ESL jelenlegi mobil ökoszisztémáját felváltó sorozatban, de ezeket hivatalosan még nem nevezték meg. Az ESL tavaly Brawl Stars, Clash of Clans, Clash Royale, PUBG Mobile és League of Legends: Wild Rift játékokban szervezett versenyeket, ezek valószínűleg továbbra is a repertoár részét képezik majd, de ez egyelőre csak tipp. Az ESL Pro Tour Counter-Strike: Global Offensive versenykörhöz hasonlóan itt is lesz mindenki számára nyitott Open- és Challenger-szint, valamint ezek fölött egy Masters-szint.

Forrás: ESL

A ligával kapcsolatban több fontos kérdés felmerül:

  • Áprilisban már jön az első versenyük, de ezt miért nem részletezték bővebben (játékok, díjak, helyszínek)?
  • Miért maradt ki Közép- és Dél-Amerika a régiók közül, amikor az itt található országok lakossága jelentős érdeklődést mutat az e-sportok iránt más, felvett régiókhoz képest?
  • Milyen gyakoriságú és összdíjazású versenyek lesznek a különböző szinteken, ha a 2 millió dollár elvileg a teljes, több évre szóló szerződésre szól?

A kérdések ellenére ez a bejelentés fontos lépcsőfok lehet a mobil e-sportok növekedésében világszerte, a partnerek pedig a tapasztalatuk révén képesek lehetnek a játékosközösség mellett a nézőszámok javítására is ezen a területen.

Új igazgatót nevezett ki a BLAST

Charlotte Kenny korábban a Club Affairs nevű svájci cégnél dolgozott, ahol professzionális futball klubok hirdetési stratégiájával foglalkozott, előtte pedig hét éven át dolgozott Arsenal FC-nél: 2014-től először a rajongói szolgáltatások fejeként, majd 2018-tól üzletfejlesztési igazgatóként. A BLAST bejelentése szerint Kenny feladata a bevételi források, rajongói élmények fejlesztése lesz, melyben jelentős tapasztalatai vannak már a futball világából.

Forrás: BLAST

Robbie Douek BLAST-CEO szerint „Charlotte egy brilliáns tagja lesz az egyébként is nagyon tehetséges BLAST Premier-csapatnak. A 2020-as indulása óta a BLAST Premier elképesztő növekedést mutat, a világ egyik vezető CS:GO és e-sport eseménye lett. Izgalmas időszak következik és további növekedést tűztünk ki célul a következő két évre – hisszük, hogy Charlotte a tökéletes vezetője lesz erőfeszítéseinknek ebben az új szerepben.”

A nemzetközi CS:GO piac tetején jelenleg a BLAST és az ESL állnak szemben egymással, utóbbi azonban sokkal nagyobb és hamarosan a pénzügyi nehézségei is minimum mérséklődnek, potenciálisan megszűnnek majd a szaúd-arábiai felvásárlás hatására. A BLAST rövid idő alatt jelentős teret nyert magának a versenynaptárban és a rajongók körében is, viszont az ESL-hez hasonló háttérrel nem rendelkezik és így kiszolgáltatottabb az elemeknek. Kenny kinevezése remélhetőleg olyan lépésekhez vezethet, amelyek piaci alapon igyekeznek megoldást keresni az e-sportrendezvények problémáira a jövőben.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kedves látogató!

Észleltük, hogy hirdetésblokkolót használsz, kérjük kapcsold ki, hogy problémamentesen böngészhesd a legújabb gaming és e-sport híreket!
Köszönjük!