Hatalmas szerencséje volt a deszkásnak és a közösségnek is, mert könnyen egy ikonikus franchise nélkül maradhatunk volna.
Hetek választottak el minket attól 1999-ben, hogy a ma ismert Tony Hawk gördeszkás franchise sose jöjjön létre. Erről maga a deszkás beszélt a The Diary of a CEO podcastben. Ugyanis Hawk nagyon közel állt ahhoz, hogy egy másik stúdió deszkás játékához írjon alá, még akkor is, ha nem teljesen egyezett az elképzeléseivel. A rivális program technikailag nagyobb kihívást jelentett volna, talán az akkori viszonyokhoz képest túlságosan is.
„Volt egy másik csoport, amelyik egy játékot készített, és megkeresett engem. Egy ideig el is játszottam a gondolattal. Azonban rájöttem, hogy amit ők próbáltak csinálni, az sokkal több volt mint egy játék, technikailag nehezebb volt játszani, mert megpróbálták valóban utánozni a deszkázást. Értettem a koncepciójukat, viszont a gördeszkázás nem volt olyan nagy dolog, amikor ezt a játékot kiadtuk, vagy amikor ki akartuk adni, és valami olyat akartam, ami azok számára is pozitív élményt nyújt, akik nem otthonosak a deszkázás világában. Olyasmire vágytam, hogy csak leülnek elé, és elkezdenek trükközni.”
Ezzel szemben az Activision elképzelése és egy korai demó könnyen meggyőzte őt, hogy támogassa az 1999-es Tony Hawk's Pro Skater című játékot.
„Láttam, hogy az Activisionnek volt egy nagyon korai verziója egy trükköző gördeszkásról. Ahogyan mozgott, az számomra intuitív és tökéletes volt, azonnal elkezdtem játszani vele, szinte olyan volt, mintha a testem meghosszabbítása lett volna, ösztönösen helyesnek éreztem. Azonban ha az Activision talán egy-két hónappal később hívott volna fel, akkor mindez nem valósult volna meg, mert már megkötöttem volna a szerződést a másik csapattal, szóval nagyon szerencsésnek éreztem magam.”
Ez pénzügyileg is megérte neki, a játék egyre nagyobb felhajtást kapott, Hawk pedig azt állította, hogy közvetlenül a játék megjelenése előtt az Activision 500 000 dolláros kivásárlási ajánlatot tett neki a jövőbeli jogdíjakból. Azonban elutasította az egyszeri kifizetést, és inkább a sorozat jogdíjait gyűjtötte be, ami élete legjobb pénzügyi döntésének bizonyult, mivel a franchise több mint 1 milliárd dolláros forgalmat generált. A sorozat legutóbbi tagja a 2020-as Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 volt. A remake-projekt kedvező kritikákat kapott, és az Activision szerint a régóta futó franchise leggyorsabban fogyó darabjaként debütált, az első két hét alatt egymillió példányt adtak el belőle.
AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!
- Minden a metaverzumról
- Az NFT-technológia románca a videójátékokkal
- Az SLP ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
- Egy NFT mind felett: A lehetőség, amit te sem akarsz kihagyni
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!