Mit tudtunk meg az első F1 22 gameplayekből?

Mit tudtunk meg az első F1 22 gameplayekből?

A streamerek és az F1 Esports versenyzők megkapták a korai hozzáférést a legújabb Forma–1-es játékhoz.

A múlthéten vágott előzetesekből már láthattuk az F1 22-t mozgásban a Miami International Autodrome körül. Ezt követően a hétvégén az EA és a Codemasters odaadta a korai hozzáférésű változatot streamereknek, influencereknek, F1 Esports versenyzőknek, hogy kb. 10 perces videókban beszámolhassanak élményeikről és az újdonságokról. Ezért most összeszedtük a legfontosabb eddig leleplezett változásokat a korábbi játékokhoz képest.

Az F1 22-ben az autókkal együtt változik azok viselkedése is, hogy jobban hasonlítson a valódira, így más az aerodinamika és a felfüggesztés modellezése, valamint a gumiké is, amelyek az idei szezontól már 18 colosak. Ide még beszúrnánk, hogy a játékos több kontrollt kap a kiállásoknál és mostantól nekünk kell majd befordulni a szerelők közé, ha nem kérünk a játéktól segítséget ebben. Ha túl későn vagy korán fordulunk be, akkor lassú lesz a kiállás, egyelőre ebből ennyi jött át. Kis extra, de sokan kérték, hogy a felvezető körön végig irányítható legyen az autó, erre idén lehetőség lesz, de kérhetünk teljesen moziszerű élményt is ebből vagy a biztonsági autós szakaszokból a vezetés helyett, amit át is ugorhatunk majd.

Az F1 22-ben nem sokat változik elvileg a karrier mód vagy a My Team, bár ezekből még nem láttunk videót. Ami viszont újdonság lesz ezzel összefüggésben, az az F1 Life, amiben mindenféle ruhákat, kiegészítőket vásárolhatunk majd a személyreszabható karakterünknek. Ezzel együtt megjelennek idén a vezethető szuperautók is, amelyekkel a Pirelli Hot Lap eseményeihez hasonló körítésben a versenyhetvégéken száguldozhatunk. A választékban lesz Ferrari, Mercedes AMG, Aston Martin és McLaren – a két biztonsági autó viszont csak deluxe bónuszként szerezhető meg. Ami az F1-es autók testreszabhatóságát illeti, nagy változásokra nem kell számítani, de előrelépésre igen: továbbra is előre meghatározott mintákkal dolgozhatunk, de a festés lehet fényes, matt és fémes hatású is. Valamint idén lesz lehetőség arra, hogy a színkódokat másolhassuk, beilleszthessük.

Nagy változás lesz idén, hogy Jeff nyugdíjba ment, nem fogja többé azt mondani az időjárással kapcsolatos kérdéseinkre, hogy jó állapotú a gumink. Helyette Marc Priestley korábbi F1-es versenymérnök teszi majd ezt (és remélhetőleg még sokkal többet). Továbbá a közvetítésszerű élmény is előrébb lép idén a már említett felvezető körös és biztonsági autós cinematic gameplay részekkel, valamint azzal az opcióval, hogy választhatunk kommentátort David Croft vagy Alex Jacques közül. Továbbá Natalie Pinkham is bekerül a játékba riporterként.

A játékban sprint hétvégék is lesznek már, ami tavaly talán az egyik legnagyobb hiányosságnak számított, idén pedig olyan formában került be, hogy igazából bármelyik futamból sprintet varázsolhatunk. Ezek menetéről és egyéb, főképp vizuális részletekről érdemes megnézni például az alábbi videót, amelyben balesettől kezdve esőn át sok mindent láthatunk valódi játékmenetben. Az új kiállási mechanikáért pedig érdemes Bereznay Dani videóját felkeresni errefelé úgy 5:51-től.

Az F1 22 július elsején jelenik meg, de az előrendelők már június 28-tól róhatják a virtuális köröket az idei játékban, továbbá 18 000 PitCoint, Miami témájú játékbeli dolgokat és sok minden mást kapnak még.

Borítókép: EA Sports/Codemasters/Tiametmarduk

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!