Nem biztos, hogy egyszerű ilyen sok operátor közül választani, de azért van egy erősorrend, ami segíthet a választásban.
A Rainbow Six Siege egy komplikált játék, ezt senki sem vitatja. Mielőtt komolyan tudnád venni a játékot, muszáj megértened és átlátnod, hogy melyik karakter mit tud és mivel támogatja a csapatot. Kulcsfontosságú, hogy begyakorold a speciális képességeket, főleg, ha rankeden vagy akár komolyabb szinten szeretnél játszani.
A Rainbow Six Siege védők sorrendje
S Tier - Mira, Smoke, Jäger, Azami, Aruni
Annak ellenére, hogy nemrégiben erősen át lett alakítva az áttetsző ablak, Mira eszköze még mindig sok meccsen kulcsfontosságú. Attól a perctől kezdve a meccsek egy legfontosabb eszköze, hogy bemutatták azt az Operation Velvet Shellben. Valami hasonló történik most Azamival is, akinek a Kiba Barrierjei többféle funkciót tudnak ellátni egyszerre.
Smoke canisterjei továbbra is rendkívül erősek maradtak, főleg azért, mert a védőknek nincs semmilyen lehetőségük arra, hogy kikapcsolják. Kilőhetik a canistert, de ez a folyamatosan sebző füstfelhőben igazán nehéz.
Végül a jó öreg Jäger, akinek az ikonikus ADS eszközei alapvetőnek számítanak egy támadó csapatban. Ezek az eszközök megakadályozzák a támadókat, hogy bármilyen eldobható gadgetet vagy gránátot használjanak, mivel az ADS elkapja és megsemmisíti őket a levegőben. Egy pajzzsal kombinálva az ADS a legrosszabb rémálma egy támadónak.
A Tier - Castle, Valkyrie, Alibi, Kaid, Wamai, Bandit, Echo
Ők azok a karakterek, akik fontosak csaknem minden meccsen, de azért akkor sincs tragédia, ha hiányoznak a szerverről. Valkyrie kamerái nagy erősek lehet, feltéve ha jól használjuk őket. Viszont, mivel a kamerákat többé nem tudod kidobni a pályán kívülre, úgy döntöttek, hogy csak A Tier-ben állja meg a helyét. Echo szintén információt gyűjt a csapattársai számára, a két Yokai drón segítségével pedig bármikor meg tudja szakítani a plant animációt.
Wamai diskjei szintén dobálható eszközöktől szabadul meg, viszont kicsivel gyengébb, mint Jäger ADS-e. Ezek a lemezek automatikusan felrobbannak miután elkaptak valamit.
Az elektromos párosnak, avagy a Bandit és Kaid kombó valamelyik tagjának szinte kötelező megjelennie több site-on is, míg Alibi az egyik legjobb roamernek számít a jelenlegi metában. Castle speciális barikádja és másodlagos shotgunja tökéletes opció arra, hogy új szögeket nyisson és húzza a támadók idejét, hogy kicsalja belőlük gadgetjeit.
B Tier - Mute, Goyo, Mozzie, Warden, Kapkan, Maestro, Melusi, Lesion
A harmadosztályban rengeteg csapdás és információszerző operátor kapott helyet. Mute és Mozzie kombinációja tökéletes arra, hogy a pálya bizonyos részéről teljesen kiszorítsák a drónokat, ezzel megakadályozzák, hogy túl könnyen jussanak információhoz a támadók. Kapkan, Melusi és Lesion csapdákkal vannak felszerelve, amik lelassítják a támadókat főleg ha azok hirtelen szeretnének bejutni valahova. Mindhárom egyedi gadgetnek megvannak az előnyei és a hátrányai is.
Goyo tüzes canisterjét egyszerűen nem lehet ignorálni. A Volcan pajzsok nagyon erősek és a Vectorjával meg egy 1.5x scope-pal, amit az Operation Brutal Swarmban kapott Goyo pozíciója még tovább emelkedett a játékon belül. Warden speciális szemüvegével pedig akkor is tisztán látunk, amikor mások nem. A segítségével a füstön is villanáson túl is tisztán látunk mindent, ha be van kapcsolva a robbanás pillanatában. Tökéletesen lehet vele ellensúlyozni Ying, Blitz vagy Glaz képességeit.
C Tier - Pulse, Thunderbird, Ela, Tachanka, Oryx, Thorn, Frost, Vigil
Azok az operátorok, akik a negyedik osztályba kerültek túlságosan helyzetfüggőek, egyszerűen nem elég hasznosak ahhoz, hogy mindig mindenhol megállják a helyüket. Ela és Vigil mindketten erős roamer operátorok, akik beférhettek volna a harmadik tierbe, de az az igazság, hogy a játékosok jobban szeretik Lesiont vagy Melusit választani a csatatérre.
Thorn és Frost csapdái akár fontosak is lehetnek, de túlságosan könnyen észrevehetők és még időben kivédhetőek. Orxy képessége megint csak túlságosan szituációfüggő, mivel sok másik operátor is tud shotgunt használni, például Smoke és Castle, még csak azt sem lehet mondani, hogy a falak megnyitása miatt érdemes őt választani. Pulse és Tachanka pedig lekorlátozódik néhány lerakóra, azokon túl, nem sok hasznuk van.
D Tier - Clash, Doc, Rook
Rook minden bizonnyal magasabban is lehetne, mégis ide került. A pajzsa mostantól már nem csak több shieldet biztosít, de a withstand opciót is megadja a védőknek. Ez néha jól tud jönni, de a hangsúly ismét azon van, hogy csak néha. Ugyanez vonatkozik Docra is, akinek nehéz saját magán kívül mást is felboostolnia a STEM pisztolyával. Clash golyóálló pajzsa pedig könnyen egy rémálom lehet a támadók számára, de ezs em elég ahhoz, hogy megelőzzön más, jóval hasznosabb operátorokat.
E Tier - Caveira
Végül, de nem utolsó sorban Caveira, aki szinte teljesen eltűnt a metából. Fegyveri nem túl kiemelkedőek, egyedül a shotgunja lehet jó választás közelharci esetekben, a képessége viszonylag önző, ugyanis csak akkor használható, ha teljesen egyedül minden csapattársadtól különválva játszol. És nem túl előnyös számára az sem, hogy a másik négy támadó értesítve van, ha egy csapattársukat épp kihallgatja Caveira. Ha tehetitek, inkább ne játszatok Caveirát, egyszerűen nem éri meg a csapatodnak.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!