20 fősre szűkült a magyar Dota 2 válogatottságért küzdők mezőnye

20 fősre szűkült a magyar Dota 2 válogatottságért küzdők mezőnye

Nagyon nem volt könnyű dolga a választó bizottságnak, de végül egy váratlan segítséggel sikerült összeállítaniuk azt a listát, akik folytathatják a második szakaszban.

Rég volt látható itthon egy nagyobb volumenű Dota 2-es bajnokság, de szerencsére a magyar e-sport válogatottságért zajló Dota 2 nemzeti válogatóverseny első szakasza elhozta a rajongók számára ezt a várva várt eseményt. Tizenegy csapat kapott lehetőséget, hogy heteken keresztül megmérkőzzön egymással, két csoportra osztva, és az ott mutatott teljesítményük alapján alakult ki a helyosztók párosítása. A két legjobban szereplő gárda játszhatott egymással a döntőben, valamint a csoportban szerzett helyezések alapján dőltek a további párharcok is.

Hazánk legjobb ötösét egy három fázisos lebonyolítása rendszer végén választják majd ki. A Magyar E-sport Szövetség nemzetközi e-sport szövetségi kapcsolódása nyomán, 2022-ben is jogosult a kontinentális és világ eseményekre válogatott játékosokat, csapatokat delegálni több játékban, többek között Dota 2-ben is.

Az első körös mezőnyből azonban nem volt mindenkinek lehetősége folytatni a küzdelmeket. Egy szigorú és alapos kiválasztási procedúra végén 20, plusz 5 cserejátékos maradt, akik reménykedhetnek még a válogatottságban. A szakmai stábnak viszont nem volt könnyű dolga, hiába állt rendelkezésükre sok-sok információ, nem keveset kellett gondolkozniuk, hogy végül kik menjenek át a rostán.

A játékosokat egyébként két fő szempont alapján jelölték ki:

  1. A versenyen nyújtott teljesítmény és a visszajátszások elemzése alapján
  2. A második szempont egy objektív vizsgálható mérőszámokra alapozott mátrix volt, melynek vannak (játék elemző oldalak alapján) mérhető mechanikai, illetve egy 10 pontos skálát használva, komplex szempontok alapján összeállított humán faktora is. Az öt fő csoport melyben ezeket a mérő számokat szerepeltettük a következők voltak:
    • lexikális tudás: azt mutatja meg, hogy valaki mennyire van tisztában az aktuális metával.
    • mechanikai tudás: mennyire tud konzisztensen egy verseny környezethez méltó szintet teljesíteni, fontos részét képezi például ennek a tárgyak és képességek precíz használata vagy az utolsó találatok beviteli aránya, és nem utolsó sorban KDA, melyet support beállítottságú játékosoknak egy 1.6-os szorzóval megemelték, hogy megfeleljen az elvárásoknak.
    • alkalmazkodó készség: ez nem más mint az információ, vagy annak hiányában való döntés hozatal. A megfelelő tárgy kiválasztás és egy rendkívül szubjektív ámbár nem kevésbé fontos szerepet viselő képességet, az intuíciót.
    • MGP (Mentality Growth Potential): a negyedik spektrum a szervező bizottság által összetett, amolyan “X-faktor”, melynek keretein belül vizsgálták a játékosok Mentalitását (pontos megjelenés, versenyszerű viselkedés, az esport iránti affinitás); mint Growth: mind játékos, mind humán aspektusban való fejlődés a bajnokság első szakaszának ideje alatt; illetve Potenciál: melynek során egy öt pontos Likert-skála segítségével pontozták a játékosokban rejlő lehetőségeket.
    • csapatjáték: ahhoz, hogy ezt mérhetővé tehessék a következő három szempontot vették figyelembe: társak helyezkedésének, szituációjának ismerete és számukra segítség nyújtása különböző képességek és tárgyak használata révén; defensive teleportálás és ez által segítség nyújtás főleg a játék kezdeti szakaszában; csapattársak pozíciójából adódó lehetőségek aktív kutatása és megtalálása.

A játékosok névsora pedig a következő:

  • Aagoston
  • Csaky
  • Dandris
  • Drizzt
  • Fire
  • George
  • GGeli
  • JohnDree
  • Kaos
  • kdm
  • Kolos
  • Levi
  • Lowskill
  • mattsondaking
  • Rawland
  • Reminisce
  • Seriks
  • Solar
  • Tommy
  • Tyrande

Cserék:

  • Assasin
  • Cicik
  • Luig
  • Nocima
  • Powertime

Egy újabb, a játékosok számára koránt sem sétagalopp időszak következik. Három héten keresztül, minden hétvégén különböző formátumokban megrendezett mini-bajnokságokon vesznek részt. Ezeken különféle tényezők alapján (alkalmazkodóképesség, csapatmunka, stresszkontroll, kommunikáció stb.) kerülnek felmérésre és megfigyelésre a kiválasztott versenyzők a játékban betöltött szerepüknek megfelelően. A második szakasz után a szakmai bizottság által felállított kritériumrendszer alapján kerül kiválasztásra a magyar e-sport válogatott DotA 2 csapatának öt játékosa. Ezek a játékosok fogják képviselni Magyarországot az Albániában, szeptemberben megrendezendő DotA 2 Európa-bajnokságon.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!