FIFA 23: Vége a lengthy metának?

FIFA 23: Vége a lengthy metának?

Több olyan hír is elterjedt, ami nem fedte a valóságot. Mi okozta a félreértést?

Kapott már End of an Era kártyát Gonzalo Higuain, Franck Ribery, és Gerard Piqué is vár a sorára. Rajta kívül újabb EoaE-kártyát adhatna ki az EA, csak ezúttal nem játékos, hanem a lengthy meta kaphatná. Miért is született meg ez a furcsa állítás? A történet elejére ugorva, múlt héten élesedett a FIFA 23 Ultimate Teamben a Title Update #4, ami sok változást hozott, és eléggé felforgatta a játékot. Voltak akik úgy vélték, tönkretette az EA a játékmenetet, mások üdvözölték a változtatásokat. Ugyanakkor elterjedt a hír, hogy a sok vitát generáló meta a legutóbbi frissítéssel távozott. Ennek sokan örültek, mert korábban többen is kiakadtak rá, nevesebb streamerek is, mivel ezek a típusú játékosok egyszerűen OP-k voltak. Napokig a közösség azt érezte, hogy változást az hozta el, hogy az Explosive és a Controlled játékosok is hasonlóan gyorsak, ha nem gyorsabbak lettek. Lényegében tehát az EA egy olyan változtatást eszközölt, amelyet minimum egy hónapja kellett volna. Sebaj, jobb későn mint, soha. Vagy mégsem?

Ugyanis a fent közölt meglátás a FIFA 23 News nevű Twitter oldalhoz köthető. Eszerint a változtatások nem csak reálisabb játékmenetet biztosítanak, hanem a játékosok személyiségét is kiemelik a pályán, és változatosabb játékostípusokat hoznak létre. Ez a tweet aztán elterjedt, rengetegen átvették, és ünnepelték, hogy másfél hónap uralom után vége Lengthy metának. Bár lehetséges, hogy javult a helyzet, ezt nem közvetlen változtatással érte el az EA.

Az állítását már a kommentek között is sokan kétkedve fogadták, mondván ők nem tapasztaltak változást. Legalábbis a Lengthy játékosaik nem lettek lassabbak, csupán nem emelkednek úgy ki. A közösség körében tehát nagy vita alakult ki, hogy ki miként érzékelte az elmúlt napokat azzal kapcsolatban, hogy változott-e valami a „hosszú" játékosok körül. Aztán egy FIFAUTeam nevű Twitter-felhasználó akadt ki, hogy az előbb említett állítás teljesen alaptalan, ennek ellenére sokan átvették a véleményt, akár úgy is, hogy nem tapasztalatból beszélnek, tehát nem ez a saját véleményük. Ugyanis az AcceleRATE-rendszer nem kapott változtatást. Ennek ellenére az ő kommentfalán is jelentek meg olyan vélemények, hogy igenis történt változás, mert az Explosive játékosaik sokkal jobban teljesítenek, és fel tudják venni a harcot a Lengthy játékosokkal sebességben. Akkor mégis mi történt?

Mi is az az AcceleRATE?

A FIFA 23 AcceleRATE mechanika egy teljesen új funkció, amely a legújabb játékkal együtt érkezett az újgenerációs konzolokra, de némileg összehasonlítható azzal, ahogy a korábbi játékokban a testtípusok (body types) működtek. Minden játékost három FIFA 23 AcceleRATE típusba sorolunk, amelyek a következők: Controlled, Lengthy és Explosive. Ezek a típusok számos tényező alapján vannak hozzárendelve a futballistákhoz, a magasságtól kezdve a stat különbségekig, és jelentősen befolyásolják, hogy a játékosok futás közben hogyan gyorsulnak fel. A Controlled AcceleRATE típus a leggyakoribb, és a három típus közül ez működik a leginkább „normális" módon: a játékosok egyenletesen és kontrolláltan gyorsulnak fel. Egy 75-ös Pace-szel rendelkező játékos például nem lesz lassabb vagy gyorsabb, mint az adott Pace-statisztikája, kivéve azokat az eseteket, amikor a Spring Speed- és Accelerate statisztikái jelentősen eltérnek egymástól. Ettől függetlenül némileg hátrányba vannak a másik két kategória képviselőitől, főleg, ha lassabb játékosról beszélünk, mert ő bizony lassú marad, bármit is teszel. Az Explosive AcceleRATE típus villámgyorsan éri el a csúcssebességét. Ez azt jelenti, hogy az Explosive típussal rendelkező játékosok az egy az egy elleni, vagy a gyors vonalbontó futásokban jeleskednek. Ráadásul az Explosive játékosok jellemzően már eleve magas Pace-stattal rendelkeznek. Azonban ezt a sebességet nem tudják hosszú ideig fenntartani. Itt érkeztünk el a harmadik, sokat emlegetett Lengthy-kategóriához. Majdnem teljesen az Explosive-nak ellenkező módon működik, ahol a játékosok lassabban kezdik a futást, de olyan sebességet képesek elérni, és tartani, ami messze túl mutat a papíron jelzett statjaiktól. Azt tapasztalhattuk, hogy habár elvileg lassan gyorsulnak, a játékban mégis az érződik, hogy verhetetlenek. Az alábbi képen pedig láthatják a három archetype követelményeit. 

Mi történt? Miért éreztek sokan változást, míg mások nem?

Természetesen az EA-hez is eljutottak a hírek, akik több tweetben is elmagyarázták a jelenség hátterét. Eszerint magához az AcceleRate-mechanikához nem nyúltak, nem igaz, hogy módosítottak volna a kategóriák értékein. Amiben változtattak, az a cselezés közbeni sebesség. Ugyanis rendszeresen azt tapasztalták a játékosok, hogy irányított karaktereik kiszámíthatatlanul, véletlenszerűen és jelentősen lelassultak trükközés közben. A mostani frissítéssel ez megszűnt, és a rendszer úgy működik, ahogyan arra számítunk. Ez a változtatás hozhatta meg azt az érzést, hogy a nem-lenghty futballistáink gyorsabbak, gyorsabban reagálnak a szituációra és könnyebben lehet őket használni. Tehát továbbra is megéri Haalandot, van Dijkot és a többi „hosszúkás" labdarúgót használni, nem lettek gyengébbek, csupán az Explosive típusú játékosok is hatékonyabbak lettek.

Ez összességében segíthet abban, hogy egészségesebb, kiegyensúlyozottabb csapatot állítsunk össze, ahol a megfelelő pozíciókba az odaillő típust alkalmazzuk. Csatárnak vagy belső védőnek érdemes Lengthy-játékost a csapatba rakni, míg szélsőnek vagy támadóközéppályásnak inkább egy Explosive-focistát érheti meg leginkább választani.

Te tapasztaltál változást? Neked hogyan néz ki a csapatod az AcceleRATE-archetípusok tekintetében?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Örülsz a meta változásának?

Közvetítések