A hosszútávú jövőben gondolkodnak a Robloxnál.
Különös időszakon van túl a Roblox. A program nagyon megosztó, egyszerre tartozik a legnépszerűbb és a legutáltabb videójátékok közé. Ennek ellenére mérete és befolyása vitathatatlan. Óriási összegeket költhetünk el a mikrotranzakciók miatt, miközben a legváltozatosabb, legérdekesebb és legbizarrabb játékmódokat böngésszük, és felhasználók tízmillióival játszhatunk együtt. Ennek ellenére nem minden idilli, legalábbis ami a financiális tényezőt illeti.
A Roblox nemrégiben közzétett eredményjelentésében feltárta, hogy 2022-ben több mint 900 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el annak ellenére, hogy az átlagos napi aktív felhasználóinak száma ugyanebben az időszakban nőtt. A Roblox népszerűsége az elmúlt években egyre növekedett, különösen azután, hogy a közösségi játékplatform elindult Androidon és iOS-en, majd ezt követte a tőzsdei bevezetése. A vállalat legutóbbi pénzügyi jelentése mégis érdekes képet fest arról, hogy miként teljesített az elmúlt évben. Mi okozhatja ezt az elsőre furcsának tűnő jelenséget?
A Roblox növekedéséhez többek között az is hozzájárult, hogy számos együttműködést kötött más franchise-okkal, a Chipotle-tól kezdve a Sonic The Hedgehogig, amelyek lehetővé teszik a Gamefam számára, hogy rengeteg új játékélményt hozzon a platformra. A növekvő népszerűség mellett a vállalat aktívan befektet a modern technológiákba és az infrastrukturális növekedésbe. Ez pedig rengeteg pénzbe kerül. Itt azonban nem álltak meg: platform például már beadott egy szabadalmat egy az adott korosztálynak megfelelő Roblox-tartalomajánló rendszerre, egy másikat pedig arra, hogy a készítők fejlett arcanimációkat valósíthassanak meg a textúramanipulációs technológiáján keresztül. Most úgy tűnik, hogy ezek a hosszú távúnak tűnő befektetések a vállalat legutóbbi eredményeiben is megmutatkoztak.
A Roblox pénzügyi jelentése szerint a platform 291,5 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el a 2022-ben záruló negyedik negyedévben, ami egyébként hasonló a harmadik negyed eredményeihez, ahol a Roblox 300 millió dolláros veszteségről számolt be. Összességében a nettó vesztesége 934,14 dollárt tett ki 2022 végéig. A vállalat 2022 első negyedévében 23 hónapról 25 hónapra, a harmadik negyedévben pedig 28 hónapra módosította a becsült felhasználói élettartamot. Ennek eredményeképpen a halasztott bevételek és a halasztott bevételek költségének könyv szerinti értéke 344,9 millió dolláros bevételcsökkenést jelentett 2022 folyamán. Emellett egy korábbi jelentésben a vállalat ezeket a negatív számokat a nem GAAP szerinti hosszú távú célbefektetéseknek tulajdonította.
Bár a Roblox 2022-ben nettó veszteséget könyvelt el, a platform ugyanebben az időszakban jelentősen növekedett. A vállalat eredményei szerint az átlagos napi aktív felhasználók száma 2022-ben 56 millió volt, ami 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A „foglalkoztatott órák” hasonló pályát mutattak, 49,3 milliárd órát, ami 19%-os növekedést jelent az előző évhez képest. David Baszucki, a Roblox alapítója és vezérigazgatója szerint „2022 az innováció és a találmányok éve volt a Roblox számára”, és a vállalat pénzügyi igazgatója is hasonlóan vélekedett, megjegyezve, hogy „a növekedés minden földrajzi és korcsoportban erős volt”. Ez tehát ezt jelenti, hogy semmiképp sem szabad kongatni a vészharangokat, mindössze annyi történt, hogy a jövő oltárán feláldozták a jelent, nagy összegeket fektettek be, hogy aztán az majd hosszú távon megtérüljön. 2022-vel pedig ez még nem ért véget, ugyanis a hírek szerint például a Roblox még idén megjelenik a Meta Questre, valamint más lehetséges platformokra, például PlayStationre és Switchre is. Hogy mindez hogyan alakul a Gamefam platformja számára, azt csak az idő fogja megmutatni.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!