A tavaly kirobbant zaklatási botrány beárnyékolja az Activision Blizzard esport ligáit is.
Tavaly nyár óta az Activision Blizzard mélyrepülésben van, ugyanis a zaklatási botrányról egyre hajmeresztőbb információk kerülnek napvilágra. A közelmúltban például egy haláleset miatt is beperelték a stúdiót, nemrég pedig újabb jogi eljárás indult, melyben az áll, hogy a „frat boy" jelenségnek több mint 700 alkalmazott vált áldozatává az évek folyamán.
A megtépázott hírnév miatt a szponzorok is hamar elpártoltak a stúdiótól, a Call of Duty és Overwatch League mögül még tavaly kihátrált például a T-Mobile, a Coca-Cola, a Kellogg's és a State Farm is. Egyik szereplő sem erősítette meg ugyan, hogy a zaklatási botrány miatt hagytak fel a ligákban való hirdetéssel, árulkodó azonban, hogy a Philadeplhia Fusiont birtokló Comcast sem támogatja az OWL következő szezonját. Jelen pillanatban egy hivatalos szponzora sincs a ligának, holott a korábbi években az előbb említett cégeken kívül több száz millió dollárt zsebeltek be például az Inteltől és a Twitchtől.
New map pool, season schedule, and more ????@Soembie, @MattMrX, and @sean_mmills break down the upcoming season in this Community Update! pic.twitter.com/VRzlbz4pVr
— Overwatch League (@overwatchleague) March 11, 2022
Az Overwatch League irányításáért felelős Sean Miller is elég ködösen fogalmazott a témával kapcsolatban és úgy nyilatkozott, hogy folyamatosan tárgyalnak a lehetséges partnerekkel, konkrétumokat viszont nem árult el. Nem sok jóra enged következtetni azonban, hogy másfél hónappal az Overwatch League indulása előtt még egy szponzort sem jelentettek be vagy tüntettek fel a széria oldalán. Ha tippelnünk kéne, az Activision Blizzardot felvásárló Microsoft lesz a liga végső mentsvára idén, mivel a cégóriásnak is érdeke, hogy a stúdió következő nagy dobásának számító Overwatch 2, amin az OWL előttünk álló meccsei játszódnak majd, jól sikerüljön és minél nagyobb publicitást kapjon.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!