Azért jó lenne ha az Assassin's Creed-széria nem futna vakvágányra.
Tegnap este három oldalas publikus dokumentumban részletezte a Ubisoft a jövőt érintő terveit és 2022 tanulságait. Ennek volt része az is, hogy hatodjára is elhalasztották a Skull & Bones megjelenését, további három játékot pedig egyszerűen töröltek. Ezekkel együtt tavaly nyár óta már 7 játékát törölte a Ubisoft.
A döntést egyszerűen azzal indokolják, hogy a piacelemzések szerint a játékosok nem vevők az új IP-kre, nem érdekli őket a még be nem járatott címek, minden a folytatások és a remake kiadások felé halad, így ők sem vállalnak be olyan játékokat, melyek ha izgalmasak is lesznek, potenciálisan anyagi veszteséghez vezetnek.
Hogy pontosan milyen játékokat töröltek, azt tegnap sem részletezték. A 7 db törölt játékból egyelőre csak a Ghost Recon Frontline és a Splinter Cell VR kiléte biztos, de jó a eséllyel a többi is kisebb címek lettek volna, akár F2P-játékok is. Hiszen az az Ubisoft, akinél ott van többek között az Assassin's Creed-széria, a Far Cry, a The Division, az utóbbi években elkezdett kacsintgatni a F2P-piac felé is.
Hyper Space, The Division Heartland, XDefiant, Roller Champions, ezek mind a Ubisoft égisze alatt készültek vagy készülnek még most is és mind az ingyenesen játszható játékok táborát erősítik. A gond talán az lehet, hogy amennyire kívülről ez megállapítható, a Ubisoft hirtelen ugrott fejest a mélyvízbe. Egyértelmű, hogy óriási lehetőséget rejt magában a F2P-piac minden fejlesztő és kiadó számára, de talán nem az az optimális, ha ennyire hamar és ennyire nagy erőket mozgósítanak pusztán ezek kiaknázására. Az aktuális példa is azt mutatja, hogy ez nem működött a Ubisoftnál, inkább támaszkodnak a már biztos szériáikra.
Ami viszont már sokkal aggasztóbb, hogy két olyan csalódást keltő játékot is kiemelnek tegnapi kimutatásukban, melyek teljes árú programok, a kritikusok között nem buktak meg, sőt, van köztük díjnyertes is, mégis úgy látják, hogy nem érdemes ezekkel foglalkozni.
Ezek a Just Dance 2023 (70-es pontszám Metacriticen) és a Mario + Rabbids Sparks of Hope (86-os pontszám Metacriticen). Utóbbi a 2022-es The Game Awards során megnyerte az év legjobb stratégiai/szimulátor játéka címet is.
Azt nem részletezik, hogy ezek a játékok milyen eladásokat produkáltak, de egyértelműen negatív példaként emelik ki őket. Így pedig végképp afelé tolódhat a cég, hogy csak a legnagyobb szériákkal érdemes foglalkozniuk, a nagy tömegeket megmozgató live-services játékokkal. Én személy szerint nem örülnék ennek, szeretném ha a Ubisoft foglalkozna még olyan játékokkal is, mint a Rayman, a Beyond Good & Evil 2 vagy olyan egyedi projektekkel, mint anno a Valiant Hearts: The Great War is volt.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!